Bekijk originele versie : Oproep tot Allah's Universele Liefde na aardbeving.
HeyoanQT
28-02-2004, 10:07
Denk eraan gelovigen dat wanneer gij sterft Allah uw leven zal herzien en alleen zal tellen hoeveel liefde gij in uw draagt en die liefde die gij getoond hebt aan een ander in uw leven. Wee, zij die hulpgoederen tegenhouden en uit eigenbelang deze goederen voor zichzelf houden en zelfs doorverkopen aan de slachtoffers, hun gebrek aan liefde voor hun medemens zal Allah kwalijk nemen, arm zullen zij zijn ,nog armer dan de armste aardbevingsslachtoffer wanneer zij het hiernamaals betreden.
Zij die de ware liefde voor hun medemens hebben en voor all het leven wat Allah heeft geschapen hebben aan Allah's will voldaan, zij hebben lief en zouden toestemming hebben verleent voor de buitenlandse hulpverleners om de aardbevings slachtoffers te helpen , zij die geen toestemming verleenden hebben zijn shjatan aanbidders, en houden alleen van zichzelf. Liefde is het allerhoogste ,het is ALLAH die van iedereen houdt en wil dat wij van iedereen houden, wij moeten in vrije wil zijn voorbeeld volgen en de slachotffers helpen. :goedzo:
Nou, dat is wat jij noemt: "troosten"? Mensen met pijn en verdriet relitekstjes voorhouden? God dankbaar zijn?
Scottie.
HeyoanQT
28-02-2004, 13:24
Ja, sorry ik kan niet op tegen de enorme bedragen die jij richting Marokko stuurt :rolleyes:
relitekstjes ??????
jij ebnt gestoord, dit komt rechtuit vanuit de koran , sukkel
misschien moet je het maar eerst lezen voordat je hier onzin neerzet,
als jullie de koran geloofden dan waren jullie allemaal moslims.
Nou, ik heb geld gestort, hoor, op die rekening die hierboven staat.
Of die tekst uit de bijbel komt of niet, ik kan me niet voorstellen dat je op dit soort teksten zit te wachten als je dierbaren bent verloren door een aardbeving. Zeker als je weet dat als die huizen beter waren gebouwd en de bouwvoorschriften waren nageleefd een heleboel mensen die ramp hadden kunnen overleven.
En als de hemel valt, smilley, dan hebben we allemaal een blauw jasje ...
Scottie.
KING_ZITA
28-02-2004, 15:06
Origineel gepost door Scottie
En als de hemel valt, smilley, dan hebben we allemaal een blauw jasje ...
Scottie.
Het spreekwoord dicteert dat het om blauwe slaapmutsen gaat. Wie was nu laatst zo moeilijk aan het doen over de nu zo toepasselijke uitdrukking 'de pot verwijt de ketel....'? Je gaat me nu toch niet uitleggen dat dichterlijke vrijheden voorbehouden zijn aan autochtonen? Wees je dan dapper en geef je toe dat je laatst zeurde?
Zita.
KING_ZITA
28-02-2004, 15:55
Origineel gepost door Aflalo74
Het bron van ellende in de wereld is dat men allah of god in plaats van zichzelf vertrouwt. Opium voor de massa is de godsdienst. Weg met die allah die alleen maar ellende en armoede gegeven heeft en begin op jezelf te vertrouwen en iets goeds op te bouwen. Allah is alang dood.
De bron van ellende op deze wereld zijn domme mensen als jij. Probeer zelf eens een mening te vormen in plaats van hier met Marx en Nietzsche aan te komen.... En dat voor iemand die haar leven niet wil laten leiden door 'een boek'. F.uckhead.
Zita.
P.S.: 'Van Dale' is anders ook de moeite waard om te lezen.
Nou, ik zeur nooit en ik blijf ook bij mijn versie van de uitdrukking, dat als de hemel valt we allemaal een blauw jasje hebben.
