Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Altijd zooo moe, waarom toch...

Pagina's : [1] 2

eenvrouw
16-11-2008, 22:54

salamu alaikoem, ik wil mijn probleem hier plaatsen voor degenen die geiinteresseerd zijn in wat ik te zeggen heb of zich in mij herkennen of mij misschien wel kunnen helpen met tips en adviezen. het is namelijk zo dat ik (huisvrouw) vaak (dus niet letterlijk elke dag) vreselijk moe kan zijn. en dat is nogal moeilijk in mijn leefsituatie want ik heb 2 kleine kinderen die veel aandacht en zorg nodig hebben. ik doe natuurlijk wel wat ik kan voor ze, maar zodra ik even in een moment zit dat de kinderen geen aandacht of zorg nodig hebben plof ik met een luide zucht op de bank neer. en dat komt voor mijn gevoel wel heel erg vaak voor. op zulke momenten heb ik dan ook een hekel aan alles en iedereen en heb ik ook een hekel aan dit huis waar ik woon en gewoon totaal nergens zin in, dus ook niet om het huishouden te doen of gezellig op bezoek bij vriendinnen of winkelen enz. enz. het lijkt op zulke momenten dan ook alsof mijn lichaam de baas is over mij en niet andersom. als ik moe ben ben ik gewoon moe en ga ik niks doen. dat kan vaak uren achter elkaar zijn dat ik niks zit te doen (dus tv kijken of lezen enz. is dan het enige wat ik doe, en natuurlijk wel ondertussen bezig zijn met de kids). vaak eindigen zulke dagen dat er niet is afgewassen, gestofzuigd, de was niet gedaan, is de bedden niet opgemaakt. en ik haat mezelf daarom, ik wil niet zo zijn, ik wil net zoals veel huisvrouwen actief zijn en het huis netjes op orde maken. maar dan ook elke dag! ik weet dat je dan een veel gelukkiger mens bent, maar dat kan me soms niks schelen. ik heb mijn man uitgelegd dat ik soms erg moe ben en niks kan doen. hij zegt dat hij er begrip voor heeft en dat hij het niet erg vind. maar ik vind het wel heel erg, ik schaam me er diep voor. ik wil niet zo'n luie vrouw zijn. ik wil niet steeds weer de schaamte in mijn hart voelen wanneer mijn man in het chaotische huis binnenkomt. wat moet hij wel niet van me denken, ik ben bang dat hij het op een dag zat word...en me vies vind... wallah, ik doe zo mijn best, elke ochtend smeek ik Allah om me te helpen, ik reciteer dua's tegen de luiheid enz. maar ik blijf hetzelfde luilak :traan1: . Psychiaters zouden meteen zeggen dat het om een depressie gaat, maar ik geloof daar niet zo in. het is gewoon de shaytaan die me steeds zover krijgt. alhoewel ik vaak dua's reciteer. en dit komt niet door mijn lieve 2 kindjes, die hebben er niets mee te maken. voordat zij er waren kwam dit probleem ook voor. ik heb trouwens op zulke momenten ook vaak hoofdpijn en haat ik gewoon echt alles vooral dit huis... :traan1: iemand die weet hoe hij of zij me kan helpen of hetzelfde meemaakt??:confused:

Shahrazad_aiii
16-11-2008, 22:58
Ik kan me voorstellen dat jij het moeilijk vind om met zo een situatie om te gaan, want daarnaast geeft je man keurig aan dat hij het niet erg vindt. Uit jouw verhaal begrijp ik dat jij niet zo'n chaotisch mens bent, maar doordat lichaam en geest niet mee willen werken eindigt een dag er niet anders op. Je zou het eens met je huisarts kunnen besprekenXx

Noor101
16-11-2008, 23:08
Salaam, Ga inderdaad in de eerste plaats naar je huisarts. Misschien is het iets kleins als ijzergebrek of een vitaminetekort en is het ook zo verholpen!! Dan is het erg jammer als je jezelf zo moet blijven voortslepen. Je ergert je hier geestelijk aan --> dit frustreert zo erg dat het je NOG meer energie kost --> je wordt nog vermoeider etc. etc. Ga ook lekker iets doen wat jij leuk vindt! Ik vind het bijvoorbeeld heerlijk om mezelf van de kids en drukte terug te trekken en lekker op mijn kamer een boek of tijdschrift te lezen. Even een halfuurtje liggen doet dan wonderen. Maar dat is ook pas nadat ik uitgebreid bloedonderzoeken heb gehad. Ik had bijv. een vitamine D tekort waarvoor ik dagelijks tabletten slik. Veel succes en liefs!

