Bekijk originele versie : Zwanger van een bastaardkind
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Hallo allen,
Zoals jullie allen kunnen lezen ben ik zwanger.
Kind is verwerkt in een haramgebeuren. Sex voor het huwelijk.
Ik wil het kind behouden en niet weg doen. Kind kan er niets aan doen
dat ik deze fout heb gemaakt. Alleen wil de vader het kind niet erkennen.
Hoe moet ik dit oplossen:(.
Hallo allen,
Zoals jullie allen kunnen lezen ben ik zwanger.
Kind is verwerkt in een haramgebeuren. Sex voor het huwelijk.
Ik wil het kind behouden en niet weg doen. Kind kan er niets aan doen
dat ik deze fout heb gemaakt. Alleen wil de vader het kind niet erkennen.
Hoe moet ik dit oplossen:(
Waarom noem je het een bastaardkind:kwaad: Dus alleen kinderen die geboren zijn in een huwelijk zijn halal, please..Allah heeft dit kind ook in jouw schoot geschapen:o
Vaders willen nooit de verantwoordelijkheid nemen in zulke gevallen; zwakkelingen zijn het! Is hij getrouwd of zo?
noufayla
16-11-2008, 17:02
Iemand die ook in zo een situatie verkeert.
Pmen mag ook :)
als het zijn kind is. voet bij stuk houden.
en anders moet je er maar een rechtzaak van maken
als het zijn kind is. voet bij stuk houden.
en anders moet je er maar een rechtzaak van maken
:goedzo: Als zulke mannen ermee wegkomen, raakt het einde echt zoek:moe:
Ik wist niet hoe ik jullie aandacht moest trekken vandaar de titel.
Nee, hij is niet getrouwd. Is ook een lid van hier.
Heb hem meerdere malen benaderd maar helaas zonder resultaat.
:jammer: Wat een zwakkeling:moe:
Ik kreeg ook een tip van iemand om dit juridisch aan te vechten
Wie weet doe ik dat ook, alleen hoe en wat weet ik niet :(
Very easy. Gewoon via een advocaat alles regelen, het begint met een DNA test en als hij de daddy is gaat-ie dokken:maf: Erkennen kun je helaas bij de Nederlandse wet niet afdwingen, maar wel inmiddels bij de Marokkaanse wet:goedzo:
watmoetikdoen20
16-11-2008, 17:40
Weten je ouders het?
Riffiboy
16-11-2008, 17:41
Het is zoals je zei een bastaardkind ( jammer genoeg ), dit omdat het uit een haramrelatie/gebeuren is verwekt zoals je ook zelf zegt.
Wat ik je aanraad, is zoiezo niet het kind weg te doen of wat dan ook. Het is je kind begrijp je. Het is een levend wezen.
HOe dit islamitisch correct is, weet ik niet om eerlijk te zijn.
Verder kan ik je wel zeggen, ja we leven niet in een islamitische staat anders ging het anders in zijn werk.
Wat je nu wel kunt doen is gewoon juridisch aanvechten en kijken wat je mogelijkheden zijn. ( * Uiteraard wel eerst navragen bij je advocaat wat je kansen zijn en wat je kunt krijgen/doen, en ook wat er met soortgelijke zaken is gebeurd. [ dus of ze hadden gelijk gekregen of niet ] )
Want als ik het goed heb, hoeft de vader het kind niet te erkennen, hij kan er afstand van doen. Dan moet jij gewoon de zorg en alle bijkomende zaken op je nemen. Of je hierbij vanuit de regering financiele hulp kunt krijgen moet je ook even checken..
Het is wel jammer dat dit zo is gegaan. Soms neem je domme beslissingen en maak je keuzes, waarvan je later de consequenties van moet dragen.
Heb vertrouwen en toon berouw voor deze daad aan Allaah. En vraag Hem om hulp, wellicht word je vergeven ..
Weet dat iedereen fouten maakt, en de tijd leert ons hoe we die fouten moeten ervaren/meemaken en hoe we ze niet meer maken!
Het beste verder..
