Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Al Hoceima / Imzouren getroffen door aardbeving

Pagina's : [1] 2 3 4

Redactie
24-02-2004, 16:27

Alhoceima is afgelopen nacht opgeschrikt door een zware aardbeving. Volgens het Amerikaanse waarnemingsstation Geological Survey had de beving een kracht van 6,5 op de schaal van Richter, de zwaarste beving in tien jaar. Het dodental is inmiddels opgelopen tot 150 slachtoffers. De Marokkaanse autoriteiten vrezen dat het aantal zal oplopen tot 300 doden. De dorpen Imzouren, Ijarmouas, Bni Hadifa en Ayt Kamara zijn het zwaarst getroffen. Daar zijn tot nu toe de meeste doden geborgen. Volgens een Marokkaanse regeringsfunctionaris is het dorp Ayt Kamara volledig verwoest door de beving. Betere bouwconstructie van de verwoeste huizen zou het grote aantal slachtoffers mogelijk kunnen beperken. Hulpdiensten en bergingswerkers hebben ondertussen het moeilijk gangbare rampgebied bereikt. Ze worden ondersteund door Marokkaanse strijdmachten op land en per helikopter. Op de eerste beelden van het rampgebied is echter te zien hoe burgers in Imzouren met behulp van gering gereedschap zoals hamers, beitels en zagen, gewonde slachtoffers en doden uit neergestorte huizen proberen te bevrijden. De bekende badplaats Al Hoceima word als bergingplaats gebruikt. Daar is de bekende vissershaven Kimado gevestigd en worden de vriesruimtes gebruikt als mortuarium voor de vele doden die elk uur nog steeds stijgt. Meer nieuws volgt.

amal1
24-02-2004, 16:32
wajow echt erg man :( ik heb net van me vader gehoord dat de aarbeving ook onze dorp is bereikt ik hoop dat onze huis er nog staat

jasmin_babe
24-02-2004, 17:27
ja egt erg in ban taib ook er zijn daar stuk of drie huizeb=n ingestort dat komt niet vaak voor in ban taib

Mister_Ahidar
24-02-2004, 19:33
Asalaam wa3leikoum Mensen het regent er in marokko en een uur geleden was er weer een aardbeving bijna even erg als in de avond. Inna lilahie wa ina ilayhie Radji3oun. En moge Allah onze broeders en zusters in de moeilijke tijden helpen. Amien. Asalaam wa3leikoum

smileyy
24-02-2004, 19:48

heee wat is hun stand nu in maroc? en in imzouren

Ferdous_
25-02-2004, 00:24
Veel sterke aan mijn tante die drie zoon heeft verloren(Salim,Achmed,Rachid) Souad(14), lief, klein en onschuldig was ze. Voor jou altijd een plekje in mijn hart. Jij hebt het verdient om zo snel in vrede te leven. Voor haar moeder, broerjes en zusjes veel Sbar en moge Allah jullie sterkte geven om deze gruwelijke gebeurtenis te verwerken. Voor mijn lieve tanta (wazna), Jij was degen die altijd een grapje maakte, jij was degene die niet veel had te besteden, maar wel altijd veel had te geven. Jij was altijd degen die ons het gevoel gaf dat we welkom waren. Voor jou een dikke 10. Moge Allah jou het beste plekje geven in de Hemel, want van jou weet ik zeker dat je het verdient. Voor mijn lieve nichtje (Nadia) Wanneer ik het op het platteland niet naar mijn zin had, bakte je pannekoeken en frietjes. Zo wist je van een nachtmerrie een feesje te maken waar iedereen gelukkig in was. Jij veel sterke em moge Allah je voldoende kracht geven om weer de oude te zijn , zodat je voor je kindje en man kan zorgen. Voor alle andere Nabestaanden. Veel sterke.... Gr, Salim