eenvrouw
16-11-2008, 23:15
Ik kan me voorstellen dat jij het moeilijk vind om met zo een situatie om te gaan, want daarnaast geeft je man keurig aan dat hij het niet erg vindt. Uit jouw verhaal begrijp ik dat jij niet zo'n chaotisch mens bent, maar doordat lichaam en geest niet mee willen werken eindigt een dag er niet anders op. Je zou het eens met je huisarts kunnen besprekenXx salam, ben al eens geweest en volgens haar moet ik naar de parnassia toe om daar met een psychiater te praten. in de eerste plaats had ik daar dus echt geen zin in, maar ik dacht je weet maar nooit, misschien helpt het wel, dus heb met de psychiater gepraat, maar dat hielp dus geen moer. en heb die gesprekken stopgezet. alhoewel de meeste zeggen dat je aan iemands huis kan zien hoe iemand is (dus chatosch of netjes), vind ik mezelf inderdaad geen chaotich mens als ik me continu druk maak om het huishouden maar toch geen moer doe. ik snap mezelf niet eens meer. ik krijg hierdoor een hekel mezelf. bedankt voor je lieve reactie! xx

eenvrouw
16-11-2008, 23:22

Salaam, Ga inderdaad in de eerste plaats naar je huisarts. Misschien is het iets kleins als ijzergebrek of een vitaminetekort en is het ook zo verholpen!! Dan is het erg jammer als je jezelf zo moet blijven voortslepen. Je ergert je hier geestelijk aan --> dit frustreert zo erg dat het je NOG meer energie kost --> je wordt nog vermoeider etc. etc. Ga ook lekker iets doen wat jij leuk vindt! Ik vind het bijvoorbeeld heerlijk om mezelf van de kids en drukte terug te trekken en lekker op mijn kamer een boek of tijdschrift te lezen. Even een halfuurtje liggen doet dan wonderen. Maar dat is ook pas nadat ik uitgebreid bloedonderzoeken heb gehad. Ik had bijv. een vitamine D tekort waarvoor ik dagelijks tabletten slik. Veel succes en liefs! salam, ik heb tijdens mijn zwangerschappen bloedonderzoeken gedaan (en dat is niet zolang geleden) en de testen waren goed. toen ik tijdens mijn zwangerschap bij de verloskundige ging klagen over de moeheid, moest ik van haar inderdaad een bloedonderzoek doen en toen was het ook al goed. :confused: maar misschien is die vitamine D alsnog een goed idee, en moet ik dat eens proberen. bedankt voor je advies!

oujdia89
16-11-2008, 23:43
Hoi eenvrouw, zoals ik het lees zit je in een cirkel waar je maar niet uitkomt. moe--> geen fut--> doet weinig--> hekel hebben aan jezelf doordat je weinig doet--> doet dan nog minder--> dan moet je alles inhalen--> dan ben je weer moe--> enz Het is wel goed van je dat je naar de huisarts bent gegaan, maar kennelijk heeft de verwijzing naar de psychiater niet geholpen. Misschien een idee om dat aan te geven en vragen of er een andere behandeling is. Zo niet, vraag dan voor een second opinion bij een andere huisarts. Ten tweede ben je ook aan het bidden, du3a's doen en dus Allah om hulp aan het vragen. Wees geduldig.. Ik lees ook dat dit voorkwam voordat je kinderen had. Is dit begonnen toen je trouwde? Want misschien is er iemand zo jaloers geweest dat er si7r is gedaan. Tis maar een gedachte. Allah ie3awnek insha Allah

