Bekijk originele versie : Hollanders mogen niet helpen.
De marokkanse overheid laat de Nederlanders en de Duitsers niet toe. Wat vinden jullie daarvan?
Is Nederlandse hulp niet goed genoeg???.
Marokkaanse overheid wil liever dat niemand ziet hoe machteloos ze zijn. Ze vinden het imago kennelijk belangrijker dan de hulp aan slachtoffers.
Nee dat denk ik ook. Als ze de regering ter verantwoording roepen middels demo's dan slaan de militairen er op in.
Is er geen recht op vrije demonstratie in Marokko?
WHATTAAAAAAA, hoe weten jullie dat? :schrik2:
Fornarina
26-02-2004, 19:51
nederlander duitser rus aakt allemaal niet uit mensen hebben hulp nodig en op zo'n moment is alle hulp welkom!!
En wat betreft die marokaanse overheid ik vind het BUllshit mensen willen helpen laat ze dan toe..!! als ik nu de macht had ( haha wat ik gelukkig niet heb) dan zou ik als nederlandse minister president denken ..willen jullie geen hulp van ons aannemen?? nou dan mogen die marokanen ook oprotten uit ons land!! kijk dat is dus dom van marokko heel dom en laag c ker! hadden ze maar eerder moeten duidelijk maken dat ze geen hulp aannemen van Nederland etc etc..en nog iets voor Aflalo74..uhm Ik vind dit niet echt een taak..is meer iets dat MOET gebeuren dus maakt het niet uit waar hulp vandaan komt..jah de marokaanse overheid heeft niet echt zoveel te zeggen over de huizen die wordengebouwd in marokko..dat weet je toch wel..de mensen daar die willen huis bouwen van beton (heeel zwaaar) dan doen ze dat niemand die controleert..en die mensen die hun huis van leem bouwen jah ook niemand die controleert de ovrheid geeft vrijheid in dat soort dingen omtrent woning..
cor,t licgt niet aan de nederlands hulpverleners maar aan dat zooitje dat zicg de overheid noemt.der is hulp van verschilende landen maar ze laten t gewoon niet toe.mijn moeder belde met haar broer daar en ze hebben al4dagen niet gegeten.ze slapen buiten in de regen terwijl der genoeg tenten zijn . de hulpverleners uit t buitenland bebben ze meegenomen maar ze mogen ze niet aan de mensen uit delen.
Kreeg zojuist in het 8uur journaal dat het probleem voornamelijk in de coordinatie ligt.
De Nederlanders zijn vandaag zelfstandig op stap gegaan om te kijken waar ze kunnen helpen en ze zijn overal met open armen ontvangen.
Ondanks dat ze ook veel mensen moeten hebben teleurstellen omdat ze niet de hulp kunnen bieden (zoals tenten en voedsel) die op bepaalde plekken het noodzakelijkst is..
multikul,helemaal mee eens.
Origineel gepost door an3sdej
Marokkaanse overheid wil liever dat niemand ziet hoe machteloos ze zijn. Ze vinden het imago kennelijk belangrijker dan de hulp aan slachtoffers.
tazzzzz ik haat dit ,, wat voor flut koning hebben wij wel niet ... weetje hoe voorschut dit voor ons marokkanen is ... Wat een zooi regering hebben wij wel niet .. er zijn mensen die nog gered kunne worden uit het puin ... en dan probeert meneertje koning whatever de helpers buiten te houden .. aaarggghhh dit maakt mij BOOSS
mojojojo
26-02-2004, 23:00
De Marokkaanse regering. De regering van de schone schijn.
Ik heb zonet het Marokkaanse nieuws gezien op de satelliet. Wat hadden ze mede te delen?? Er zou geen opstand zijn uitgebroken. De buitenlandse media had het verkeerd geinterpreteerd, dus 'wij Marokkanen' moeten ze niet geloven.
De minister van binnenlandse zaken melde dat men bezig is om hulpgoederen erheen te sturen, maar omdat de WEGEN slecht zijn ze daar moeilijk kunnen komen.
Die wegen zijn al jaren slecht! Ik kan jullie vertellen dat die wegen die er nu liggen door Spanje zijn aangelegd! sindsdien is er nooit wat aan gedaan en Spanje is al meer dan 50 jaar weg uit Marokko. Wat een k*tsmoes van een k*tminister
missymaroc1
27-02-2004, 00:31
ik vind dat zielig voor de mensen want die koning en de regering helpen niet echt goed.Die hollanders zullen vast er wat van bakken.
missymaroc1
27-02-2004, 00:37
Dat koning red geen mens
een grooooooooooot schandaal
voor de marokanen.De mesen
die in nood zitten verwachten
wel wat van de koning of de regering(2honden)
die honden denken wat zijn maar dat zijn ze niet
anders zouden ze helpen
Nou jaaaaaa zeg!
Alle hulp is welkom toch? Dus waarom niet uit Nederland en Duitsland?!
Als dit echt waar is, vind ik dat echt belachelijk.
De mensen in Marokko hebben hulp nodig, klaar.
En al zouden ze hulp van ons accepteren vind ik dat echt ondankbaar, maar ik kan me niet indenken dat de slachtoffers geen hulp willen...
Origineel gepost door an3sdej
Nee dat denk ik ook. Als ze de regering ter verantwoording roepen middels demo's dan slaan de militairen er op in.
Is er geen recht op vrije demonstratie in Marokko?
Niet als overheidsgebouwen het moeten vergelden, durf te wedden dat jij hier ook een paar tikken krijgt als je de ramen van de 2e kamer met stenen bekogelt...
Origineel gepost door Corrie
Is dit echt waar??????????
WTF??????????????????
Waarom???????
Waarom mensen hulp ontzeggen, het is een plicht om te helpen, dat is niet meer als menselijk....
Weet je marokkaanse koning wel dat de nederlandse reddingshonden de beste van de wereld zijn, dat onze hulp altijd goed van kwaliteit is bij dit soort zaken, dat de mensen die gaan om te helpen dit met hart en ziel doen en zich half dood zullen werken, alles zullen doen wat in hun macht ligt?
Waarom hulp weigeren, wat is dat voor valse trots?????
Bah bah en nog eens bah, wat een eike.l is die koning, hoe durft hij mensen hulp te ontzeggen omdat hij er iets politieks van maakt, het gaat hier om mensen zeg!!!!
De coordinatie verloopt niet soepel, of gewoon niet eigenlijk.
je kon op tv wel zien dat nederlandse hulptroepen zelf op onderzoek uit gingen om te kijken of er wat te doen viel.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.