Bekijk originele versie : jaarnota Energieleverancier
Dikrayet
17-11-2008, 12:04
Salam alaikom allemaal
Ik heb een paar dagen de jaarnota van de Eneco ontvangen en ik schrok mij echt te pletter. Er staat in vermeld dat wij €60 meer hebben verbruikt dan dat wij betaalt hebben. Dat lijkt mij haast onwaarschijnlijk aangezien wij het huis in februari hebben gekregen en wij hier pas in mei zijn komen wonen. Wij betalen nu €96 en dat hebben zij verhoogd naar €197. Dat is toch te veel voor een 2 persoonshuishouden :maf: Volgens hun hebben zij een schatting gemaakt van wat wij zullen gaan verbruiken volgend jaar en de tarieven van energie zijn omhoog gegaan.
Ik heb in mijn directe omgeving gevraagd wat zij betalen en zelfs mijn zus met een 1gezinswoning en 4 kids betaalt dit niet eens.
Je kunt het termijnbedrag wel verlagen, maar het risico daarvan is als je volgend jaar weer meer heb verbruikt dan mag je het niet in termijnen betalen, maar het volle bedrag in 1 keer. Het termijn bedrag wat we vanaf volgende maand moeten betalen is echt veel en dat gaan we goed voelen ook.
Wat vinden jullie hiervan?
Ik kan alleen over mezelf praten, heb een kleine appartement 55m2 en ik betaal 80 euro per maand
ik gebruik 1600 kilo-enegie en 700m3 gas
je kan bijhouden wat je per maand gebruikt, vooral december en dit maal 12, dan weet je ongeveer wat je verbruikt per jaar, al zal je in de zomer-maanden minder gebruiken..........
Miss_Magrebia
17-11-2008, 12:09
Salam alaikom allemaal
Ik heb een paar dagen de jaarnota van de Eneco ontvangen en ik schrok mij echt te pletter. Er staat in vermeld dat wij €60 meer hebben verbruikt dan dat wij betaalt hebben. Dat lijkt mij haast onwaarschijnlijk aangezien wij het huis in februari hebben gekregen en wij hier pas in mei zijn komen wonen. Wij betalen nu €96 en dat hebben zij verhoogd naar €197. Dat is toch te veel voor een 2 persoonshuishouden :maf: Volgens hun hebben zij een schatting gemaakt van wat wij zullen gaan verbruiken volgend jaar en de tarieven van energie zijn omhoog gegaan.
Ik heb in mijn directe omgeving gevraagd wat zij betalen en zelfs mijn zus met een 1gezinswoning en 4 kids betaalt dit niet eens.
Je kunt het termijnbedrag wel verlagen, maar het risico daarvan is als je volgend jaar weer meer heb verbruikt dan mag je het niet in termijnen betalen, maar het volle bedrag in 1 keer. Het termijn bedrag wat we vanaf volgende maand moeten betalen is echt veel en dat gaan we goed voelen ook.
Wat vinden jullie hiervan?
Je moet maar zo denken: Liever teveel betalen dan achteraf moeten bijbetalen.... :kweetnie:
Zou eigenlij kook best kunnen kloppen ... ze berekenen ook aan de hand van de verbruikgegevens van degene die voor jullie in dat huis hebben gewoond...
Saraatje
17-11-2008, 12:10
Dit lijkt mij ook veel, dit is ook een schatting, misschien hebben jullie in die maanden zoveel geklust met elec. app. Wij betalen 150 euro(we stoken best veel daarom).. Ik zou het bedrag van 196 gewoon verlagen, maar idd wel rekening meehouden dat je wat bij moet betalen.. Of je betaalt dit bedrag en je krijgt volgend jaar een bedrag terug..
Dikrayet
17-11-2008, 12:12
Pffff ik vind het echt overdreven veel, vooral als ik naar mijn schoonbroers kijk. Ze hebben kids en ze betalen rond de €80.
Het is toch €100 wat je meer moet betalen en dat gaan we goed voelen. Daar maak ik me zorgen om :o
Dikrayet
17-11-2008, 12:12
We betalen zowieso iedere maand €96 euro aan stookkosten, dat zit er niet eens bij.
Snowflake
17-11-2008, 12:14
Ik vind het ook veel.