eenvrouw
17-11-2008, 00:10
:hihi: Hoi eenvrouw, zoals ik het lees zit je in een cirkel waar je maar niet uitkomt. moe--> geen fut--> doet weinig--> hekel hebben aan jezelf doordat je weinig doet--> doet dan nog minder--> dan moet je alles inhalen--> dan ben je weer moe--> enz Het is wel goed van je dat je naar de huisarts bent gegaan, maar kennelijk heeft de verwijzing naar de psychiater niet geholpen. Misschien een idee om dat aan te geven en vragen of er een andere behandeling is. Zo niet, vraag dan voor een second opinion bij een andere huisarts. Ten tweede ben je ook aan het bidden, du3a's doen en dus Allah om hulp aan het vragen. Wees geduldig.. Ik lees ook dat dit voorkwam voordat je kinderen had. Is dit begonnen toen je trouwde? Want misschien is er iemand zo jaloers geweest dat er si7r is gedaan. Tis maar een gedachte. Allah ie3awnek insha Allah Salam oujda89, wat houdt een second opinion precies in dan? het kwam inderdaad ook voor de geboortes voor. ik weet het eigenlijk niet of het begonnen is toen ik trouwde. ik weet alleen dat mijn leven wel totaal veranderde toen ik trouwde. toen ik niet getrouwd was, was ik bijv. alleen maar buitenshuis, aan het werk, school, enz. mijn leven was dus heel anders dan nu. maar toen ik eenmaal trouwde stopte ik met werk en was ik al klaar met school en mijn man werkte en nu nog steeds, dus ik zit sindsdien zo'n beetje thuis. en toen de kids er niet waren had ik dat gevoel al, alsof ik 200 kilo zwaar ben en niet in staat ben om op te staan en wat te doen. ik ga bijv.wel eens winkelen met vriendinnen of elke weekend bij mijn moeder op bezoek maar dat ongelukkige gevoel zit altijd nog in mijn hart waar ik ook ben. nu kom ik zeker over als een ondankbaar mens, maar dat is niet het geval, echt niet. ik ben Allah zeer dankbaar met wat ik heb. ik wou alleen dat ik gewoon wat actiever in huis kan zijn. en over si7r, ik weet het niet, Allah oe a3lam natuurlijk. maar ik hoop van niet, Allah ie7fed. ik zet vaak de koran aan en heb ook roqya op cd die ik dagelijks aanzet, vooral op zulke momenten. dat geeft mij wel rust in mijn hoofd heb ik gemerkt. ik word er echt rustig van. zelfs mijn lawaaierige kinderen (subhanAllah), maar goed. het is alleen dat ik rustig word in mijn hoofd maar verder niets :traan1: . mohim, heel erg bedankt voor je moeite, ik meen het echt, :kus:

insaf18
17-11-2008, 09:55
Hoi eenvrouw, zoals ik het lees zit je in een cirkel waar je maar niet uitkomt. moe--> geen fut--> doet weinig--> hekel hebben aan jezelf doordat je weinig doet--> doet dan nog minder--> dan moet je alles inhalen--> dan ben je weer moe--> enz Het is wel goed van je dat je naar de huisarts bent gegaan, maar kennelijk heeft de verwijzing naar de psychiater niet geholpen. Misschien een idee om dat aan te geven en vragen of er een andere behandeling is. Zo niet, vraag dan voor een second opinion bij een andere huisarts. Ten tweede ben je ook aan het bidden, du3a's doen en dus Allah om hulp aan het vragen. Wees geduldig.. Ik lees ook dat dit voorkwam voordat je kinderen had. Is dit begonnen toen je trouwde? Want misschien is er iemand zo jaloers geweest dat er si7r is gedaan. Tis maar een gedachte. Allah ie3awnek insha Allah Doe effe normaal aub :moe: Niet alles heeft met sihr te maken. Typisch marokkanen het minste wat er is schuiven ze het op sihr om het hun makkelijker te maken...

insaf18
17-11-2008, 09:58
Jij hebt gwn een hobby nodig... !!!!!! Verander uw levenstijl want dat is te eentonig.. Maak leuke uitstapjes met uw kinderen en ga twee keer in de week sporten.. Drink vitamines..! Maak wat van uw leven zorg voor mooie herinneringen!!

insaf18
17-11-2008, 09:59
En stop met zeuren want dat maakt het alleen maar erger!

Riffiboy
17-11-2008, 10:25
Indien uw kinderen speciale zorg nodig hebben, omdat ze bijvoorbeeld autistisch zijn of andere bepaalde zorg nodig hebben, dan is daar altijd een oplossing voor. Dan hoeft u namelijk neit alles zelf te doen en kunt u tijdens die tijdstippen tijd voor u zelf nemen. Ga eens een keer naar een spacenter ofso, verwen uzelf. Luister regelmatig naar Qoeraan, dat helpt ook wel om van luiheid af te komen. Wees bezig en sta elke dag op, met een soort stappenplan/schema. En probeer dit dan aant e houden, en dan om de dag ofso een beetje variatie erin te stoppen. Met vriendelijke groet, Riffiboy

