Bekijk originele versie : NL-man- Marokkaanse vrouw
Zoals ik misschien al meerdere malen duidelijk heb gemaakt, ben ik een NL-man met een Marokkaanse vrouw. In mijn familie wordt ze volledig geaccpteerd, maar vice-versa gaat zij naar familileden toe die een Hollander niet accepteren. M.a.w., ik mag nooit mee. Mag ik haar dan ook verbieden weg te gaan??
ik bedoel islam way mijn friend
Tja, dat is zo gek. Ik ben me meer bewust van het Moslimzijn dan zij.
Origineel gepost door FarD
Uit respect voor haar zou ik haar dat niet verbieden. Zij heeft er recht op haar familie te zien, net zoals jij dat recht hebt. Dat het moeilijker bij haar ligt is te begrijpen (als je vanuit de ogen van de 1ste generatie probeer te kijken, dus haar ouders etc.), dus haar verbieden is oneerlijk. Ze neemt je immers niet mee omdat ze dat niet wilt, maar omdat haar familie dit niet accepteert. Je kunt wel proberen haar over te halen je toch een keer mee te nemen, ik neem aan dat de familie je niet zal zeggen dat je dan niet binnen mag komen. Het beste is dat ze dit wel van tevoren aan ze doorgeeft. Zo voorkomt ze dat zij al te 'geschokt' zullen reageren.
Mooi verwoord.
Je kunt inderdaad met haar een keer (aangekondigd) op bezoek gaan naar die familieleden van haar. Misschien moeten ze jouw gewoon wat beter leren kennen en misschien de "vooroordelen" die ze over jou hebben wegnemen.
Origineel gepost door Junkie
Tja, dat is zo gek. Ik ben me meer bewust van het Moslimzijn dan zij.
Ze verdienen het niet jou te leren kennen.
Laat ze maar in hun achterlijke gedachten creperen.
Het zal zeker veel moeite en geduld nodig hebben, maar het beste is toch om een "strategisch" plan op te stellen om toch dichter in contact te komen met haar familie. Bespreek het met haar, zij kent immers de zwakke kanten van de familie, en ze weet hoe je respect kan krijgen in haar familie. Als je dus echt graag in de familie wilt worden opgenomen (wat ook het beste is met het oog op de kinderen) zou ik zeker de moeite nemen om contact te krijgen met haar familie. Dat zij je niet meeneemt, vind ik best jammer van haar want het wordt er niet beter van. Misschien nu zo de Ramadan aankomt, is het de tijd om dichter bij elkaar te komen. Nodig ze ook eens uit bij jullie thuis voor een maaltijd.
De ramadan is een vredige tijd waar veel ruzies en irritaties worden vermeden, dus maak er goed gebruik van :)
Bedankt allemaal voor de goede raadgevingen, maar de animo om erbij te horen was toch wel tot het nulpunt gereduceerd. Het gaat echter alleen om wat ooms en tantes. Haar ouders wonen in Marokko en die gaan we inshallah eind van het jaar bezoeken. En FarD, de familie in kwestie was inderdaad niet op de bruiloft.
hoi, jammer genoeg weet ik precies waar je het over hebt, alleen jullie zijn iets verder dan wij. Ik ben ook een marokaanse vrouw die verloofd is met en nederlandse man mijn ouders weten ervan en bijna de rest van de familie ook, hij wordt totaaal niet geaccepteerd terwijl hij al bekeerd en besneden is. Mijn vader zegt als je voor hem kiest dan heb je geen ouders,broers en zussen meer en hoef je ook niet te bellen of langs te komen. En geloof me dat is het hardste wat een ouder tegen een kind kan zeggen en ik weet nog steeds niet wat ik moet doen.
Origineel gepost door hannene
hoi, jammer genoeg weet ik precies waar je het over hebt, alleen jullie zijn iets verder dan wij. Ik ben ook een marokaanse vrouw die verloofd is met en nederlandse man mijn ouders weten ervan en bijna de rest van de familie ook, hij wordt totaaal niet geaccepteerd terwijl hij al bekeerd en besneden is. Mijn vader zegt als je voor hem kiest dan heb je geen ouders,broers en zussen meer en hoef je ook niet te bellen of langs te komen. En geloof me dat is het hardste wat een ouder tegen een kind kan zeggen en ik weet nog steeds niet wat ik moet doen.
Gelukkig is het in ons geval geen conflict met de ouders, dat zou het nog vervelender maken dan het al is. Voor mezelf kan/durf ik wel te zeggen dat als ik voor die keuze te staan zou komen, ik onvoorwaardelijk voor mijn liefde zou kiezen. Maar ja, dat is in mijn situatie wel makkelijk gezegd. Ik wens jullie veel sterkte toe en hoop dat jullie er goed uitkomen. :zwaai:
Maar Junkie, jij bent toch een stalker???