Met vriendelijke groet en salaam,
Riffiboy
Maghrebiaa_
16-11-2008, 17:45
Het kind mag niet de achternaam van de vader krijgen, omdat het zoals het genoemd wordt ''het kind van het bed is''. Dus moet het de achternaam krijgen van de moeder. Dit is wat ik weet en wat moet gebeuren vanuit de Islaam punt.
En wat betreft de vader, ik zou mijn kind zelf opvoeden en ik hoef dan verder ook niks met de vader te maken hebben en vooral als hij niet wilt toegeven. Voor dat soort dingen zijn er 2 mensen nodig, 1+1=2.
Mag ik je vragen of je ouders het weten en hoe je er nu mee omgaat allemaal?
Het kind mag niet de achternaam van de vader krijgen, omdat het zoals het genoemd wordt ''het kind van het bed is''. Dus moet het de achternaam krijgen van de moeder. Dit is wat ik weet en wat moet gebeuren vanuit de Islaam punt.
En wat betreft de vader, ik zou mijn kind zelf opvoeden en ik hoef dan verder ook niks met de vader te maken hebben en vooral als hij niet wilt toegeven. Voor dat soort dingen zijn er 2 mensen nodig, 1+1=2.
Mag ik je vragen of je ouders het weten en hoe je er nu mee omgaat allemaal?
Please, kind van het bed:moe: Het is een kind en blijft een kind. Bij de Marokkaanse wet worden buitenechtelijke kids al erkend en ik vind dat niemand het recht heeft om een onschuldig babietje "een bastaardkind of kind van het bed te noemen"; gatverdamme.
Allemaal regels van de mens, alleen Allah sawt weet wat het juiste is. Zij kan die zwakkeling gewoon aanschrijven voor alimentatie en hem dagvaarden naar het Consulaat om het kind voor de Marokkaanse wet te laten erkennen. Erkenning kun je helaas niet voor de Nederlandse wet afdwingen, maar dat hoeft ook niet.
Simpel:
Alimentatie dokken voor de Nederlandse wet en laten erkennen voor de Marokkaanse wet. Probleem opgelost.
Maghrebiaa_
16-11-2008, 18:22
Please, kind van het bed:moe: Het is een kind en blijft een kind. Bij de Marokkaanse wet worden buitenechtelijke kids al erkend en ik vind dat niemand het recht heeft om een onschuldig babietje "een bastaardkind of kind van het bed te noemen"; gatverdamme.
Allemaal regels van de mens, alleen Allah sawt weet wat het juiste is. Zij kan die zwakkeling gewoon aanschrijven voor alimentatie en hem dagvaarden naar het Consulaat om het kind voor de Marokkaanse wet te laten erkennen. Erkenning kun je helaas niet voor de Nederlandse wet afdwingen, maar dat hoeft ook niet.
Simpel:
Alimentatie dokken voor de Nederlandse wet en laten erkennen voor de Marokkaanse wet. Probleem opgelost.
Ik heb het niet over de Marokkaanse wet of Nederlandse wet, ik heb het over onze GELOOF dame, en die gaat boven ALLE wetten! Je kan er wel een mooi verhaaltje van maken en er een excuus voor gaan vinden dat het een kind is, maar wat Allah swt aan ons opdraagt dat horen wij op te volgen.
Het is inderdaad zijn kind en het is een KIND,maar zoals zij zelf aangeeft het is een kind buiten een huwelijk!
Probleem opgelost? Nou, ik denk het niet dat het zo makkelijk is meid! Ga het maar allemaal eens navragen of het wel zo makkelijk is, dan mag je je verhaal hier weer plaatsen:)
Nogmaals,het wordt het kind van het bed genoemd. Vraag het maar na bij een Imaam of iemand die veel kennis over de islaam heeft omtrent dit probleem.
Ik heb het niet over de Marokkaanse wet of Nederlandse wet, ik heb het over onze GELOOF dame, en die gaat boven ALLE wetten! Je kan er wel een mooi verhaaltje van maken en er een excuus voor gaan vinden dat het een kind is, maar wat Allah swt aan ons opdraagt dat horen wij te op te volgen.
Het is inderdaad zijn kind en het is een KIND,maar zoals zij zelf aangeeft het is een kind buiten een huwelijk!