Maar die energie bedrijven zijn een beetje gek geworden volgens mij.
Ik betaal € 224,- per maand voor 1 persoon voor een 45m2 oppervlak, helemaal van de zotte. Ben ook gemiddeld maar 2 weken per maand aanwezig geweest.
Dus normaliter gezien krijg ik binnenkort een aardig zakcentje van hun terug, dat is wel weer het voordeel als je zoveel per maand betaald. :o
Ik zou het bedrag verlagen naar 120 euro, want 197 is veel te veel... Wij betalen al jaren rond de 100 euro per maand. En dat is met vier personen in een gezinswoning.
Dikrayet
17-11-2008, 12:19
Ik zou het bedrag verlagen naar 120 euro, want 197 is veel te veel... Wij betalen al jaren rond de 100 euro per maand. En dat is met vier personen in een gezinswoning.
Daar heb ik idd ook aan gedacht, maar het risico daarvan is stel je moet volgend jaar bijbetalen dan mag je dat niet in termijnen doen.........Dan moet je het hele bedrag in 1 keer betalen.
Dikrayet
17-11-2008, 12:19
Ik vind het ook veel.
Maar die energie bedrijven zijn een beetje gek geworden volgens mij.
Ik betaal € 224,- per maand voor 1 persoon voor een 45m2 oppervlak, helemaal van de zotte. Ben ook gemiddeld maar 2 weken per maand aanwezig geweest.
Dus normaliter gezien krijg ik binnenkort een aardig zakcentje van hun terug, dat is wel weer het voordeel als je zoveel per maand betaald. :o
Pfff zoveel :maf:
Daar heb ik idd ook aan gedacht, maar het risico daarvan is stel je moet volgend jaar bijbetalen dan mag je dat niet in termijnen doen.........Dan moet je het hele bedrag in 1 keer betalen.
Ze willen niet dat je het verlaagd, want hun ontvangen er dikke rente op.
Dus ook al krijg je straks het teveel betaalde terug van Eneco, hun hebben op dat geld flink rente verdiend.
Ik denk, mocht je terug moeten betalen, dan zou het niet veel zijn. Doe maar een berekening...
197-120=77
77*12maanden=924
Dus als je er vanuit gaat dat je toch nooit meer dan 197 euro gaat verbruiken, dan betaal je max. 924 euro terug. En als het bv 125 euro zou zijn, dan is het maar 5*12=60 euro terug betalen.
Dikrayet
17-11-2008, 12:38
Ze willen niet dat je het verlaagd, want hun ontvangen er dikke rente op.
Dus ook al krijg je straks het teveel betaalde terug van Eneco, hun hebben op dat geld flink rente verdiend.
Ik denk, mocht je terug moeten betalen, dan zou het niet veel zijn. Doe maar een berekening...
197-120=77
77*12maanden=924
Dus als je er vanuit gaat dat je toch nooit meer dan 197 euro gaat verbruiken, dan betaal je max. 924 euro terug. En als het bv 125 euro zou zijn, dan is het maar 5*12=60 euro terug betalen.
Hmmm oke, en als je nou gaat overstappen naar een andere leverancier. Hoe zit dat dan?
Hmmm oke, en als je nou gaat overstappen naar een andere leverancier. Hoe zit dat dan?
Het kan goed gaan, maar het kan ook verkeerd lopen. Bv dat je dubbele rekeningen ontvangt.. Maar ik zou niet overstappen...Het is allemaal hetzelfde... Als je minder gaat betalen is het misschien net 50 euro voordeel per jaar, en als je pech hebt ga je een stuk meer betalen..
Dikrayet
17-11-2008, 13:41
Het kan goed gaan, maar het kan ook verkeerd lopen. Bv dat je dubbele rekeningen ontvangt.. Maar ik zou niet overstappen...Het is allemaal hetzelfde... Als je minder gaat betalen is het misschien net 50 euro voordeel per jaar, en als je pech hebt ga je een stuk meer betalen..
Ja dat is ook weer zo, ik laat het gewoon zo en we zien wel hoe het gaat lopen Inshallah. Shokran voor je reacties!
Snowflake
17-11-2008, 14:04
Pfff zoveel :maf:
Erg he, te idioot voor woorden. Maar goed, ik ben te lui om te bellen dat ze het bedrag verlagen :maf:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.