Bekijk originele versie : Rabat stuurt extra militairen naar rampgebied...
Moroccan25
25-02-2004, 19:59
Zojuist hoorde ik op de radio dat besloten is om extra militairen en gendarmes naar Noord-Marokko te sturen om een eventuele opstand en muiterijen (oproer van soldaten) in de kiem te smoren. Dit naar aanleiding van de aanwezigheid van buitenlandse hulpteam's die de burgers tegen het gezag zouden kunnen opzetten en ontevreden overlevenden die vannacht hongerend in de regen en kou hebben doorgebracht...
M.
mi_lou_da82
25-02-2004, 20:28
ach voelt onze ZOgenaamde koning zich voor aap staan !!!!
Hij is te laat met alles die mensen hebben geen eten hebben het koud en hij komt met soldaten aan wollah ik heb 1 woord voor hem TAZZZZZZ:jammer::jammer:
Moroccan25
25-02-2004, 20:46
Origineel gepost door mi_lou_da82
Hij is te laat met alles die mensen hebben geen eten hebben het koud en hij komt met soldaten aan wollah ik heb 1 woord voor hem TAZZZZZZ:jammer::jammer:
Voor aap?
Hij stuurt de extra manschappen niet om de bevolking te helpen. De soldaten zullen zorgen voor extra stabiliteit. Zo zullen zij krachtig optreden als iemand zijn ontevredenheid op anderen probeert over te brengen. Met andere woorden, in Rabat zijn ze bang voor een 3e Riffijnse opstand. Kwamen die mannen maar helpen met de nasleep! Dan hadden we er wat aan gehad...;).
M.
jazker!!die sukkel van de koning hij had er al moeten zijn,ach man hij is bang jah!en te laat en nou mag hij zeker bang zijn, want ik geef de bevolking groot gelijk als ze hem met stenen bekogelen.eigen schuld dikke bult!!
okee, hij kan er niks aan doen maar hij had wel mogen zorgen voor dat de reddingswerkers harder werken!!
Rabatboy
25-02-2004, 21:55
jah man ze3hma mohammed VI foundation tazzz :jammer:
alleen maar schoefet!!!
mi_lou_da82
25-02-2004, 22:06
mohamed foundation hahahahah alles gaat zeker in zijn eigen portomonnee
Origineel gepost door mi_lou_da82
Die soldaten zijn niet het enige.
En die soldaten zijn er om ervoor te zorgen dat er niet wordt geplunderd ect.
Moroccan25
25-02-2004, 23:47
Origineel gepost door CitriC
Die soldaten zijn niet het enige.
En die soldaten zijn er om ervoor te zorgen dat er niet wordt geplunderd ect.
Neej hoor!
Niemand haalt het in zijn/haar hoofd om te gaan plunderen! Het gevoel van saamhorigheid en gedeeld leed is erg aanwezig. Natuurlijk zullen er altijd wel één of twee kwaadgezinden zijn, maar de eensgezindheid zet de toon. Een plunderaar zal een bekaaid van afkomen als men hem in de kraag vat...:).
De militairen zijn aanwezig om enige controle te brengen in de situatie van chaos. De regering is bang dat het haar grip kwijtraakt nu er onder de burgers boze kreten te horen zijn over de verlate hulpverlening. Tevens de aanwezigheid van zoveel buitenlanders is een reden om de soldaten naar Al Hoceima te sturen. En daar hebben mogelijke plunderingen nix mee te maken...:).
M.
P.S. Muiterij is een opstand van soldaten en/of politieagenten. Dus geen plunderingen...:).
Origineel gepost door Moroccan25
Neej hoor!
Niemand haalt het in zijn/haar hoofd om te gaan plunderen! Het gevoel van saamhorigheid en gedeeld leed is erg aanwezig. Natuurlijk zullen er altijd wel één of twee kwaadgezinden zijn, maar de eensgezindheid zet de toon. Een plunderaar zal een bekaaid van afkomen als men hem in de kraag vat...:).
De militairen zijn aanwezig om enige controle te brengen in de situatie van chaos. De regering is bang dat het haar grip kwijtraakt nu er onder de burgers boze kreten te horen zijn over de verlate hulpverlening. Tevens de aanwezigheid van zoveel buitenlanders is een reden om de soldaten naar Al Hoceima te sturen. En daar hebben mogelijke plunderingen nix mee te maken...:).
M.
P.S. Muiterij is een opstand van soldaten en/of politieagenten. Dus geen plunderingen...:).
Je hebt geen deken, geen eten je zoontje ligt te krijsen van de honger en het is koud..
dan is dat gevoel van samenhorigheid zo verdwenen geloof me..
In nederland als alleen een dijk een beetje lekt worden er al soldaten gestuurd, het is hartstikke normaal..
Boze burgerkreten, die komen er zowiezo maar niet nu of morgen.
Moroccan25
26-02-2004, 00:02
Vriend, mijn bedoeling is niet om tegenstellingen op te roepen. Maar als je de beelden zag van de vrouwen van Imzouren die tegen elkaar aankropen om warm te blijven in de koude nacht, zou je net als ik kippevel krijgen. Er is een groot gevoel van saamhorigheid. Mensen helpen elkaar zo goed en zo kwaad als het kan.
En het leger? Ik heb het niet over militairen die helpen bij de rampenbestrijding zoals hier in NL gebeurt, maar over militairen met wapens die extra controleposten oprichten en met geheven wapens door straten patrouilleren. En dat is toch wel heel wat anders...;).
M.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.