Bekijk originele versie : Me broertje zoekt werk maar heeft een beperking
KIM-HOLLAND2
20-11-2008, 11:44
ik weet eerlijk gezegt niet goed waar ik deze topic moet plaatsen
het gaat om het volgende heb een broertje van bijna 20 en sinds 5 jaar is duidelijk geworden dat hij een beperking heeft. is ontdekt door toetsen die samen met hem zijn gemaakt.
hij heeft ADD dus geen ADHD (ADD is een beperking concentratie stortnis en in ze doen en laten LINK .http://nl.wikipedia.org/wiki/ADD
Hij heeft al vanaf de basis school problemen met werken en leren maar ze dachten gewoon dat hij onhandelbaar was en in de pubertijd zat.
daar door hebben ze hem eigenlijk verpest. en heeft die bij veel hulpverleningen gelopen. en in behandel kamers gezeten zelfs uit huis geplaatst.
hij heeft door zijn ziekte en zijn astma veel school verzijm gehad waar door die bleef zitten. en eigenlijk onhandelbaar is geworden..
hij wil graag werken. hij heeft een WAJONG uitkering.
maar dat wil hij helemaal niet hij vind het moeilijk om er mee geconfranteerd te worden. hij ziet er heel normaal uit. en is een goed uitziende verzorgde jongen man.
hij heeft via job coach gewerkt. en andere instantie's heeft zelf ook stappen onder nomen via UITZENDBUREAU maar is te hoog gegrepen..
Hij woont in rotterdam en is al 2 jaar ongeschoold zonder diploma's
hij heeft wel 1 jaar AKA gedaan waar die certificaat heeft gehaald
HIJ IS VAAK MET POLITIE IN AANMERKING gekomen. door verkeerde vrienden vaak was hij alleen maar mede plichtig.
TOT ONZE VERDRIET. IS DIE NU DRUGS RUNNER EN ZIT DIE IN MAASTRICHT EN IS DIE AL EEN PAAR KEER VOOR GEKOMEN BIJ OFFICIEER VAN JUSTITIE
IK WEET DAT HIJ HET HELEMAAL NIET WIL MAAR HIJ ZEGT ZELF GEEN KEUS TE HEBBEN OMDAT DIE IN DE NORMALE MAATSCHAPIJ NIET GOED MEE KAN DRAAIEN EN HIER NIET UITMAAKT.HOE EN WAT VOOR GESCHIEDENIS JE HEBT.
is er iemand die me aub zou kunnen helpen ?
_Olijfje_
20-11-2008, 12:01
Succes...
Arif_Zina
20-11-2008, 12:24
Oei miss kan die iets zien dat hij leuk vind...En daar zijn beroep van maken....
KIM-HOLLAND2
20-11-2008, 12:27
hij had vorige week solicitatie gesprek. hij dacht hij word aangenomen maar gister hebben we voor de 4949 keer gehoord dat die niet word aangenomen
Harteloze_Bitch
20-11-2008, 13:54
kei zielig meskien :traan1:
Berber4life
20-11-2008, 19:08
als hij strafblad heeft en geen diplomas komt hij niet zo 123 aan de bak maar aangezien hij wajong heeft en hopelijk nog steeds heeft kan hij een beroep doen op het uwv dat hij naar een geschikte school als nog kan gaan of misschien combi leren en studerne dan wel via aangepaste school. jobcoach moet dat regelen vind ik. maar net als alle reintegratieburos de ene deugt de ander niet de ander helpt en motiveert je de ander jat alleen het geld van het uwv. je moet het ook treffen met reintegratieburos. maar ik zou zeggen als hij nog wajong heeft waag een gok bij het uwv.
