Bekijk originele versie : Oproepje voor alle moslims.
Assalamoe alaikoem,
Ik ben sinds een tijdje me aan het verdiepen in de Islam, niet dat ik hiervoor geen moslim was of zo. Ik deed aan de Ramadan at geen varkensvlees enz enz. Ik was een moslim omdat mijn ouders dat ook waren en omdat ze mij zo opgevoed hadden. Net als de meeste, althans veel Marokkanen in NL.
In mijn woonplaats zijn veel mensen (na 11 sept.’01) praktiserende moslims geworden, alhamdoulilah, ook een aantal uit mijn directe omgeving. Daardoor realiseerde ik eigenlijk dat ik maar weinig van de inhoud van de Islam afwist. Als ik mannen met baarden of vrouwen die van top tot teen bedekt waren zag had ik een beetje schrik. Zo van dat zullen wel extremisten zijn. Maar ik besef nu dat de moslims die volgens de soennah leven, zoveel respect voor anderen hebben, ze laten je in je waarde en zo hoort het ook. Ze proberen je, hoe moet ik dat zeggen…….., wijzer te maken over de Islam in de plaats van te zeggen “als je geen hijab draagt ga je branden in hel”.
Want als je mensen iets gaat opleggen krijg je geen goede moslims. Kijk maar naar de meisjes die een hijab dragen tot aan het eind van de straat en als vader niet kijkt doen ze hem snel af. Ik beoordeel hun niet ik kan best begrijpen dat je nog niet klaar bent voor een hijab. Je moet ‘em ook niet dragen omdat het moet van wie dan ook, maar voor jezelf. (Mohiem het is maar een voorbeeld.) Moslim zijn moet van binnen komen, uit vrije wil. Wellicht zijn er genoeg potentiële kandidaten tussen de autochtone Nederlanders die zich zouden kunnen bekeren tot de Islam maar ze komen vaak op de verkeerde manier in aanraking met ons geloof. De meeste denken dat het een gewelddadige sekte is of zo. En dat vind ik jammer. (Terwijl onze profeet Mohammed (vzmh) de goedheid zichzelf was.) Maar ook andersom veel broeders en zusters haten ‘niet moslims’, alleen omdat ze niet moslim zijn. Natuurlijk wil ik ook dat iedereen zich zou bekeren tot de islam, maar om ze te haten omdat ze dat niet doen helpt niet. Ik denk dat het beter is om iedereen te respecteren. Want hoe je het ook went of keert alle mensen, ook de ‘niet moslims’ zijn scheppingen van Allah.
Dat wilde ik even kwijt, back to the point. Ik ben me dus aan het verdiepen in de Islam. Omdat ik van mening ben dat ik alleen een goede moslim kan zij als ik ook weet wat het inhoud. En als ik weet waarom ik het doe. Ik ben al een tijdje bezig maar er is nog zo veel dat ik moet en wil leren. Ik draag nog geen hijab maar dat komt nog insha-allah. Ik hoop dat ik op deze manier andere mensen leer kennen die zich ook nog aan het ‘oriënteren’ zijn en me advies kunnen geven. En van de ‘die hard muslims’ is ook alle advies meer dan welkom.
Ma salama..
Hart4Islam
18-10-2002, 19:10
smiera ogtie inshallah ik zal dua voor je doen.. hej woon je niet toevallig in eindhoven......... alles komt op zijn tijd ogtie maar wacht niet te lang je weet maar noooit wanneer je tijd ophoudt en dat je moet terug keren naar allahswt...
big kis van me :Iluvu:
Lady_moi
18-10-2002, 19:17
hmm wat een toeval ik net ook ben me ook meer en meer aan het verdiepen in de islam daarvoor was ik wel moslim enzo maar ik dacht net hetzelfde over wat je zei
moge allah ons op het juiste pad helpen
:zwaai:
Igwana20
18-10-2002, 20:36
Sallaam Alikoem Warahamtoe Allah,
Alhamdoelillah, Inna Allah Yahdie Majasaa...
