Bekijk originele versie : Israel heeft niet genoeg aan grond.
achmed43
27-02-2004, 18:11
Isreal gaat steeds verder met haar mafiagedrag, na zoveel grond is het nu weer tijd om de banken leeg te roven.
Israel says the seized money is to be spent on charity for the well-being of the Palestinian population.
jehhh right, als je toch bezig bent geef dan ook het land terug dat je hebt gestolen.
World > Middle East
from the February 27, 2004 edition
Israeli bank raid breaks new turf
Israel raided three banks in the West Bank city of Ramallah this week and seized at least $6.7 million.
By Ilene R. Prusher and Ben Lynfield
JERUSALEM AND RAMALLAH – Israel sees it as an audacious and definitive blow to the financial base of terrorism. But Palestinians view the army's unprecedented raid on Ramallah banks as a targeting of their economy as a whole.
The fallout from the raids, which ended at 2 a.m. Thursday, was being gauged by the Palestinian financial sector. Bankers were hoping the army's seizure of 30 million shekels ($6.7 million) in assets would not touch off a run of withdrawals from customers fearing for the safety of their money.
"Now no institution is safe," said Omar Abdel-Razeq, senior research fellow at the Palestine Economic Policy Research Institute. Its offices near the raided Cairo Amman Bank were converted into a military post during the raids. Israeli troops also raided the Palestine International Bank and the Arab Bank, forcing employees to operate computer systems and hand over money from the vaults, employees said.
The soldiers seized assets Israel said were being used to sponsor attacks by Hamas, the Islamic Jihad, the Lebanese Hizbullah organization, and other groups. "The benefits of this will hopefully be understood over the long term. This is a blow to them because the terrorists who use these banks accounts will be more careful. You create obstacles for these terrorists," said army spokesman Capt. Jacob Dallal. "It took a lot of intelligence to identify the accounts of people who are terrorists" or who support terrorism, he said.
But the US State Department criticized the raids, saying Israeli actions "risk destabilizing the Palestinian banking system."
"We would prefer to see Israeli coordination with the Palestinian financial authorities to stem the flow of funds to terrorist groups," department spokesman Richard Boucher said. Israel says the seized money is to be spent on charity for the well-being of the Palestinian population.
Palestinian Authority leaders dispute that the funds seized were used for terrorism. "Israel will use any excuse to destroy the Palestinian economy," says Local Government Minister Jamal Shobaki. "The economy is the pillar of stability and this harms the very stability of Palestinian society." He termed the raids "armed robbery."
Mr. Abdel-Razeq predicts that the effects of the seizures "could be drastic. It all comes down to public confidence now. The stability of the banking system is very important to Palestinian investors both outside the country and locally. This will certainly add to the difficulties of the investment environment," he said.
Eighteen Palestinians were injured by gunfire in clashes that erupted as troops entered Ramallah Wednesday morning. But the operation actually began before dawn, when the Arab Bank's director of information technology, Ahmed Abu Ghosh, was arrested at his home, according to Ahmed-Samah Abu Rajai Aweidah, a vice president. Soldiers later forced him to come to the bank and give them access to the computer system, Aweidah said.
Twenty-five soldiers with guns took over the Arab Bank's al-Bireh branch, an employee recalled. Its regional headquarters was also taken over by troops. At 10:20 a.m., Mr. Aweidah said, "I was sitting with a customer. I saw an Israeli soldier pointing an M-16 in my face and asking me to put my hands up. We and the customers were held up at gunpoint. Some of the soldiers spoke fluent Arabic, and they ordered us to go into the corridor. Once they made sure all of the offices were empty, they split us into two groups, males on one side and females on the other."
"At 12:30, they let the women go out. They checked the IDs of all the men and let all the male employees leave by 2:30. As senior management, we agreed with the soldiers that we would stay. By threat of force their hackers went through the system. They forced us to print out the balances for the accounts. They forced us to open the safe. They had dynamite ready to blow it open if we didn't. Our teller went in and counted the money and gave it to the soldiers. The soldiers gave us a receipt and took the money out of the bank."
