Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Studerende moeder.........???

Pagina's : [1] 2

BintElmagreb
26-02-2004, 23:09

Asalaam ou 3alikom Dames & Heren, Ik zat ff te denken en bedacht me hoe het zit met de studerende moeders????????? :confused: Ik bedoel, je bent moeder, je hebt een hele verantwoordelijkheid op je schouders en je hebt jezelf & je man waar je goed voor moet zorgen. Is het niet moeilijk en zwaar.........? Hoe reageren je medestudenten hierop? En heren, wat vinden jullie van moeders die dat doen? Zouden jullie er moeite mee hebben? Ik zou hier graag meningen op willen! :) Wasalaam. :zwaai: :zwaai: :zwaai:

Classy.Lady
27-02-2004, 00:33
Een klasgenootje van mij is al moeder.. De voordeel die zij weer draagt is dat ze nog thuiswonend is.. Scheelt je weer een hoop denk ik..:)

Independence
27-02-2004, 10:16
Ik snap niet dat meiden/jongens zo'n haast hebben. Waarom wachten ze niet gewoon tot ze afgestudeerd zijn, een huisje hebben en dat soort belangrijke dingen. Trouwen en kids krijgen kan altijd nog. Lijkt wel of we tegenwoordig in een omgekeerde wereld zitten. eerst trouwen kids krijgen en dan pas afstuderen en een huisje zoeken.

OemShaheed
27-02-2004, 10:27
Salamoe aleikoem Wat maakt de volgorde nou weer uit? Wie bepaald dat je eerst moet afstuderen en dan pas je op het echte leven mag gaan storten? Waarom zou dat in hemelsnaam moeten? SoebhanAllah! Wat is er mis met eerst moeder, dan studie? Niks!! Hoezo trouwen kan altijd nog, trouwen i de helft van je dien en als je de juiste hebt gevonden denk ik juist STUDEREN kan altijd nog! Ik snap je bezwaar niet, ieder maakt toch zelf uit hoe die leeft....zolang je maar gelukkig bent!! P.s no offense hoor, just telling my opinion! Wassalaam!

BintElmagreb
27-02-2004, 15:10

Origineel gepost door SadGirl2004 Een klasgenootje van mij is al moeder.. De voordeel die zij weer draagt is dat ze nog thuiswonend is.. Scheelt je weer een hoop denk ik..:) Das waar. Haar moeder zal haar en hoop werk uit handen nemen. Vind jij dat niet een beetje overhaastig.............?

BintElmagreb
27-02-2004, 15:15
Origineel gepost door Independence Ik snap niet dat meiden/jongens zo'n haast hebben. Waarom wachten ze niet gewoon tot ze afgestudeerd zijn, een huisje hebben en dat soort belangrijke dingen. Trouwen en kids krijgen kan altijd nog. Lijkt wel of we tegenwoordig in een omgekeerde wereld zitten. eerst trouwen kids krijgen en dan pas afstuderen en een huisje zoeken. Ik ben het gedeeltelijk met je eens! Soms denk ik ook dat ze haast hebben, maar niet allemaal. Ik heb vriendinnen die naar mijn mening veel te jong zijn om te trouwen. Ze schatten de verantwoordelijkheid te laag in en denken niet op lange termijn. Ik vind dat je niet kunt trouwen terwijl je pas je eindexamen diploma hebt van de middelbare school en dus nog een lang traject hebt. Das mijn mening. Sommige kunnen die verantwoordelijkheid dragen van studeren en moeder zijn, anderen niet. Ze moeten goed nadenken willen ze zo'n grote stap zetten. :zwaai:

BintElmagreb
27-02-2004, 15:21
Origineel gepost door OemShaheed Salamoe aleikoem Wat maakt de volgorde nou weer uit? Wie bepaald dat je eerst moet afstuderen en dan pas je op het echte leven mag gaan storten? Waarom zou dat in hemelsnaam moeten? SoebhanAllah! Wat is er mis met eerst moeder, dan studie? Niks!! Hoezo trouwen kan altijd nog, trouwen i de helft van je dien en als je de juiste hebt gevonden denk ik juist STUDEREN kan altijd nog! Ik snap je bezwaar niet, ieder maakt toch zelf uit hoe die leeft....zolang je maar gelukkig bent!! P.s no offense hoor, just telling my opinion! Wassalaam! Je komt enigsinds aanvallend over. Maar --> no offense, you're telling your opinion. Ik heb gehoord dat dat best zwaar blijkt te zijn wanneer je in die situatie verkeert. Je hebt een gezin, (soms) een huis, en je studie. Ik zou zeggen dat dat zwaar zou zijn. Ik ken voorbeelden waarbij dat niet lukt en voorbeelden waarbij dat, met moeite, lukt. Mij lijkt het beter dat je je studie afrondt alvorens je aan kids begint. Als een meisje trouwt terwijl ze studerend en geen scholiere, vind ik dat goed kunnen. Ieder zijn eigen mening! Wassalaam.