Die huizen hadden beter gebouwd moeten worden, volgens de regels die Marokko ook inmiddels, na 1994, kent. Daar worden niet alle levens mee gered maar wel veel. Uiteraard afhankelijk van de ernst en duur van de aardschok.
En ik ben het met Aflalo eens, godsdienst is opium voor het volk en moslims hebben te weinig zelfvertrouwen in eigen kunnen. Als het huis blijft staan is het door hun bouwkunde, als het instort God's wil.
Die onmacht, net als met al die doden tijdens de pelgrimage die door God's wil zouden zijn gevallen terwijl de organisatie niet deugde.
In Nederland hebben we tenminste nog een bouwfraude, hier wordt gebouwd en daar wordt goed aan verdiend, onder en boven de toonbank.
Scottie, kavel.
KING_ZITA
28-02-2004, 18:32
Er is niks ongrammaticaals aan 'de pot verwijt de ketel TOT hij zwart ziet'. Zelfs de bedoeling valt nog uit te leggen. Waarom is Scottie de enige die authentieke spreekwoorden mag verkrachten?
Zita.
Nou, een "ongrammaticaals" bestaat niet, je bedoelt natuurlijk "grammaticaal juist of onjuist". Verder verwijt de pot de ketel dat hij zwart is, of er zwart uitziet, de pot blijft de ketel echter niet verwijten tot hij zwart is.
Wij, Scottie verkrachten niet. Meneer Zita verkracht de pot wel totdat deze grammaticaal gesproken van kleur is verschoten.
Scottie, ora et labora.
KING_ZITA
28-02-2004, 20:55
'Ongrammaticaal' is wel degelijk een woord, het bestaat wel! Zoek maar eens op als je een groen boekje hebt. In beeldspraak kan een pot een ketel net zo lang verwijten blijven maken tot deze zwart ziet. Waarom zou er voor jou de mogelijkheid bestaan om van jasjes te spreken als de idiomatische uitdrukking wil dat het om slaapmutsen gaat? En waarom is het dan niet mogelijk voor een ander een spreekwoord aan te passen zoals hem dat schikt?
Dat is omdat Scottie anders onder ogen moet zien dat hij hier aan het zeuren is.
Zita.
HeyoanQT
28-02-2004, 21:26
Origineel gepost door Scottie
Nou, ik heb geld gestort, hoor, op die rekening die hierboven staat.
Of die tekst uit de bijbel komt of niet, ik kan me niet voorstellen dat je op dit soort teksten zit te wachten als je dierbaren bent verloren door een aardbeving.
Scottie.
Scottie bedankt voor je financiele bijdrage :goedzo: , maar vergeet niet dat hoe je ook bouwt , tegen een aardbeving doe je praktisch niets, zie maar naar Japan of Amerika, miljarden aan aardbevingpreventie en alles stort in , kijk maar naar Kobe. Discovery channel is leuk , maar de werkelijkheid is toch anders, de mensen zijn arm in Marokko, we spenderen naar wat we hebben, en je ziet hoe slecht de boel georganiseerd is wanneer er iets misgaat, in Nederland is het met de dijken ook niet zo goed gesteld en wordt er achteraf ook pas gereageerd als men allang verdronken is :rolleyes:
Daarom doet die tekst jou als ongelovige niets ja, heb respect dan voor de gelovige die het wel iets doet. :zwaai: waarom mag ik van jouw geen boodschap van wederzijdse liefde uitdragen? :(, al ben je misschien ongelovig , ik weet bijna zeker dat ook jij de liefde voor de medemens in een hoger vaandel draagt dan dit.
Nou, mijn God, nu ben ik een ongelovige ... Vreselijk, wat die kinderen hier je naar het hoofd slingeren.