Amira_s
25-02-2004, 21:53
Origineel gepost door Ferdous_ Veel sterke aan mijn tante die drie zoon heeft verloren(Salim,Achmed,Rachid) Souad(14), lief, klein en onschuldig was ze. Voor jou altijd een plekje in mijn hart. Jij hebt het verdient om zo snel in vrede te leven. Voor haar moeder, broerjes en zusjes veel Sbar en moge Allah jullie sterkte geven om deze gruwelijke gebeurtenis te verwerken. Voor mijn lieve tanta (wazna), Jij was degen die altijd een grapje maakte, jij was degene die niet veel had te besteden, maar wel altijd veel had te geven. Jij was altijd degen die ons het gevoel gaf dat we welkom waren. Voor jou een dikke 10. Moge Allah jou het beste plekje geven in de Hemel, want van jou weet ik zeker dat je het verdient. Voor mijn lieve nichtje (Nadia) Wanneer ik het op het platteland niet naar mijn zin had, bakte je pannekoeken en frietjes. Zo wist je van een nachtmerrie een feesje te maken waar iedereen gelukkig in was. Jij veel sterke em moge Allah je voldoende kracht geven om weer de oude te zijn , zodat je voor je kindje en man kan zorgen. Voor alle andere Nabestaanden. Veel sterke.... Gr, Salim Elfassi Inna lilahie wa ina ilayhie Radji3oun Heel veel sterkte....... A_s

amiratangawija
25-02-2004, 22:58
mensen ik heb een vraag: Ik en vele met mij willen graag geld sturen voor de mensen die in nood verkeren. Mijn vraag aan jullie is of jullie toevallig weten of we hier in nederland een gironummer hebben om op te storten? Alvast bedankt Amira

maghrebgirl20
25-02-2004, 23:07
:( Inna lilahie wa ina ilayhie Radji3oun Origineel gepost door amiratangawija mensen ik heb een vraag: Ik en vele met mij willen graag geld sturen voor de mensen die in nood verkeren. Mijn vraag aan jullie is of jullie toevallig weten of we hier in nederland een gironummer hebben om op te storten? Alvast bedankt Amira he, ik wil dat ook gaan doen, er is wel al een rekeningnummer van marokko.nl maar er komt ook nog een nederlands nummer geloof ik..... zal wel niet zo lang duren goed van je dat je dat ook gaat doen :goedzo:

maghrebgirl20
26-02-2004, 00:38
Origineel gepost door Amira20 Je kan het beste niet naar een nummer van marokko sturen, want zoals je weet dat gaat allemaal naar hun toe... Net als die hulp die ze zogenaamd krijgen... Ze mogen niet eens een tent hebben, echt zielig voor die mensen daar. Ina lilahi wa ina ilayhi raji3oen.. ja maar wat ik bedoel is een gironummer uit nl. was ook voor iran, afghanistan en 11 september geloof ik, of is dat ook niet betrouwbaar?

maghrebgirl20
26-02-2004, 01:00
Origineel gepost door Amira20 Gironummers Het Nederlandse Rode Kruis heeft het gironummer 7447 geopend voor de slachtoffers. De gezondheidsorganisatie Stichting Pacemaker in Global Health opende het gironummer 7009 voor vooral medische hulpverlening en hulporganisatie Islamic Relief gironummer 2002 voor algemene hulp. :goedzo: maar weet je wat ik me dan afvraag..... wordt het geld wel eerlijk verdeeld daar? krijgen alleen de grote steden of ook de afgelegen dorpen.... want die zullen wel "vergeten"worden, en dat vind ik niet eerlijk

appie666
26-02-2004, 01:03
Origineel gepost door maghrebgirl20 :goedzo: maar weet je wat ik me dan afvraag..... wordt het geld wel eerlijk verdeeld daar? krijgen alleen de grote steden of ook de afgelegen dorpen.... want die zullen wel "vergeten"worden, en dat vind ik niet eerlijk En douwen die Arabieren niet alles in hun eigen zak?

Titania
26-02-2004, 01:41
Origineel gepost door Amira20 wie komt uit imzouren IK

rifshadow
26-02-2004, 01:46
maar waarom is er alleen hulp in imzouren en el hoceima en waarom krijgen die kleine dorpjes geen hulp. dat is toch niet eerlijk die staan er alleen voor en die doden aantal klopt ook van geen kanten want ze vergeten de slachtoffers in de kleine dorpen.

maghrebgirl20
26-02-2004, 01:54

Origineel gepost door appie666 En douwen die Arabieren niet alles in hun eigen zak? ok, ik maak geen onderscheid tussen arabieren en berbers... t zijn marokkanen ;)

Pagina's : [1] 2 3 4