Of is dat verhaal van Fotomaat allemaal verzonnen...
freemale
20-10-2002, 11:53
Origineel gepost door Junkie
Zoals ik misschien al meerdere malen duidelijk heb gemaakt, ben ik een NL-man met een Marokkaanse vrouw. In mijn familie wordt ze volledig geaccpteerd, maar vice-versa gaat zij naar familileden toe die een Hollander niet accepteren. M.a.w., ik mag nooit mee. Mag ik haar dan ook verbieden weg te gaan??
Ik heb een Nederlandse vriend en het is erg serieus. Zijn familie accepteert mij en ik kom wel eens daar maar helaas is dat andersom niet zo.
Het lijkt mij verstandig om het haar niet te verbieden. Je moet je er helaas bij neerleggen en gedult hebben. Als jullie ook serieus zijn, zal er een dag komen dat jij ook mee kunt.
Ik weet hoe moeilijk het is maar heb geduld!!
Nogmaals, het is niet zo dat ik zo dolgraag mee wwil naar die familieleden. Het steekt me gewoon dat het niet kan om die reden. Diep in mijn hart vind ik dat zij zou moeten zeggen: "als mijn man niet welkom is dan zien jullie mij ook niet meer." Zij is ook niet meer welkom bij mijn zuster, maar dat komt door een knetterende ruzie die ze hebben gehad in het verleden en heeft niets met haar afkomst van doen. Mijn zus is notabene zelf getrouwd met een Marokkaan, dus dat ligt weer iets anders. En Rajaa blijf alsjeblieft weg uit mijn topics, napratertje. Je bent zelf aan het stalken.
yasminar
21-10-2002, 08:37
hallo junkie,
Ik kan je helemaal bergijpen het is moeilijk om niet geaccepteerd te worden.Ik heb zelf nu een jaar een relatie met een half libanees kwart amerikaans kwart iraanse jongen en hij is moslim en ik weet dat mijn familie hem ook niet zullen accepteren omdat hij niet marokaan is.Zijn ouders weten ook niet van mijn bestaan af omdat ze iets tegen marokkanen hebben (iets is ooit gebeurd in het verleden).Ik weet dat de ouders van mijn vriend hem zullen afraden om met mij te trouwen en ik hoop dat onze liefde alles zal overwinnen maar mijn vriend is heel erg gehegd aan zijn familie en luisterd ook naar zijn moeder en hij heeft het al een keer eerder uitgemaakt omdat zijn moeder een sms van mij had gelezen en ze wist meteen dat ik marokkaans was.
Ik weet niet of mijn vriend sterk genoeg is om voor mij te blijven vechten .
Ik geef je als advies om met je vrouw te praten en eerlijk te zijn over hoe je over de sitautie denkt en wat je eraan wil doen, maar door te verbieden zul je niks positiefs bereieken ik denk eerder negatief.
Ps ben je trouwens bekeerd?
Veel succes.
Yasminar
Origineel gepost door yasminar
hallo junkie,
Ik kan je helemaal bergijpen het is moeilijk om niet geaccepteerd te worden.Ik heb zelf nu een jaar een relatie met een half libanees kwart amerikaans kwart iraanse jongen en hij is moslim en ik weet dat mijn familie hem ook niet zullen accepteren omdat hij niet marokaan is.Zijn ouders weten ook niet van mijn bestaan af omdat ze iets tegen marokkanen hebben (iets is ooit gebeurd in het verleden).Ik weet dat de ouders van mijn vriend hem zullen afraden om met mij te trouwen en ik hoop dat onze liefde alles zal overwinnen maar mijn vriend is heel erg gehegd aan zijn familie en luisterd ook naar zijn moeder en hij heeft het al een keer eerder uitgemaakt omdat zijn moeder een sms van mij had gelezen en ze wist meteen dat ik marokkaans was.
Ik weet niet of mijn vriend sterk genoeg is om voor mij te blijven vechten .
Ik geef je als advies om met je vrouw te praten en eerlijk te zijn over hoe je over de sitautie denkt en wat je eraan wil doen, maar door te verbieden zul je niks positiefs bereieken ik denk eerder negatief.
Ps ben je trouwens bekeerd?
Veel succes.
Yasminar
Dank je, we hebben het er wel eens over gehad en het is zelfs wel eens op stront uitgedraaid. Ik wil het ook niet echt verbieden, maar een vriendelijk doch dringend verzoek zet ook geen zoden aan de dijk. Ik begrijp het ook wel, want het grootste deel van haar familie woont in Marokko. Maar elke keer als ze gaat, komt toch weer iets van die frustratie naar boven. Ik kan er niks aan doen. Enne ja, ik ben bekeerd, hoewel er nog een heleboel werk aan de winkel is om fulltime moslim ala Najib26 te worden.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.