Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : aannemer laat ons in de steek

marokkaansemama
25-11-2008, 13:56

Asalaam oe3alaikoem waragmatoelah, We hebben een groot probleem en ik hoop van harte dat er iemand ons wat positief nieuws kan geven. Vorig jaar hadden we een aannemer onder de arm genomen om totaal renovatie uit te voeren bij ons thuis. We hadden een offerte laten opmaken door hem, we tekenden voor akkoord. En volgens contract zouden alle werken samen 4 maand duren. Hij zou in april dit jaar klaar zijn. We zijn nu ondertussen november!!!!!!!!!!!!! Er waren 4 betalingsschijven hij heeft er al 3 ontvangen de laatste zouden we pas na het eindigen van de werken betalen. Hij maakte ons allerlei blaasjes wijs om toch maar te betalen en wij waren zo goedgelovig en betaalde keurig zijn facturen. In juli was hij nog niet klaar, er is geen elec, water, keuken, badkamer, wc, chauffage, binnendeuren, deftige voordeur en ramen....om maar te zwijgen over de afwerking. We leven al sinds mei in deze woning omdat we onmogelijk én de lening én huur kunnen betalen. Ik woon hier met 3kindjes waarvan een baby. We kamperen op de bovenverdieping. Tijdens de maand ramadan was het echt afzien. We hebben hem al een aangetekend schrijven gestuurd om hem in gebreke te stellen daarop kregen we geen reactie; vervolgens trachtten we een comprommis te vinden via de vrederechter ook niets en nu een advocaat onder de arm genomen en een rechtzaak gestart. Maar zoals iedereen weet is het rechtsysteem hier in belgie alles behalve.... Het kost ons handen vol geld, in deze wintermaanden is het 's nachts ijskoud. Mijn babytje slaapt bij mij in bed omdat ik schrik heb dat hij het koud zal hebben in zijn bedje. Al onze meubelen en kledij hebben we in een garage gestockeerd maar door de vochtigheid zijn deze allemaal aan het beschimmelen. Ik ben echt ten einde raad. Onze advocaat zegt dat we deze zaak zeker gaan winnen maar met alle tegenslag heb ik schrik dat ik alweer tegenslag zou moeten verwerken. We wachten nu op een gerechtsdeskundige die terplaatse gaat komen om de werken vast te stellen en die zal dan in verhouding met het aannemingscontract berekenen hoeveel we al teveel hebben betaald. Maar dit kan nog weken al dan niet maanden duren. Ondertussen leven we in een mensonwaardige situatie, mijn kinderen zijn echt de grootste slachtoffers hier. Als moeder moeten horen dat uw kindjes het koud hebben is echt zo pijnlijk. Ik hoop van harte dat er mensen dit verhaal herkennen en me wat positiefs kunnen sturen. Mvg, een radeloze mama

Safia21
25-11-2008, 14:01
Oh wat erg allemaal, kun je niet zolang bij familie of een vriendin terecht?

tangia19
25-11-2008, 14:02
als eerste wat je moet doen is een elecrische verwarming kopen (die zijn verplaatsbaar) als je electra hebt tenminste! Verder>>hebben jullie daar in belgie geen verzekering voor dit soort dingen? (dus de kosten van advocaat enz) ik wens je heel veel suc6 en inshaAllah komt alles goed

Chaimav
25-11-2008, 14:21
is het een marokkaanse aannemer?

Arif_Zina
25-11-2008, 16:20

Inshallah komt het nog goed lieve zus...veel succes en houd de moed erin! :sjans:

heyjoe
25-11-2008, 17:09
Als je een rechtsbijstandsverzekering hebt zal het veel schelen in de kosten. Voor de rest moet je beslag laten leggen op z'n rekeningen en andere zaken, dit kan als particulier en is niet alleen voorbehouden aan bedrijven. Dan kan hij ook niet gauw even als z'n geld weghalen e.d Je kunt ook in lokale en regionale kranten advertienties zetten hoe dit bedrijf jullie een poot heeft uitgedraaid e.d

marokkaansemama
25-11-2008, 17:14
wa3alaikoem assalaam, het is een turkse aannemer maar dat doet er niet toe het kon om het even wie zijn bij ons marokkanen heb je ook rotte appels zitten. en onze verzekeraar komt er niet tussen we moeten alles zelf betalen. al ons geld gaat naar advocaat enzo, en de alledaagse facturen blijven liggen. Hamdoelilah ik kan bij mijn ouders terecht om te eten en kinderen te wassen enzo... Als ik zijn naam nu door het slijk ga halen dan kan hij mij aanklagen voor laster en eerroof, waar staan we dan??? Beslama allemaal

heyjoe
25-11-2008, 17:23
wa3alaikoem assalaam, het is een turkse aannemer maar dat doet er niet toe het kon om het even wie zijn bij ons marokkanen heb je ook rotte appels zitten. en onze verzekeraar komt er niet tussen we moeten alles zelf betalen. al ons geld gaat naar advocaat enzo, en de alledaagse facturen blijven liggen. Hamdoelilah ik kan bij mijn ouders terecht om te eten en kinderen te wassen enzo... Als ik zijn naam nu door het slijk ga halen dan kan hij mij aanklagen voor laster en eerroof, waar staan we dan??? Beslama allemaal Nee, als je je bij de feiten houdt dan is het geen laster of eerroof. Wat denk je van die televisieprogramma's die slechte bedrijven aan het daglicht brengen ? In het geheim filmen van gesprekken e.d ? ;-) Ik zou hem nog een kans geven voordat je het via de media gaat doen. Hij heeft veel meer te verliezen als veel mensen niet meer iets met hem willen doen.