Captain Dallal responded: "Obviously we needed the assistance of some bank employees to locate the whereabouts of the accounts. That's true. There was no abuse of the people."
Zeev Schiff, military-affairs analyst for Ha'aretz newspaper, said: "Maybe people will be hurt by this and we have to compensate them. But we have to be tougher on the families of suicide bombers and take money from them as well."
amazigharifi
27-02-2004, 18:21
echt waar de joden zijn een ziekte. ze beroven banken met het excuss dat de banken militante palestijnen steunen. typische joden. nou snap ik waarom hitler de joden zo haat.
Tempelier
27-02-2004, 18:35
Ach, Dat geld was waarschijnlijk toch in de zakken van Arafat terechtgekomen.
Net als die andere 7 miljoen die hij van zijn volk gejat heeft.
Origineel gepost door Tempelier
Ach, Dat geld was waarschijnlijk toch in de zakken van Arafat terechtgekomen.
Net als die andere 7 miljoen die hij van zijn volk gejat heeft.
Je bedoelt toch niet te zeggen dat je het wel een goed idee vindt van israel om die banken leeg te halen....
Kennelijk moet de oorlogskas gespekt worden, ik zie het als de aftakeling van de positie van israel. Wederom een bewijs dat het hier om een bezettingsmacht gaat.
Origineel gepost door rnaj
Je bedoelt toch niet te zeggen dat je het wel een goed idee vindt van israel om die banken leeg te halen....
Kennelijk moet de oorlogskas gespekt worden, ik zie het als de aftakeling van de positie van israel. Wederom een bewijs dat het hier om een bezettingsmacht gaat.
Hoe is het mogelijk dat dit uit de vingers van een Hollander komt..de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Ps: A'dam oost :goedzo: (off topic)
Tempelier
27-02-2004, 18:53
Beter in de handen van Israel dan in de handen van terroristische organisaties.
Zolang die organisaties kunnen blijven voortbestaan door zogenaamde "liefdadigheid" zal het probleem nooit worden opgelost. Die organisaties gaan namelijk door totdat de laatste Jood uit Israel verdwenen is.
Denk jij nu echt dat die aanslagen gaan stoppen als Israel zich terugtrekt naar de grenzen van 1967? Dream on
Origineel gepost door House
Hoe is het mogelijk dat dit uit de vingers van een Hollander komt..de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Ps: A'dam oost :goedzo: (off topic)
House, nu hoop ik niet dat jij die orthodoxe buurman bent die mij nooit groet.
Maar Amsterdam oost is de beste buurt van Amsterdam :boogie:
enne (On Topic) blijf mij maar volgen over dit onderwerp, dan maak je misschien nog meer wonderen mee
House, nu hoop ik niet dat jij die orthodoxe buurman bent die mij nooit groet.
Maar Amsterdam oost is de beste buurt van Amsterdam :boogie:
enne (On Topic) blijf mij maar volgen over dit onderwerp, dan maak je misschien nog meer wonderen mee
Nope, ik zelf woon niet in amsterdam, maar ken daar iemand :)
Misschien zijn jullie wel buren :D
Ik zal een oogje in het zeil houden ;)
Beter in de handen van Israel dan in de handen van terroristische organisaties.
Zolang die organisaties kunnen blijven voortbestaan door zogenaamde "liefdadigheid" zal het probleem nooit worden opgelost. Die organisaties gaan namelijk door totdat de laatste Jood uit Israel verdwenen is.
Denk jij nu echt dat die aanslagen gaan stoppen als Israel zich terugtrekt naar de grenzen van 1967? Dream on
Dus je vindt het een goed idee..... :(
En of die aanslagen stoppen, hoop het wel.
In iedergeval zou het de wereld een stuk simpeler maken als iedereen van ander mans goed afblijft.
