Bekijk originele versie : Gaat het geld dat gedoneerd wordt, wel ECHT naar de slachtoffers?!
M00nlight
28-02-2004, 14:37
Salaam ou3alikoum wara7matulah wa barakatoeh...
Lieve mensen,
Zoals iedereen al weet, heeft er in een gedeelte van Marokko, het land van vele hier, een aardbeving plaatsgevonden. Een aardbeving dat nog niet helemaal voorbij is.
El7amdulilah worden onze broeders en zusters door veel mensen binnen en buiten Marokko geholpen. Een voorbeeld hiervan is geld doneren en goederen/voedsel transporteren. Er zijn demonstraties gehouden hierover. De goederen en voedsel willen ze verkopen. Hoe gaat dat als je weet dat de meeste niet eens een minimumbestaan leiden?!
Mensen doneren ook geld... Vaak wordt de manier gebruikt om het via een gironummer te doen. Aangezien veel mensen in Marokko aan zichzelf denken en zoals we in 't darizja zeggen, manhoefien zijn, houden ze dingen voor zichzelf. Kijk maar naar die gemeentes die de goederen en voedsel niet zomaar weg willen geven. (Of denk aan de zomer, douane doorgaan nadat je geld hebt betaald, aangehouden worden voor niets, pas losgelaten worden wanneer je geld hebt betaald)
Nu wil ik op mijn uiteindelijke vraag komen;
Wordt het geld dat gedoneerd wordt wel echt aan de slachtoffers in Marokko besteedt?
Gaat het wel echt naar ze toe? Worden zij daar wel echt mee geholpen? Wordt er iets met het geld gedaan dat zij gedoneerd krijgen, en wel al het geld?
Ik wil hierover graag jullie mening lezen, wil graag weten hoe jullie erover denken. Maakt het jullie soms ook kwaad, om te zien dat dit niet hoort?
Wanneer ik iets fouts heb vermeld, wil ik graag dat jullie mij verbeteren. Ik schrijf op wat ik zie, hoor en meemaak.
Ya Rabbi T3awenna Koelna Moslimien elzjamie3, Insha Allah.
Salaam Ou3alikoum,
N.
Origineel gepost door socialskilled
Je moet alleen doneren aan partijen die achteraf verantwoording afleggen.
Marokko.nl (stichting Marokko Media) zal dat gaan doen.
Hamdoellilah :D
@ M00nlight, je kunt alleen maar hopen dat het wel gebeurt.
ik wet het niet!!ik denk dat als je het bijv.op de gironummer stort
van amsterdam dat het dan wel goed terechtkomt.
wollah ik wet niet!!
M00nlight
28-02-2004, 17:54
Misschien dat ik niet duidelijk mijn vraag heb gesteld. Ik zal het wat duidelijker proberen te stellen...
Het geld dat gedoneerd wordt, komt geloof ik natuurlijk wel aan, maar de mensen die het binnenkrijgen... Ik heb het over hen. Zijn zij daar wel eerlijk in, ik geloof daar namelijk niet in.
Ik denk dat zij zeker wel een gedeelte van het geld houden, of een gedeelte daarvan onder elkaar verdelen.
Ik denk dat het het beste is dat je het geld uit eigen handen geeft aan een slachtoffer. Natuurlijk weet ik dat dit niet altijd kan. Er zijn weinig mensen die een retourtje naar Marokko nemen om het geld persoonlijk af te leveren.
Salaam ou3alikoum,
N.
Jeblia_Tetouania
28-02-2004, 17:57
Je moet alleen doneren aan partijen die achteraf verantwoording afleggen.
Marokko.nl (stichting Marokko Media) zal dat gaan doen.
Alles wat met Marokko te maken heeft vind ik onbetrouwbaar, je kan beter zelf naar getroffen gebied gaan en helpen is nog veel beter dan je geld geven aan mensen die je niet vertrouwt!
Ciao:wijs:
merjemke
29-02-2004, 04:33
ik heb gewoon geld meegegeven met me pa... dan weet ik in ieder geval zeker dat het goed terecht komt :o
Jeblia_Tetouania
02-03-2004, 12:07
Als mensen met eigenmiddelen er heen willen vliegen, en daar ter plekke een auto/jeep willen huren, zouden ze dat aan Marokko media kunnen aangeven.
Immers binnen de komende twee weken komt daar ruim 200 ton aan goederen aan die inderdaad bij de mensen terecht moet komen.
Het zou bij de mensen terecht moeten komen, de vraag blijft word dat ook gedaan?
Bij goederen heb ik niet mijn twijfels maar als het om geld gaat, vraag ik mij af of de 20 miljoen van spanje aan het getroffen gebied en de rest wel voor het getroffen gebied word gebruikt of gewoon voor 1 van de paleizen van de koning of voor wegen in tanger of tetouan of casa ofzo:)
Ciao:wijs:
MorphinA
02-03-2004, 12:53
Ik heb ook gedoneerd, maar via islamic relief...zij brengen maandelijks een blad uit met wat ze doen met het geld....ook zie je foto's etc van hoe zij mensen helpen hun leven weer op te bouwen..
Mocrobrains
02-03-2004, 15:04
je kan het nooit zeker weten, maar inchallah komt het aan bij wie het hoort.
Unicef bijvoorbeeld hoe blijft zo instantie in stand, ik geloof zelf ook niet dat zei al het geld voor een bepaald doel ook daadwerkelijk naar de juiste personen overbrengen.
Ik zeg dit omdat mij dit is verteld, ik weet neit wat ver van klopt.
je ziet heel vaak reclame's op de nederlandse zenders dat met unicef te maken heeft, maar mij is verteld dat men degelijk wel geld eraan overhoud.
Allah oehlem, ik hoop alleen dat het komt met iedereen die de aardbeving heeft meegemaakt.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.