KIM-HOLLAND2
20-11-2008, 19:46
Me broertje liep ook bij het ASWZ waar wij een klacht tegen in willen diennen. ze hebben de deur voor me broertje dicht gegooid omdat ze een vermoeden zouden hebben dat die zich met criminalteiten zou bezig houden en met de verkeerde jongens omgaat. dat zijn geen redennen om de hulp te stoppen en geeft alleen aan dat die hulp nodig heeft. die mensen eten uit hun neus. ze komen bij je thuis vragen hoe de week was en maken een plan waar ze maanden over doen. en school is al geprobeerd maar me broertje kan er niet tegen dat die gezien word als jongen met een lichte handicap.hij wilt geen niv1 doen omdat hij zich zelf dan achterlijk vind het moeilijk aan alles is dat die gewoon net als iedereen wil zijn en geen uitzondering wil zijn.
het is ook een jongen die veel heeft mee gemaakt is half jaar uit huis geweest heeft ook nog is daar boven op vast gezeten heeft Ibs gehad.
het boeit hem allemaal niet. en me ouders zijn er kapot van dat helemaal niks lukt en we al vanaf ze 11e jaar bezig zijn
KIM-HOLLAND2
20-11-2008, 19:49
erg fijn dat er toch mensen zijn die normaal reageren en graag willen helpen als jullie eens konden zien wat het met me deed want niet alleen hij en me ouders lijden er onder maar ook me broers zussen oma en andere familie leden iedereen vindt het heel erg.
en sommige mensen zeggen wel hij wilt nix . we regelen werk en hij wil dat niet het moet wel werk zijn wat die leuk vind. add is al een concentratie storinis en als je dan nog iets doet wat je eigenlijk nix aan vind kan je eigenlijk al gelijk zeggen. dat het geen nut heeft.
hij heeft een job choach sinds 2 weken . de 40405 van de lijst.
Berber4life
20-11-2008, 19:51
Me broertje liep ook bij het ASWZ waar wij een klacht tegen in willen diennen. ze hebben de deur voor me broertje dicht gegooid omdat ze een vermoeden zouden hebben dat die zich met criminalteiten zou bezig houden en met de verkeerde jongens omgaat. dat zijn geen redennen om de hulp te stoppen en geeft alleen aan dat die hulp nodig heeft. die mensen eten uit hun neus. ze komen bij je thuis vragen hoe de week was en maken een plan waar ze maanden over doen. en school is al geprobeerd maar me broertje kan er niet tegen dat die gezien word als jongen met een lichte handicap.hij wilt geen niv1 doen omdat hij zich zelf dan achterlijk vind het moeilijk aan alles is dat die gewoon net als iedereen wil zijn en geen uitzondering wil zijn.
het is ook een jongen die veel heeft mee gemaakt is half jaar uit huis geweest heeft ook nog is daar boven op vast gezeten heeft Ibs gehad.
het boeit hem allemaal niet. en me ouders zijn er kapot van dat helemaal niks lukt en we al vanaf ze 11e jaar bezig zijn
als hij het niet wil dan kun je hem moeilijk helpen maar als ik het zo lees is je broertje ook niet gezond bij zijn verstand(niet beledigend bedoelt) hij ziet zich zelf als gehandcapt dat moet hij niet doen hij is net als iedereen alleen de een heeft hulp nodig en de een meer dan de ander als je hulp niet wil of niet accepteert tja dan wordt het heel moeilijk om geholpen te worden vind ik
KIM-HOLLAND2
20-11-2008, 21:17
Klopt zeker :goedzo:
ik weet eerlijk gezegt niet goed waar ik deze topic moet plaatsen
het gaat om het volgende heb een broertje van bijna 20 en sinds 5 jaar is duidelijk geworden dat hij een beperking heeft. is ontdekt door toetsen die samen met hem zijn gemaakt.
hij heeft ADD dus geen ADHD (ADD is een beperking concentratie stortnis en in ze doen en laten LINK .http://nl.wikipedia.org/wiki/ADD
Hij heeft al vanaf de basis school problemen met werken en leren maar ze dachten gewoon dat hij onhandelbaar was en in de pubertijd zat.
daar door hebben ze hem eigenlijk verpest. en heeft die bij veel hulpverleningen gelopen. en in behandel kamers gezeten zelfs uit huis geplaatst.
hij heeft door zijn ziekte en zijn astma veel school verzijm gehad waar door die bleef zitten. en eigenlijk onhandelbaar is geworden..
hij wil graag werken. hij heeft een WAJONG uitkering.
maar dat wil hij helemaal niet hij vind het moeilijk om er mee geconfranteerd te worden. hij ziet er heel normaal uit. en is een goed uitziende verzorgde jongen man.
hij heeft via job coach gewerkt. en andere instantie's heeft zelf ook stappen onder nomen via UITZENDBUREAU maar is te hoog gegrepen..
