Bekijk originele versie : trouwen(wat kan ik het best doen??)
Als aller eerst asalaam aleekom :D
Kan iemand mij ergens mee helpen??
Het volgende;
incha allah ga ik trouwen met een vrouw uit belgie ( antwerpen)
zelf woon ik in NL, maar er is een probleem en dat is dat ik nog niet volgens het nederlandse staat wil trouwen, omdat je al op een ander schaal wordt gezet. En dat kan zich persoonlijk probleem voor mij zijn. en wil het wel doen pas als ik de trouwenrij feest ga geven incha allah.
Maar de probleem is dat je in Nederland bij een Marokkaanse consulaat eerst volgens de staat trouwen en dan het marokkaanse bij hen kan doen.
wat ik wil vragen is; aangezien mijn verloofde uit antwerpen komt en ik uit NL kun je dan ook bij de marokkaanse consulaat in antwerpen gewoon trouwen??
En wat zijn de dingen wat je allemaal moet nemen voor een trouwakte??
Of zijn er stellen die het zelfde manier van partner hebben ontmoet/getrouwd, hoe heb U het gedaan??
IK hoop dat het duidelijk ben?
alvast bedankt:goedzo:
marokko1980
26-11-2008, 13:16
Bel gewoon eens naar het conculaat in Antwerpen. Dan krijg je een direct en een duidelijk antwoord.
Groetjes
palastine4ever
26-11-2008, 14:06
Ik ben zelf volgens de islmitische wetgeving getrouwd maar hier in nederland heb ikhet niet doorgegeven en ik ga in belgie wonn en daa heb ik ook niks doorgegeven.
Volgens mij vraagt de Marokkaanse consulaat geen trouwakte hoor. Of je moet echt connecties daatrzo hebben om het toch wel gedaan te krijgen
Ik ben zelf volgens de islmitische wetgeving getrouwd maar hier in nederland heb ikhet niet doorgegeven en ik ga in belgie wonn en daa heb ik ook niks doorgegeven.
Volgens mij vraagt de Marokkaanse consulaat geen trouwakte hoor. Of je moet echt connecties daatrzo hebben om het toch wel gedaan te krijgen
hier in nederland wel, want had ze gebeld, wat overigens belachelijk is.
zo willen ze twee uitkerings trekkers verkomen. ze weten niet dat je in marokko gewoon kan trouwen echt raar.
maar je zei dat je islamitische wetgeving bent getrouwd. bij welke sheikh ben je dan geweest, als ik vragen mag??
Bel gewoon eens naar het conculaat in Antwerpen. Dan krijg je een direct en een duidelijk antwoord.
Groetjes
kan het adres of tel, niet achterhalen, heb me gek gezoekt tenzij ik niet op een goede manier zoek:D
maar wel bedankt
palastine4ever
26-11-2008, 15:02
hier in nederland wel, want had ze gebeld, wat overigens belachelijk is.
zo willen ze twee uitkerings trekkers verkomen. ze weten niet dat je in marokko gewoon kan trouwen echt raar.
maar je zei dat je islamitische wetgeving bent getrouwd. bij welke sheikh ben je dan geweest, als ik vragen mag??
doe het in Marokko is veel makkelijker
ik heb geen flauw idee alles is via mijn pa gegaan ik moest alleen me naam zeggen en ja knikken over bruidschat en oja vingerafdrukken
palastine4ever
26-11-2008, 15:04
Marokko Consulaat-Generaal
Antwerpsesteenweg 68
2660 Hoboken
T: +32 (0)3 830 57 51
T: +32 (0)3 830 58 15
F: +32 (0)3 825 39 94
Ik had gehoord dat je dan volgens de islamitische wet dan ook voor de wet moet trouwen waar je woont of iniedergeval laten zien dat je getrouwd bent. Want je moet gezien worden als getrouwd stel ofzow.
Mja Allahoellam
sweet_agadiria
27-11-2008, 22:15
Als aller eerst asalaam aleekom :D
Kan iemand mij ergens mee helpen??
Het volgende;
incha allah ga ik trouwen met een vrouw uit belgie ( antwerpen)
zelf woon ik in NL, maar er is een probleem en dat is dat ik nog niet volgens het nederlandse staat wil trouwen, omdat je al op een ander schaal wordt gezet. En dat kan zich persoonlijk probleem voor mij zijn. en wil het wel doen pas als ik de trouwenrij feest ga geven incha allah.
Maar de probleem is dat je in Nederland bij een Marokkaanse consulaat eerst volgens de staat trouwen en dan het marokkaanse bij hen kan doen.
wat ik wil vragen is; aangezien mijn verloofde uit antwerpen komt en ik uit NL kun je dan ook bij de marokkaanse consulaat in antwerpen gewoon trouwen??
En wat zijn de dingen wat je allemaal moet nemen voor een trouwakte??
Of zijn er stellen die het zelfde manier van partner hebben ontmoet/getrouwd, hoe heb U het gedaan??
IK hoop dat het duidelijk ben?
alvast bedankt:goedzo:
Salaam,
Als je bij de marokkaanse consulaat in antwerpen wil trouwen moet je eerst voor de belgische wet zijn getrouwd, dan de belgische huwelijksakte vertalen en legaliseren en indienen bij de marokaanse consulaat.
palastine4ever
27-11-2008, 23:43
Ik had gehoord dat je dan volgens de islamitische wet dan ook voor de wet moet trouwen waar je woont of iniedergeval laten zien dat je getrouwd bent. Want je moet gezien worden als getrouwd stel ofzow.
Mja Allahoellam
Dt heb ik nog nooit gehoord om eerlijk te zijn.. Denk het zelf niet je bent gewoon volgens de islamitsche wetgeving getrouwd en de regels die der zijn die verschillen niet als je wel of niet hebt door gegeven in het land waar je woont.
ALLahoea3lam
Amandel_Oogjes
29-11-2008, 22:51
Jij moet de trouwakte gaan tekenen in de land waar je gaat wonen.
Dus Belgie of NL ;)
i_like_mo
29-11-2008, 23:47
In Marokko trouwen dat heb ik gedaaan
ik kom uit nederland en hij uit belgie
en dan hoef je straks alleen je papiertje te brengen en dat hier te legaliseren nadat ze staat ingeschreven in nederland
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.