En weet je wat nu het vervelenste is, jij weet het pas zeker als Israel zich heeft terug getrokken. Maar ja ze verschuilen zich achter het zelfde, niet echt objectieve, argument als jij om het niet te doen.
Enne jij vergeet ook dat de meerderheid ook geen zin heeft aan deze oorlog en zij de zelfmoord aanslagen alleen "steunen" omdat het tegen Israel gericht is.
Als de reden van de "steun" weg valt, vervalt ook de steun aan die enge clubjes
Tempelier
27-02-2004, 19:03
Dus je vindt het een goed idee..... :(
En of die aanslagen stoppen, hoop het wel.
In iedergeval zou het de wereld een stuk simpeler maken als iedereen van ander mans goed afblijft.
En weet je wat nu het vervelenste is, jij weet het pas zeker als Israel zich heeft terug getrokken. Maar ja ze verschuilen zich achter het zelfde, niet echt objectieve, argument als jij om het niet te doen.
Vindt je dat vreemd?
Weet je nog wat er gebeurde in 1967 waardoor die gebieden nu bezet zijn?
Mensen vergeten veel te snel, die aanslagen zullen net zo lang doorgaan zolang er joden in Israel wonen. Je moet goed luisteren naar wat de leiders van die terroristen zeggen. Zij willen 1 groot Palestina, zonder Israel en zonder joden.
Ook al trekt Israel zich terug er zal toch niets veranderen, dat heeft de geschiedenis bewezen. Helaas zijn naieve Europeanen de geschiedenis al vergeten en alleen kijken naar de huidige situatie zonder het in een historische context te zien.
tempelier ,je bedoelt dat beter palastijnen dood dan israelies.
Vindt je dat vreemd?
Weet je nog wat er gebeurde in 1967 waardoor die gebieden nu bezet zijn?
Mensen vergeten veel te snel, die aanslagen zullen net zo lang doorgaan zolang er joden in Israel wonen. Je moet goed luisteren naar wat de leiders van die terroristen zeggen. Zij willen 1 groot Palestina, zonder Israel en zonder joden.
Ook al trekt Israel zich terug er zal toch niets veranderen, dat heeft de geschiedenis bewezen. Helaas zijn naieve Europeanen de geschiedenis al vergeten en alleen kijken naar de huidige situatie zonder het in een historische context te zien.
Welke geschiedenis? Israel bestaat pas zo'n 50 jaar waarvan 36 jaar in oorlog.
En nee ik kan het mij niet herinneren ben namelijk pas geboren in 67.
Jij kan het naief noemen, maar ik denk dat de overwinnaar die partij zal zijn die met de agressie zal/KAN stoppen. Onafhankelijk van wat de andere partij doet.
Doden vallen er toch wel, dan maar liever doden op weg naar vrede dan doden op weg naar meer agressie.
Ik schat jouw wijs genoeg in om te kunnen bedenken dat de vrede (oslo) door Israel omzeep geholpen is.
Kan nou niet echt de indruk krijgen dat zij willen stoppen met het spelletje landje pik. Leuk als je 9jr bent om met vriendjes op het strand te spelen, maar om met dit puberaal gedrag de wereldvrede in gevaar te brengen gaat mij echt te ver...
Oja, dat gebrek aan kennis van de geschiedenis wordt de nagel van Israel doodskist.
Time fly's, steeds minder mensen hebben, om historische redenen, medelijden met Israel.
Naar mijn mening is dat een goede zaak, zonder te vergeten wat er in 40-45 gebeurd is kunnen ze niet hier hun gelijk uit blijven halen..
achmed43
28-02-2004, 00:38
Je hebt het nu over die "terroristen" die volgens jou niet zullen stoppen, maar bekijk het een keer van de andere kant.
Waarom zouden ze stoppen als ze meer kunnen pakken, die hond zei het al "we kunnen de muur altijd nog verplaatsen in een intervieuw"
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.