Probleem opgelost? Nou, ik denk het niet dat het zo makkelijk is meid! Ga het maar allemaal eens navragen of het wel zo makkelijk is, dan mag je je verhaal hier weer plaatsen:)
Je hebt "Moudawanah" onder je nick staan:moe: Ik weet genoeg, Allah heeft dat kindje ook geschapen, wat moet ze dan doen; abortus plegen? Nog een grotere zonde begaan? Alsof alle moslims alle regels opvolgen, please..Hoeveel van die kids heb je niet in tehuizen in Marokko? Please, tijden veranderen en Allah sawt is barmhartig en vergevingsgezind :hadj:
Ik heb een hekel aan zgn moslims, die denken het beter te weten, gatver:moe: Alleen ALLAH kan over ons oordelen en niet de mens die door HEM geschapen is. Daar heb jij zeker nooit bij stil gestaan:rolleyes:
Maghrebiaa_
16-11-2008, 18:39
Je hebt "Moudawanah" onder je nick staan:moe: Ik weet genoeg, Allah heeft dat kindje ook geschapen, wat moet ze dan doen; abortus plegen? Nog een grotere zonde begaan? Alsof alle moslims alle regels opvolgen, please..Hoeveel van die kids heb je niet in tehuizen in Marokko? Please, tijden veranderen en Allah sawt is barmhartig en vergevingsgezind :hadj:
Ik heb een hekel aan zgn moslims, die denken het beter te weten, gatver:moe: Alleen ALLAH kan over ons oordelen en niet de mens die door HEM geschapen is. Daar heb jij zeker nooit bij stil gestaan:rolleyes:
Je hoeft mij niet aan te vallen meid! Ik vermeld hier alleen waar het op staat. Ik denk dat jij dit te makkelijk opvat, er rust hier een hele zonde op!
Tuurlijk moet ze geen abortus gaan plegen, dat heb ik nergens vermeld of wel?
En natuurlijk is Allah swt barmhartig en vergevingsgezind, daar heb ik niks op aan te merken. Het is zoiezo iets tussen haar en Allah swt. Maar dat neemt niet weg van het feit dat het een bent of weld l haram blijft! Of de vader het kindje nou erkent of niet.;)
Je kan een hekel hebben aan de zgn moslims, maar ik plaats hier alleen wat mijn kennis is die ik heb opgedaan over onze islaam. Daar heb jij zeker ook nooit bij stil gestaan?
Je hoeft mij niet aan te vallen meid! Ik vermeld hier alleen waar het op staat. Ik denk dat jij dit te makkelijk opvat, er rust hier een hele zonde op!
Tuurlijk moet ze geen abortus gaan plegen, dat heb ik nergens vermeld of wel?
En natuurlijk is Allah swt barmhartig en vergevingsgezind, daar heb ik niks op aan te merken. Het is zoiezo iets tussen haar en Allah swt. Maar dat neemt niet weg van het feit dat het een bent of weld l haram blijft! Of de vader het kindje nou erkent of niet.;)
Je kan een hekel hebben aan de zgn moslims, maar ik plaats hier alleen wat mijn kennis is die ik heb opgedaan over onze islaam. Daar heb jij zeker ook nooit bij stil gestaan?
Nu heb je een verschrikkelijke grote zonde begaan:eek: ; wie ben JIJ om een kindje zo te noemen:kwaad:
Het is tussen Allah en haar en niet tussen de mensen en haar; trouwens alles gebeurt om een reden.
Maghrebiaa_
16-11-2008, 18:57
Nu heb je een verschrikkelijke grote zonde begaan:eek: ; wie ben JIJ om een kindje zo te noemen:kwaad:
Het is tussen Allah en haar en niet tussen de mensen en haar; trouwens alles gebeurt om een reden.
Nee, meid ik ben niet degene die een zonde begaat :haha:
Een kind die buiten het huwelijk verwekt wordt is geen bent of weld l halal, anders gaan we toch allemaal er even op los bonken en kinderen nemen? En dan gaan we ook niet meer trouwen? Kom op zeg:moe:
Alles gebeurd inderdaad met een reden, maar dit kan je niet als excuus gebruiken. Ze heeft inderdaad een fout gemaakt en dat KAN. Maar de consequenties laten we aan haar en Allah swt over zoals jij aangeeft:)
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.