Hij woont in rotterdam en is al 2 jaar ongeschoold zonder diploma's
hij heeft wel 1 jaar AKA gedaan waar die certificaat heeft gehaald
HIJ IS VAAK MET POLITIE IN AANMERKING gekomen. door verkeerde vrienden vaak was hij alleen maar mede plichtig.
TOT ONZE VERDRIET. IS DIE NU DRUGS RUNNER EN ZIT DIE IN MAASTRICHT EN IS DIE AL EEN PAAR KEER VOOR GEKOMEN BIJ OFFICIEER VAN JUSTITIE
IK WEET DAT HIJ HET HELEMAAL NIET WIL MAAR HIJ ZEGT ZELF GEEN KEUS TE HEBBEN OMDAT DIE IN DE NORMALE MAATSCHAPIJ NIET GOED MEE KAN DRAAIEN EN HIER NIET UITMAAKT.HOE EN WAT VOOR GESCHIEDENIS JE HEBT.
is er iemand die me aub zou kunnen helpen ?
ik hoop dat hij beseft dat deze manier ook niet goed is! Zoals reeds gezegd, vraag eens wat hij zelf wil? wat hij tof vindt? waar is ie goed in dat niet haram is natuurlijk? en hebben ze in Holland ook geen soort werkingscentrum waar je opleidingen kunt doen, gelinkd met een stage in een bedrijf? Dat zou heel positief zijn en hij moet blijven brieven schrijven, de interims zot bellen zodat ze ervaren kijk die wil werk en dan zullen ze wel iets vinden inshallah....
maar hij moet al bij zichzelf stoppen te zeggen dat ie niet in een normale maatschappij kan meedraaien! Als ie discipline heeft en doorzettingsvermogen, moet ie doorzetten en tegen zichzelf zeggen, IK KAN HET zonder drug runner te zijn, zonder met die verkeerde mensen om te gaan! Voor vele zaken vragen ze naar een attest van goed gedrag en zeden en tjaa als die zaken van gerecht er tussenstaan ookal is ie medeplichtig, dat is negatief en zich zelf bewijzen dat ie een goede persoon is, ongeacht zn verleden, hij gaat dan ver komen inshallah door een baan te vinden!!! Zo'n mensen kunnen enkel de andere in die gelijkaardige situatie mee stimuleren ook het goede pad op te gaan! En hoe dan? Zij hebben dezelfde ervaring meegemaakt en van fouten kan je alleen maar leren maar door de stelling aan te nemen zoals jij ergens neerpent mbt niet mee kunnen in de normale maatschappij is helemaal verkeerd!
elghair inshallah dat Allah hem eerst op het goede pad kan helpen en dan stap voor stap de andere zaken in orde brengen....
Asalaam ou alikoum,
__unnamed__
20-11-2008, 22:06
Gair insa allah, gewoon geduld hebben dan komt het wel goed. Probeer heel veel met je broer te praten... laten zien dat je hem steunt, zodat hij weet dat hij er niet alleen voor staat.
hot_Boy_69_
21-11-2008, 23:52
meskien ik heb echt te doen met zou mensen
shab_lghatar
22-11-2008, 01:11
sommige mensen hebben de islam nodig;)
Tomaten plukken in de kas, gegarandeerd dat hij aangenomen wordt..
Ramen zemen of een soortgelijke functie bij een schoonmaakbedrijf, gegarandeerd dat hij aangenomen wordt...
Kranten bezorgen of postbode, gegarandeerd dat hij wordt aangenomen..
Op de markt vragen naar marktkoopmannen die een aanvullende kracht willen/kunnen gebruiken, gegarandeerd dat er wel 1 tussen zit die hem wel gebruiken kan...
Roteb of groen direct solliciteren, gegarandeerd dat hij wordt aangenomen...
Magazijnmedewerker of supermarktmedewerker, gegarandeerd dat hij wordt aangenomen...
Callcenter medewerker, er vanuitgaande dat hij fatsoenlijk nl's spreekt zal hij ongetwijefeld aangenomen worden na enkele sollicitaties....
En zo zijn er nog tientallen banen waar hij per direct beginnen kan..
Helaas willen mensen niet gewoon werken, mensen willen topfuncties bekleden zonder hier ooit wat voor gedaan te hebben (qua scholing) en zo werkt het nou eenmaal niet..... :kweetnie:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.