trolly007
17-11-2008, 11:11
Hoi eenvrouw, zoals ik het lees zit je in een cirkel waar je maar niet uitkomt. moe--> geen fut--> doet weinig--> hekel hebben aan jezelf doordat je weinig doet--> doet dan nog minder--> dan moet je alles inhalen--> dan ben je weer moe--> enz Het is wel goed van je dat je naar de huisarts bent gegaan, maar kennelijk heeft de verwijzing naar de psychiater niet geholpen. Misschien een idee om dat aan te geven en vragen of er een andere behandeling is. Zo niet, vraag dan voor een second opinion bij een andere huisarts. Ten tweede ben je ook aan het bidden, du3a's doen en dus Allah om hulp aan het vragen. Wees geduldig.. Ik lees ook dat dit voorkwam voordat je kinderen had. Is dit begonnen toen je trouwde? Want misschien is er iemand zo jaloers geweest dat er si7r is gedaan. Tis maar een gedachte. Allah ie3awnek insha Allah Bij si7r zal ze geen rust voelen bij roqia luisteren. En zij voelt juist rust zegt ze.

oujdia89
17-11-2008, 12:21
Doe effe normaal aub :moe: Niet alles heeft met sihr te maken. Typisch marokkanen het minste wat er is schuiven ze het op sihr om het hun makkelijker te maken... ik snap jouw reactie:) Het was een gedachte, omdat ik dit bij iemand anders heb gezien. Het hoeft niet zo te zijn (ik hoop het ook niet) Ik heb ook een andere vraag erbij gesteld. Dat was sinds wanneer zij het heeft. Nu lees ik dat haar leven in 1x veranderde. Ze trouwde, stopte met werken, klaar met school, waarschijnlijk meer verantwoordelijkheid thuis. Dit kunnen allemaal factoren zijn op hoe zij zich daarna voelde. Mijn reactie zou nu ook hetzelfde zijn als dat van jou. Levensstijl veranderen! En trolly. Je hebt gelijk over dat het geen si7r kan zijn als ze zich rustig voelt bij het luisteren van roqia. Maar dat wist ik pas nadat ze had gereageerd:goedzo:

oujdia89
17-11-2008, 12:27
:hihi: Salam oujda89, wat houdt een second opinion precies in dan? het kwam inderdaad ook voor de geboortes voor. ik weet het eigenlijk niet of het begonnen is toen ik trouwde. ik weet alleen dat mijn leven wel totaal veranderde toen ik trouwde. toen ik niet getrouwd was, was ik bijv. alleen maar buitenshuis, aan het werk, school, enz. mijn leven was dus heel anders dan nu. maar toen ik eenmaal trouwde stopte ik met werk en was ik al klaar met school en mijn man werkte en nu nog steeds, dus ik zit sindsdien zo'n beetje thuis. en toen de kids er niet waren had ik dat gevoel al, alsof ik 200 kilo zwaar ben en niet in staat ben om op te staan en wat te doen. ik ga bijv.wel eens winkelen met vriendinnen of elke weekend bij mijn moeder op bezoek maar dat ongelukkige gevoel zit altijd nog in mijn hart waar ik ook ben. nu kom ik zeker over als een ondankbaar mens, maar dat is niet het geval, echt niet. ik ben Allah zeer dankbaar met wat ik heb. ik wou alleen dat ik gewoon wat actiever in huis kan zijn. en over si7r, ik weet het niet, Allah oe a3lam natuurlijk. maar ik hoop van niet, Allah ie7fed. ik zet vaak de koran aan en heb ook roqya op cd die ik dagelijks aanzet, vooral op zulke momenten. dat geeft mij wel rust in mijn hoofd heb ik gemerkt. ik word er echt rustig van. zelfs mijn lawaaierige kinderen (subhanAllah), maar goed. het is alleen dat ik rustig word in mijn hoofd maar verder niets :traan1: . mohim, heel erg bedankt voor je moeite, ik meen het echt, :kus: Een second opinion is dat iemand anders ( in dit geval een andere huisarts) ook een mening geeft over de situatie. Ik hoop echt dat je je beter gaat voelen. Probeer zoals hiervoor is gereageerd om jouw levensstijl te veranderen. Dan kan je zelf kijken wat het beste bij jou past om regelmatig te doen.

Rtelamartil
17-11-2008, 14:13

Gewoon naar huisarts gaan en ja 2 kids is ook heel erg vermoeiend!! Doe gewoon je dingen als zij rustig aan het spelen zijn of aan het slapen zijn. Maak eten voor een paar dagen en vries het in. Schoonmaken kan je ook gewoon in de avond doen!! Sterkte!!

Pagina's : [1] 2