Bekijk originele versie : ik mag de koning.
Ben een riffie, maar ik ben een fan van de koning van Marokko.
WE KUNNEN DE KONING MAKELIJK DE SCHULD GAAN GEVEN, MAAR ZO WERK HET NIET.
Wil je iets laten veranderen, prima maar begin bij je zelf. Waar blijven de burgemeester van Al hoceima en imzouren die hoor je ook niet. Het is hun taak om in nood de leiding op zich te nemen in de getroffen gebieden.
De burgemeesters had al die mensen in hotels / zalen onder kunnen brengen in zowel al hoceima en imzoeren.
Hij is Marokko aan het veranderen maar hij medewerking nodig van heel Marokko.
Dweilen met een open kraan heeft geen enkele nut.
marocosia
28-02-2004, 08:54
hadria goed gesproken
Aicha_El
28-02-2004, 09:16
Salaam,
Je hebt misschien wel gelijk, maar ik vind dat als niemand de taak op zich neem, hij dat moet doen. Nu doet helemaal niemand iets. Is dat beter????
Wa salaam
Origineel gepost door Aicha_El
Salaam,
Je hebt misschien wel gelijk, maar ik vind dat als niemand de taak op zich neem, hij dat moet doen. Nu doet helemaal niemand iets. Is dat beter????
Wa salaam Het is niet beter, maar het is toch de taak van leidinggevende mensen die in de getroffen gebieden wonen. Daar worden ze ook voor betaald.
De koning kan toch geen leiding gaan geven hoe de reddingswerkers moeten gaan werken, het is de taak van burgemeester en de leiding van de brandweer.
De koning kan niet heel Marokko in de gaten gaan houden of alles wordt goed geregeld.
Aicha_El
28-02-2004, 09:34
Salaam,
Dat is wel zo, het is jammer dat de mensen daar onder moeten lijden.
Ik vind dat iemand dat moet doen! Hij weet toch wat er daar is gebeurt?! En als hij weet dat er niets gebeurt dan moet hij zorgen dat ze dat wel doen.
Wa salaam,
HeyoanQT
28-02-2004, 09:54
De koning kan minimaal bevelen dat buitenlandse hulp toestemming krijgt om te helpen :eek:
Origineel gepost door HeyoanQT
De koning kan minimaal bevelen dat buitenlandse hulptoestemming krijgt om te helpen :eek:
De koning woont niet in Al hoceima,
De burgemeester die daar wel woont, had die mensen kunnen zeggen wat ze moeten doen. Of iemand aan moeten stellen die het wel kan.
De koning kan niet vanaf rabat zien waar hulp nodig is voor de getroffen gebieden.
Het zijn toch geen kleuters die leidinggevend die daar wonen.
Jeblia_Tetouania
28-02-2004, 10:14
Origineel gepost door Hadria
Ben een riffie, maar ik ben een fan van de koning van Marokko.
WE KUNNEN DE KONING MAKELIJK DE SCHULD GAAN GEVEN, MAAR ZO WERK HET NIET.
Wil je iets laten veranderen, prima maar begin bij je zelf. Waar blijven de burgemeester van Al hoceima en imzouren die hoor je ook niet. Het is hun taak om in nood de leiding op zich te nemen in de getroffen gebieden.
De burgemeesters had al die mensen in hotels / zalen onder kunnen brengen in zowel al hoceima en imzoeren.
Hij is Marokko aan het veranderen maar hij medewerking nodig van heel Marokko.
Dweilen met een open kraan heeft geen enkele nut.
Koning de schuld geven waarvan? De aardbeving is iets wat van Allah swt komt:)
Ik ben zelf arabier en vind dat de koning grote onderscheid maakt tussen arabieren en berbers in Marokko.
Hij is er voor de arabieren maar waar blijft de zorg voor de berbers, waarom is tie altijd in tetouan of tanger en nooit eens een keer in Alhouceima of Nador of 1 van die andere rifgebieden?
Hij helpt nu wel met eten etc voor de getroffen steden maar ik vind dat als dit allemaal achter de rug is insha'allah, de koning evenveel aandacht moet besteden zowel voor de berbers als voor de arabieren!
