Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Human Rights Watch : Frans hoofddoek verbod in strijd met grondwet

Asri
28-02-2004, 16:42

"FRANS HOOFDDOEKENVERBOD KAN NIET" ___________________________________ ____ Het Franse verbod om op school een opvallend religieus symbool te dragen, is in strijd met de vrijheid van godsdienst en meningsuiting. Dat zegt de mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch. De organisatie vindt het verbod ook discriminerend, omdat vooral islamieten een hoofddoek dragen. Volgens Human Rights Watch kan een overheid een religieus gebruik alleen maar beperken als de openbare veiligheid in het gedrang komt, of de vrijheid van anderen, of als de communicatie tussen leraar een leerling wordt verstoord. Niets van dat alles is het geval, zegt de organisatie. bron tt tv1

Tempelier
28-02-2004, 16:46
Misschien kan human right watch zich beter bezig gaan houden met de 90% van de wereldpopulatie die onderdrukt worden door hun ondemocratische leiders zoals Marokko. Dit is een democratische genomen besluit gesteund door een grote meerderheid van het Franse volk. Hebben die organisaties niets beters te doen? Ga een kijken in Haiti, of al die andere landen waar de rechten van de bevolking elke dag geschonden worden.

Asri
28-02-2004, 16:52
Origineel gepost door Tempelier Misschien kan human right watch zich beter bezig gaan houden met de 90% van de wereldpopulatie die onderdrukt worden door hun ondemocratische leiders zoals Marokko. Dit is een democratische genomen besluit gesteund door een grote meerderheid van het Franse volk. Hebben die organisaties niets beters te doen? Ga een kijken in Haiti, of al die andere landen waar de rechten van de bevolking elke dag geschonden worden. Maak je daarover niet druk, dat doen ze ook. :) Overigens Ik heb met die hele hoofddoekdiscussies maar 1 probleem, en dat is dat nog helemaal niemand me ook maar 1 goede reden heeft kunnen geven waarom die hoofddoek een probleem zou moeten zijn. Het mode argument van tegenwoordig is "neutraliteit". Een moslima met een hoofddoek zou geen neutraliteit uitstralen. Vanwege haar geloof. Als je dat argument logisch doortrekt zou je moeten zeggen dat moslima's gewoon niet mogen werken op plekken waar neutraliteit nodig is, want waarom zou een moslima er neutraler van worden als ze haar hoofddoek afzet?? Ik kan maar tot 1 conclusie komen, en dat is dat de "neutraliteit"-debaters niet zozeer een probleem hebben met hoofddoeken, maar met moslima's. Maar dat durven ze nog steeds niet hardop te zeggen en dus k@nkert iedereen maar op de hoofddoek -Y-

House
28-02-2004, 17:45
Origineel gepost door Tempelier Misschien kan human right watch zich beter bezig gaan houden met de 90% van de wereldpopulatie die onderdrukt worden door hun ondemocratische leiders zoals Marokko. Dit is een democratische genomen besluit gesteund door een grote meerderheid van het Franse volk. Hebben die organisaties niets beters te doen? Ga een kijken in Haiti, of al die andere landen waar de rechten van de bevolking elke dag geschonden worden. Waarom zouden we ons wel druk moeten maken om die 90% en niet om het hoofddoek probleem?

Scottie
28-02-2004, 17:59

Nou, een Grondwet kan worden aangepast. Dat neemt even maar ik vermoed dat dat in Nederland gebeurd. Als je aan fundamentalisten een vinger geeft hakken ze die af. Homo's moeten terug in de kast, kinderen moeten gescheiden zwemmen, nu die ellendige doek, infiltratie van extreme moslimorganisaties en straks gescheiden onderwijs en God mag weten wat ons, autochtone Nederlanders nog meer boven het hoofd hangt. "Als je niets doet, wordt het erger." Scottie, hodi mihi, cras tibi.

Grover
28-02-2004, 18:15
Origineel gepost door Scottie Nou, een Grondwet kan worden aangepast. Dat neemt even maar ik vermoed dat dat in Nederland gebeurd. Als je aan fundamentalisten een vinger geeft hakken ze die af. Homo's moeten terug in de kast, kinderen moeten gescheiden zwemmen, nu die ellendige doek, infiltratie van extreme moslimorganisaties en straks gescheiden onderwijs en God mag weten wat ons, autochtone Nederlanders nog meer boven het hoofd hangt. "Als je niets doet, wordt het erger." Scottie, hodi mihi, cras tibi. zei de hitler jugend fan

smileyy
28-02-2004, 18:19
hahahahah, dies goed het slaat nergens op en jah het is dan wel een schending van vrijheids mening uiting.dan vind ik dat alles verboden moet worden. dan wet niemand wie je bent en van welke geloof.