Luister, baasje, ik geloof niet dat iemand die zijn moeder onder het puin vandaan trekt, behoefte heeft aan zingeving van die afschuwelijke dood. Zo een mens wil troost, een arm, een aanraking: "je bent niet alleen". Of de dood van die moeder later nog een zingeving krijgt, is dan pas belangrijk, niet aan het begin. Mensen hebben eerst behoefte aan steun en troost in hun verdriet en wanhoop en later vinden zij, hopen we, troost in een besef dat die dood een zin heeft gehad.
Als die huizen beter waren gebouwd en de constructie beter gecontroleerd dan waren er minder doden geweest. Waren de wegen door de Rif beter aangelegd dan had de hulp eerder en beter op gang kunnen komen. Nalatigheid, omkoping en negeren van overheidsregels hebben direct tot meer doden geleid dan nodig was geweest. Dit alles op het bordje leggen van "Allah's wil' maakt mij, en wellicht andere Nederlanders kwaad. God vraagt je niet machteloos toe te kijken, God daagt je uit je de naad te werken en de wereld te scheppen naar jouw behoefte. Als Nederlanders het wassen van de Noordzee hadden afgewacht dan was dit land al eeuwen geleden diep onder het zeewater komen te liggen.
De koning van dat land moet wat commissies oprichten en mensen verantwoordelijkheid geven. Het is een lieve man, met die lange bakkebaardjes, maar net als jaren geleden laat hij zich maar ongemakkelijk z'n hand kussen. Hij, koning in zijn eigen land betreedt het podium als een beginneling die niet weet waar het valluik zit. Waar Bea professioneel is, als een Mater Dolorosa lijkt Mohammed een beetje contactgestoord. Iemand die een overstromingsgebied bezoekt en overlevenden steun geeft maar zich in zijn achterhoofd alsmaar afvraagt: "Heb ik de gouden kraan in mijn toilet wel goed dichtgedraaid?".
Op het Journaal van vanavond lijken de Berbermensen ook hun koning toegedaan. Ik kreeg er tranen van in min ogen, die ogen die naar die koning kijken als ware hij God's afgezant. Helaas, hij heeft een onbewogen, bijna starre uitdrukking. Daarmee kijkt hij naar die slachtoffers: "Zijn dat ook onderdanen ....?". Marokko, arm en rijk. Nederland haar dertiende provincie.
Scottie, van twee kanten.
HeyoanQT
28-02-2004, 22:33
Welnu dat ik weet dat je een ongelovige bent heb ik toch ook begrip voor jouw visie hierop, deze manier van koffiedik kijken geld toch net zo goed voor jullie Nederlanders? Affaires met mabel wisser smith, met die bouwfraude heb je hier ook omkopingsschandalen, en met nalatigheid aan de dijken heb je hier toch ook dijkdoorbraken ondanks dat Nederland rijk is? Das misschien nog erger, jullie hebben het geld maar investeren het niet, Marokko heeft geen miljarden voor aardbevingpreventie, en wat hebben die onschuldige mensen met een corrupte overheid te maken? Corrupte en misdadige overheden vinden we overal ter wereld, hoe een koning gaat of staat bepaalt jan modaal toch niet of hoe zit dat :confused: nee, echt hoor wanneer ik de gelovige en ongelovige overtuig van Allah en het hiernamaals probeer ik alleen wat zielenzalf op hun wonden te smeren, en voordat dit bericht in Marokko overkomt heeft het wel degelijk zin wat ik zeg. Dat jij dat nou weer zo nodig uit z'n verband moet rukken :( , nogmaals ik probeer alleen maar liefde uit te dragen voor je medemarokkaan , bestempel mij gerust maar als misdadiger je zou niet de eerste ongelovige zijn.
Nou, niet zo zeuren, als je wilt dat ik je voor misdadiger uitmaak, goed: "Heynmaat is een misdadiger!".
Ben je nou blij?
"Zielenzalf', zucht, ik hou m'n mond maar. Weet dat ik meeleef en meekijk, net als veel andere Nederlanders. Marokkaans leed is ook een beetje ons leed. Ik hoef daar de Bijbel niet bij te halen. Als ik kan, sta ik naast je.
Scottie.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.