Bekijk originele versie : democratie in marokko...kan dat?
in een land waar 2 grote verschillende bevolkingsgroepen wonen is democratie heel moeilijk... de grotere bevolkingsgroep stemt de andere gewoon weg (zoals in rwanda gebeurde)!!!
hebben we dan toch 1 sterke leiding nodig die het zaakje bijeenhoudt?
of is een verenigde staten van marokko de oplossing?.
als er maar geen bloed vloeid is alles prima,van mij part mag spanje weer naar alhoceima terug komen
Tempelier
27-02-2004, 23:40
Een federatie zoals Belgie misschien? De vraag is of de arabieren dat gaan accepteren.
Maar dezelfde vraag stelde men over Duitsland, Japan en de rest van Zuid-Oost Azie
Die horen nu tot de meest welvarende naties in de wereld.
tempelier, ik denk dat als de berbers moeten kiezen dat t spanje word
IFRIQUIA
28-02-2004, 01:33
DEMOCRATIE BESTAAT NIET HET FAALT AAN ALLE KANTEN OVER EEN JAAR OF 30 BESTAAT HET NIET MEER
Zolang wij marokkanen het accepteren dat wij overgeleverd zijn aan de grillen van één man met een corrupt staatsapparaat zullen wij nooit democratie kennen in Marokko !!!!
RitaMaria
28-02-2004, 09:56
Geen idee om dit mogelijk is...mijn kennis over Marokko/
de bevolking in dit land is te gering om hier een mening over te
vormen..ik denk dat ik maar eens op onderzoek ga.. :)
wordt vervolgd..
lieve mensen ik ben een moslima en ben er ook erg trots op maar ik ben van mening dat een land nooit volgens een geloof geregeerd kan worden, dat is nu nog steeds het geval in marokko. ik vind dat het geloof nog helemaal behouden moet worden maar, niet als beleid van een regering verder moet de regering maar eens met een SOCIAAL-beleid komen en niet mere en CORUPT-beleid (ik wil hier niet mee zeggen dat een moslim beleid samen gaat met een corupt beleid). ik ben me vertrouwen in deze koning nog niet verloren maar wel het vertrouwen in de bevolking..... en daar moet maar eens verandering in komen
Nou, Marokko blijkt een verscheurd land en niet iedereen houdt van de koning. Dat komt niet meer goed. Ik stel voor dat Marokko een dertiende provincie van Nederland wordt. En die leuke maar sombere koning maken we dan commissaris van de koningin.
Hebben de andere Nederlanders ook een leuke vakantieprovincie.
Scottie, reisklaar.
DonAgewan
28-02-2004, 14:04
Mensen die denken dat er een grote verdeling is, is omdat zij het zo beleven. Iedereen zit daar in hetzelfde schuitje en dat weet ook bijna iedereen. Democratie zou een groot goed zijn voor iedereen daar. Geloof geeft je de vrijheid van keuze waarom krijgen we die dan niet vervolgens van de machthebbers?
Ey in Marokko wordt toch gewoon gestemd, of mis ik iets?
scottie,dat is om broblemen vragen,wacht maar met je koffers pakken.
Origineel gepost door Donjuan
in een land waar 2 grote verschillende bevolkingsgroepen wonen is democratie heel moeilijk... de grotere bevolkingsgroep stemt de andere gewoon weg (zoals in rwanda gebeurde)!!!
hebben we dan toch 1 sterke leiding nodig die het zaakje bijeenhoudt?
of is een verenigde staten van marokko de oplossing?
DE strijd waar jij het over hebt is in marokko niet te merken. Alleen bepaalde lieden die hier in weelde leven, proberen die strijd aan te wakkeren. De marokkanen in marokko hebben het allemaal even slecht. Het laatste waar ze aan denken, is de andere "groep" weg te stemmen.
Marokko is decennia lang letterlijk bezet geweest. Toen de bezetters vertrokken, hebben ze ons leiders achtergelaten die hun werk voor ze afmaken. Die "leiders" erven de hoge plekken van hun familieleden. Ze zorgen er doelbewust voor dat er analfabetisme en corruptie blijft heersen.
Zo krijg je 2 klassen: de upperclass die sinds de bezetting heerst, en met goedkeuring van de ex-bezetter de bevloking dom houdt en de rest van de rijkdommen van het land voor een schijntje aan de ex-bezetter blijft verschepen. En de underclass die geen kans krijgt om iets te bereiken of te doen.
Origineel gepost door Aflalo74
Ik denk niet dat de Islam de democratie toestaat. Er is geen enkel islamtisch land in de wereld waar je van democratie kan spreken. De islam is een groot belemering voor de democratie. Waar islam zich bevindt, bevindt zich de armoede, de onwetenheid en de primitievisme.
ik neem aan dat je hier alleen komt om te provoceren ? toch Pim ? ;)
zal ik je ven vertellen waar armoede en primitivisme heerst ? in landen die door je "superieure broeders" worden onderdrukt. Het westen leeft in weelde ten koste van de rest. Of ga je dat ontkennen ? ;)
Onder welke nick reageer je altijd Pim ? je mag best met dezelfde nick reageren. Je hoeft niet een andere te nemen om mensen te proberen te provoceren.
i rest my case. Niemand die jou tekst leest, kan jou serieus nemen ;)
pas op dat je haat je niet van binnen vreet ;)
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.