OemShaheed
27-02-2004, 15:37
hihihi als ik het zo nalees komt het inderdaad aanvallend over maar ik bedoel het echt niet zo hoor!! Ik vindt gewoon dat men moet doen wat het beste is, en dat kan echt wel zijn dat je eerst trouwt en dan je (vervolg)studie afmaakt. Kijk als we het hebben over mavo of havo, ok ik snap je punt maar ik zat meer met een hbo opleiding en andere losse cursussen in mijn hoofd....Ja3ni niet basisopleiding..... wassalaam

BintElmagreb
27-02-2004, 15:42
Hm..... OKe! Ja, een HBO en getrouwd zijn, vind ik wel kunnen, maar scholiere en getrouwd niet! We zijn het eens! Fijn! Wasalaam. :D

OemShaheed
27-02-2004, 15:47
:D :D :D :D Hihihihihi Iwa walhamdoelilaaah be3da...... :zwaai: :zwaai: :zwaai: :zwaai:

BintElmagreb
27-02-2004, 15:51
Inderdaad! ;) ;) ;)

Independence
27-02-2004, 19:03
Origineel gepost door OemShaheed Salamoe aleikoem Wat maakt de volgorde nou weer uit? Wie bepaald dat je eerst moet afstuderen en dan pas je op het echte leven mag gaan storten? Waarom zou dat in hemelsnaam moeten? SoebhanAllah! Wat is er mis met eerst moeder, dan studie? Niks!! Hoezo trouwen kan altijd nog, trouwen i de helft van je dien en als je de juiste hebt gevonden denk ik juist STUDEREN kan altijd nog! Ik snap je bezwaar niet, ieder maakt toch zelf uit hoe die leeft....zolang je maar gelukkig bent!! P.s no offense hoor, just telling my opinion! Wassalaam! Kalm maar meisje, er zijn veel ergere dingen op de wereld. Geduld is een van de belangrijkste zaken binnen de Islam, zou jij moeten weten. Of hou jij je alleen maar bezig met huwelijkszaken?? :rolleyes: Dat ten eerste. Ten tweede: we leven tegenwoordig in een omgeving waarin we veel keuzes en mogelijkheden bezitten. We leven lekker bij onze ouders, waarvan de meeste om hun kinderen geven en ze absoluut niet het huis uit willen. Die kinderen hebben een studie, ze hebben een bijbaantje dus geld, ze hebben een leuk leven met vrienden/vriendinnen, kortom het gaat goed. Waarom moeten ze dat opgeven om te gaan trouwen. De meeste doen alsof trouwen vrijheid is, dus ze weten niet wat ze doen. Ze zien trouwen als een manier om vrij te zijn (met als gevolg dat er een jaar later een scheiding komt) , terwijl trouwen een hele belangrijke en grote stap in het leven is. Snapt u waar ik heen wil? Trouwen is niet NIETS. Je moet er sowieso mentaal sterk en stabiel voor zijn, laat staan dat je dat bent als je nog studeert, dan is het helemaal zwaar. En het is inderdaad de helft van je geloof, maar Allah heeft niet gezegd trouw maar in het wilde westen. Het moet betekenis hebben.

Mocro4eva
27-02-2004, 20:21
Als zij het kunnen combineren prima toch! ;)

Classy.Lady
28-02-2004, 12:25
Origineel gepost door BintElmagreb Das waar. Haar moeder zal haar en hoop werk uit handen nemen. Vind jij dat niet een beetje overhaastig.............? Van een afstandje lijkt het inderdaad zo... aar ik denk dat op het moment je erin zit en al die dingen je overkomen, het toch wel gewoon elmektab is.. Bij mijn klasgenootje was het zo dat ze trouwde met een man van Marokko...Ze was zoiezo genoodzaakt om haar studie tijdelijk te onderbreken om te kunnen werken zodat ze haar man naar NL zou kunnen halen... Dat is 'r gelukt..Ze heeft een kind gekregen en heeft besloten om de draad weer op te pakken en dus te gaan studeren... Lijkt me echt moeilijk..

smartie4
28-02-2004, 14:51

Origineel gepost door BintElmagreb Asalaam ou 3alikom Dames & Heren, Ik zat ff te denken en bedacht me hoe het zit met de studerende moeders????????? :confused: Ik bedoel, je bent moeder, je hebt een hele verantwoordelijkheid op je schouders en je hebt jezelf & je man waar je goed voor moet zorgen. Is het niet moeilijk en zwaar.........? Hoe reageren je medestudenten hierop? En heren, wat vinden jullie van moeders die dat doen? Zouden jullie er moeite mee hebben? Ik zou hier graag meningen op willen! :) Wasalaam. :zwaai: :zwaai: :zwaai: MIjn moeder studeert ook maar dat wou ze zelf maar ze gaat stoppen wij gaan voor haar zorgen en mijn papa die gaat dus met haar samen in marokko leven school het kan maar dat is alleen dat ze denkt vroeger niks geleerd nu even een beetje bijstomen

Pagina's : [1] 2