Bekijk originele versie : Mijn bevindingen in en rond Al Hoceima mbt hulpverlening!!!!!!!
Beste Marokkanen in Nederland en vooral voor de Riffijnen,
Vanuit Frankrijk waar ik zat voor mijn werk, ben ik samen met andere afgevaardigden van de EU lidstaten naar Marokko afgereisd. De bedoeling was dat we de internationale hulpverlening op poten zouden zetten. Het is vrij rap gegaan en hebben geinventariseerd wat de meest noodzakelijke hulp is. Ik ben inmiddels terug en heb de volgende bevindingen:
Mijn EU- collega's zijn woedend en spreken over verbazing. Zij hebben de hulpverlening organisatie vanuit de EU aangesproken en de hulpverlening op gang gebracht. Er zijn tientallen teams vanuit:
- Frankrijk
- Belgie
- Duitsland
- Spanje
- Portugal
- Hongarije
- Denemarken
- Zweden
- Noorwegen
maar ook uit Canada, Verenigde Staten etc..
In Marokko gearriveerd en is de meesten van hen de toegang tot het rampgebied ontzegd. Zij hebben daar een dag moeten wachten en hebben het advies gekregen te vertrekken waar zij vandaan kwamen.
Tevens kregen zij te horen dat de provinciale regio Al Hoceima hen niet zo veel aantrekt, als het elders in Marokko was, dan hadden we erover gepraat maar voor die regio: "Ne pas!"
Mijn collega's zullen op korte termijn de regering van Marokko ter verantwoording roepen en zeker als het gaat om de uitspraak die een regeringsfunctionaris tegen al die hulpverleningsorganisaties is gedaan.
Ik ben inmiddels terug en ben zo teleurgesteld, voor de zoveelste keer hoe de centrale overheid omgaat met de Riffijnen.
Als ik terug ben in Nederland zal ik zeker de Marokkaanse ambassade benaderen voor een gesprek.
Vanuit Brussel heb ik begrepen dat er een delegatie van de EU volgende week naar Marokko gaat voor diplomatiek overleg hierover.
Jullie gaan van mij nog horen!
Grt,
Dj..
dj,hou ons op de hoogte aub, maar ik denk dat alle verspeelde moeite is. wat jij schreef weten de meeste van ons al ,maar ik ben blij dat ook de rest van de wereld t weet .
chadia00
28-02-2004, 17:21
fdiha....!!!
nou sorry dat ik dit zeg, maar ik vind wel degelijk dat je met de ambassade moet gaan praten en de mensen die die de buiten landers hebben weggejaagd ter verantwoording afleggen.
de koning moet dit wetten.dat meen ik , en als hij dit al weet maar er niks aan doet dan zullen we zelf wat moeten ondernemen.dan zullen we laten zien dat marokko heel slecht bezig is en niet om zijn bevolking geven.ik kan eigenlijk niet geloven dat de koning dit weet, want hij heeft nederland zelf om hulp gevraagt.
islamicgirl3
28-02-2004, 17:41
Salam Aleikom,
De situatie in het noorden van Marokko is altijd als slecht geweest, alleen nu, vanwege de aardbeving, komt het naar buiten!
Wa Allahoe 3lem
en nu moet er wa aan gedaan worden, we kunnen zo toch niet doorgaan.
Mn collega's op t werk zeggen dat het niet normaal is. En heb ze om eerlijk te zeggen ook meteen de waarheid over onze SLECHTE CORRUPTE regering!!!
inchallah komt t goed....
Missy
missyr,op mijn werk was t net zo.iedereen die binnen komt begint er over
ZieNador
28-02-2004, 21:29
Juist nu de regering de kans heeft om de banden met de berbers aan te halen laten ze het afweten he! Te gek voor woorden dat zelfs tijdens een aardeving die oogkleppen gewoon op blijven en maar door gaan met hun afkeurenswaardig gedrag. Het wordt tijd dat de regering eindelijk een keer schuld erkent en zich anders gaat opstellen naar de noorderlingen. Het wordt tijd dat er eens flink geïnvesteerd wordt in die regio en aandacht aan de problematiek daar wordt besteed voor dat het te laat is.
L3amrani
28-02-2004, 21:36
Origineel gepost door Djoelaibib
Tevens kregen zij te horen dat de provinciale regio Al Hoceima hen niet zo veel aantrekt, als het elders in Marokko was, dan hadden we erover gepraat maar voor die regio: "Ne pas!"
Mijn collega's zullen op korte termijn de regering van Marokko ter verantwoording roepen en zeker als het gaat om de uitspraak die een regeringsfunctionaris tegen al die hulpverleningsorganisaties is gedaan.
Heb je hier een officieel bewijs voor die wij kunnen lezen of horen?.
Waarom wordt de toegang geweigerd? Wat is de reden? Gewoon omdat het berberse mensen zijn die in nood zitten? Is de de hulp nu op gang?
We moeten een burgeroorlog beginnen, en de boel overnemen?
wie doet er mee..
Origineel gepost door L3amrani
Heb je hier een officieel bewijs voor die wij kunnen lezen of horen?.
heb gisteren op t rtl nieuws gehoord dat de usar team dat nu al weer terug is in nederland verschillende keren hebben gehoord dat ze niet verder mochten dan t vliegveld en dus nooit toestemming hadden gehad om naar t rampgebied te gaan...
Nourishams
01-03-2004, 10:34
Dit bewijst alweer datgene wat al jaren stilletjes wordt uitgevoerd. Achtergestelde politiek in de rifgebieden. De twee grote rifsteden alhoceima en nador worden al decenia lang achtergesteld wat betreft politiek, humaniatire zaken en infrastuctuur. Het wordt TIJD dat deze bizarre en belachelijke taboe wordt doorbroken. Ik ben blij dat je de eerste stap wil ondernemen en ik hoop dat je stem wordt gehoord. Ik vind het triest dat vele hun mening hierover niet durven te uitten. Je hebt tenslotte niets te verliezen toch? Het ergste is die scheinheilige vertoning van eerbied voor onze zogenaamde "koning". Wat nou Siejdna??? Een koning is pas een echte koning als hij er voor het ele volk is en niet voorkeursbehandelingen openlijk uitvoert.
het wordt tijd om marokko van al die criminelen te zuiveren.
de koning is er wel voor het volk omdat dat zijn steunpilaar is in zijn gevecht met die andere dieven waar wij vanf willen. het zijn de lokale politici aka dieven die moeten aangepakt worden.
zeytoena
01-03-2004, 11:23
salamoe 3alajkom,
Moet je zien, waarom marokko geen EENHEID vormt, maar bestaat het uit verschillende volkeren. Wij werden "vergeten" Dat wisten we al, we hoorden het maar we slikten alles. Nu met de aardbeving zijn we een beetje wakker gemaakt en zien wij hoe onze broeders en zusters het te verduren hebben. Het enige wat ze hebben is steun van hun familie in het buitenland, wat doet de regering ajemma WAAAAAAAAAAAAROM NOUUUUUU.
LAH I3AWEN NESS DE HOCEIMA EN OMGEVING
LAH I3AWEN ALMOESAKIEN
LAH 3AWENHOEM MINA 3ADWIEN
LAH I3TIELHOEM SABR WA SABR
inna lilahi wa inna lirazjie3oen
VEEL STERKTE EN MOED AAN DE OVERLEVENDEN EN DE NABESTAANDEN.
salamoe 3alajkom
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.