Ciao:wijs:
Origineel gepost door Jeblia_Tetouania
Koning de schuld geven waarvan? De aardbeving is iets wat van Allah swt komt:)
Ik ben zelf arabier en vind dat de koning grote onderscheid maakt tussen arabieren en berbers in Marokko.
Hij is er voor de arabieren maar waar blijft de zorg voor de berbers, waarom is tie altijd in tetouan of tanger en nooit eens een keer in Alhouceima of Nador of 1 van die andere rifgebieden?
Hij helpt nu wel met eten etc voor de getroffen steden maar ik vind dat als dit allemaal achter de rug is insha'allah, de koning evenveel aandacht moet besteden zowel voor de berbers als voor de arabieren!
De koning gaat ook niet naar Oujda en taza en agadir enz.
Dat wil niet zeggen als hij niet naar bepaalde plaatsen gaat, dat hij niks om die mensen geeft die daar wonnen
Alleen hij vindt bepaald plaatsen leuker dan al hoceime en nador, is zijn goed recht.
Maar volgens mij is zijn moeder wel een riffie, (lees de boek malika oufkier)
Jeblia_Tetouania
28-02-2004, 12:28
De koning gaat ook niet naar Oujda en taza en agadir enz.
Dat wil niet zeggen als hij niet naar bepaalde plaatsen gaat, dat hij niks om die mensen geeft die daar wonnen
Alleen hij vindt bepaald plaatsen leuker dan al hoceime en nador, is zijn goed recht.
Maar volgens mij is zijn moeder wel een riffie, (lees de boek malika oufkier)
Ik ben bezig met dat boek van Malika oufkier, bijna uit!
Ik zeg ook niet dat hij niet om die mensen geeft, maar je hebt geven om mensen en ze niets geven, en je hebt ook geven om mensen en ze van alles geven als je begrijpt wat ik bedoel!
Tegenwoordig is geven om iemand niet genoeg, je moet ook laten zien dat je om diegene geeft, geef ze voedsel etc etc etc.
De koning zal wel om de berbers geven maar dat laat hij niet zien en daar heb ik het over!
Wat is dit voor een flut discussie?
-Y-
Het is niet beter, maar het is toch de taak van leidinggevende mensen die in de getroffen gebieden wonen. Daar worden ze ook voor betaald.
De koning kan toch geen leiding gaan geven hoe de reddingswerkers moeten gaan werken, het is de taak van burgemeester en de leiding van de brandweer.
De koning kan niet heel Marokko in de gaten gaan houden of alles wordt goed geregeld.
De koning van Marokko, Mo VI, heeft zichzelf uitgeroepen tot de hoofcoordinator van het "rampenplan".....je moet dus niet verontwaardigd zijn als mensen boos zijn op de hoofdcoordinator omdat hij zijn werk niet goed doet.
L3amrani
28-02-2004, 15:18
Origineel gepost door Titania
De koning van Marokko, Mo VI, heeft zichzelf uitgeroepen tot de hoofcoordinator van het "rampenplan".....je moet dus niet verontwaardigd zijn als mensen boos zijn op de hoofdcoordinator omdat hij zijn werk niet goed doet.
1. wie was/waren hoofdverantwoordelijk voor het vuurwerkramp in Enschede?
2. wie was/waren hoofdverantwoordelijk voor het waterramp in Limburg?
Kan jij mij aan de hand van deze voorbeelden en jouw uitspraak het moraal uitleggen?.
Origineel gepost door L3amrani
1. wie was/waren hoofdverantwoordelijk voor het vuurwerkramp in Enschede?
2. wie was/waren hoofdverantwoordelijk voor het waterramp in Limburg?
Kan jij mij aan de hand van deze voorbeelden en jouw uitspraak het moraal uitleggen?.
Jouw "voorbeelden" hebben niks te maken met de aardbeving in Arif, waarin de koning zelf aangeeft persoonlijk de hulp in het rampengebied te coordineren.
en wat betreft de voorbeelden, die je aangeeft het gaat in Arif niet om wie verantwoordleijk is voor de aardbeving, maar wie verantwoordelijk is voor de hulp aan dat gebied.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.