Mocht je advies hebben, of willen praten over de Islam...dan kan je me altijd e-mailen.
Malika982@hotmail.com
Ma'salama
Malika :zwaai: :zwaai:
Hart4Islam
19-10-2002, 14:14
Origineel gepost door AbuHafs
Salam oe aleikoem wr wb wm,
Beste zuster,
Al hamdoelilaah dat Allah jou heeft in laten zien dat de Sunnah het juiste pad is en dat wij geen extremisten zijn, maar juist zo goed mogelijk willen zijn. Ook ben ik het met je eens wat betreft het feit dat de islaam verkeerd geleerd wordt aan de mensen. Moge Allah ze en ons leiden.
Verder adviseer ik je zuster om zoveel mogelijk te lezen, als ik het niet vergeet zal ik je een lijst van goede boeken geven. Boeken die van groot belang zijn en die iedereen gelezen moet hebben.
Verder zie ik dat je uit Brabant komt, voorzover ik weet zijn er in Eindhoven altijd lessen voor zusters op zondag over el fiqh en el 3aqeeda. Verder zijn er ook doordeweeks lessen voor de zusters in Koran en Arabisch als ik het goed heb.
Mocht ik je nog van dienst kunnen zijn hoor ik het graag, als je niet bekend bent in Eindhoven kan ikje in contact brengen met een aantal zusters en deze zullen je met alle liefde ontvangen.
Wa salam oe aleikoem wr wb wm,
Uw Broeder Abu Hafs
hej ogtie ik vraag je een keer, om mee te gaan naar een dars. of een bijeenkomst, hier in eindhoven... je zult er wijzer van worden inshallah... moge allah swt je steunen en leiden op het goede pad :Iluvu:
extremistisch? zeggen ze dat over de mensen die kitab en soenah volgen? errug man
zina_maghrebia
19-10-2002, 19:34
Salaam olaikom Smiera
Moge allah je op de juiste pad houden inshallah.
Ik mail je wel prive en zal ik je wat meer gaan vertellen.
En zuster tawbah muslima tot gauw
Walijkom salaam oegti
OemAbdoellah
19-10-2002, 20:44
Assalamoe alaikoem wara7matallah
Lieve zuster alhamdoelillaaah alhamdoelillah alhamdoelillah!
Moge allah swt je belonen, en je een plekje schenken in het paradijs heb je msn zuster?
wasalam alaikoem
al oegt oemAbdoellah
:) <------------- Very Big Smile.
Allereerst complimenten voor je treffende beschrijving.
Mij kan je mailen en pm-en.
Yr more then welcome.
~ Islaam verovert harten ~
therealjebli
20-10-2002, 14:44
Salamu alaikum
Ik ben heel blij dat je je heel graag in de Islam wil verdiepen.
Om in de Islam te verdipen,moet je eerst de intentie daarvoor hebben.Zoalng je geen intentie hebt,kan je nooit een goeie moslim worden.
Onthou,alles wat je wil doen,zoals het bidden of het vasten op vrijwillige basis,daarvoor moet je altijd een intentie voor hebben.
Intentie is heel belangrijk en onthou,daar word je ook beloond voor.
Moslimzuster van me,ik ben me ook aan het verdipen in de Islam,ik weet dat dit wereldje maar een test is en dat ik doodga.
Ik leef niet voor dit wereldje maar voor wat er na de dood zal gebeuren.
Mocht je nog iets willen weten,of als jij iets nieuws bent tegengekomen,dan kun je me altijd mailen.mohamedchandoudi@hotmail.com.
Moge Allah je belonen voor wat je doet en moge Allah ons beschermen tegen het kwaad van de sjaitan la3anahoe Allah.
Wa salamu alaikum,
jullie broeder Mohamed Chandoudi.
therealjebli
20-10-2002, 14:46
Salam.
mijn emailadres is:
mohamedchandoudi@hotmail.com.
Hij staat hierbovern verkeerd.
Wa salamu alaikum,
jullie breder Mohamed Chandoudi
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.