Bekijk originele versie : aanraking met alcohol
Sarahsalima
17-10-2002, 23:50
Het prachtige Islam heeft enige aanraking met bedwelmende dranken verboden voor de mensheid
maar als ik boodschappen ga doen zie ik veel moslim meisjes weliswaar met hoofddoek achter de kassa, die bierflesjes etc, aanprijzen.
is dat dan niet Haram, want in het geval van bedwelmende dranken heeft de Profeet (vzmh) niet alleen degene die het drinkt vervloekt, maar ook degene die het geproduceerd heeft, degene die het verkoopt, degene aan wie de prijs betaald is, etc.
of heb ik het mis ?
beppie_truus
17-10-2002, 23:54
Origineel gepost door Sarahsalima
Het prachtige Islam heeft enige aanraking met alcohol verboden voor de mensheid
maar als ik boodschappen ga doen zie ik veel moslim meisjes weliswaar met hoofddoek achter de kassa, die bierflesjes etc, aanprijzen.
is dat dan niet Haram, want in het geval van bedwelmende dranken heeft de Profeet (vzmh) niet alleen degene die het drinkt vervloekt, maar ook degene die het geproduceerd heeft, degene die het verkoopt, degene aan wie de prijs betaald is, etc.
of heb ik het mis ?
mag ik je erop attenderen dat in bv medicijnen en schoonmaakartikelen ook alcohol zit.
het nuttige van alcohol is haram niet het aanraken.
En dan hebben we het nog niet eens over al die arbeiders in brouwerijen. Hm, you've got a point there.
of heb ik het mis ?
ik weet het niet hoor sarah ...deze meiden zijn niet direct betrokken bij de verkoop / productie en winst van alcoholverkoop tenminste ..dat is niet hun opzet , zij hebben geen inspraak op het assortiment van de winkel waar ze werken ...anders is het als een moslima in een cafe gaat werken ofzo ...
Sarahsalima
18-10-2002, 00:03
Origineel gepost door beppie_truus
mag ik je erop attenderen dat in bv medicijnen en schoonmaakartikelen ook alcohol zit.
het nuttige van alcohol is haram niet het aanraken.
Beppie je weet heus wel wat ik bedoel
alcohol in medicijnen is puur om te overleven
de Islam kent de regel NOOD BREEKT WET
maar alcohol in drank is waar ik het over heb en verre van NOOD is
Origineel gepost door remii
ik weet het niet hoor sarah ...deze meiden zijn niet direct betrokken bij de verkoop / productie en winst van alcoholverkoop tenminste ..dat is niet hun opzet , zij hebben geen inspraak op het assortiment van de winkel waar ze werken ...anders is het als een moslima in een cafe gaat werken ofzo ...
dan komt het tog wel tot een botsing met de (zuid-)Marokkaanse cultuur...in Casa bijv wordt er veel Marokkaanse wijn gedronken...als traditie...je zal maar in zo'n milieu zitten...waar je hoort te drinken...als familietraditie...en als je het niet doet is dat een belediging voor die familie...
beppie_truus
18-10-2002, 00:08
dit is wat je zelf schrijft!
Beppie je weet heus wel wat ik bedoel
alcohol in medicijnen is puur om te overleven
de Islam kent de regel NOOD BREEKT WET
maar alcohol in drank is waar ik het over heb en verre van NOOD is
vroeger niet...toen werd alcohol (bier) genuttigd omdat de alcohol de bacterën doodde die vaak in het (verontreinigde) water zaten...het zou me nix verbazen als dat ook in de streek van de Profeet (vzmh) gebeurde...
Sarahsalima
18-10-2002, 00:08
Origineel gepost door remii
remii, het gaat er niet om of die meisjes of jongens betrokken zijn bij de productie of winst
Wat Haram is, is voor iedereen verboden
dus niet alleen voor de gene die het nuttigt of produceert maar ook voor de gene die het een ander aanbiedt, in wat voor vorm dan ook (verkopen, gift)
Sarahsalima
18-10-2002, 00:10
Origineel gepost door beppie_truus
dit is wat je zelf schrijft!
ja oke, maar ik duidde voornamelijk op het nuttigen ervan
excuse moi ;)
remii, het gaat er niet om of die meisjes of jongens betrokken zijn bij de productie of winst
Wat Haram is, is voor iedereen verboden
dus niet alleen voor de gene die het nuttigt of produceert maar ook voor de gene die het een ander aanbiedt, in wat voor vorm dan ook (verkopen, gift)
aha...heb je een hadieth? Die meisjes horen tog hun werk doen...die werkgever zal het een worst wezen dat ze moslim is of niet...moeten zij hierdoor in de problemen komt??? ik denk heus niet dat Allah hun hiervoor zal straffen...but correct me if i'm wrong...
Sarahsalima
18-10-2002, 00:15
Origineel gepost door D@T KrAy-Z MoCrO
aha...heb je een hadieth? Die meisjes horen tog hun werk doen...die werkgever zal het een worst wezen dat ze moslim is of niet...moeten zij hierdoor in de problemen komt??? ik denk heus niet dat Allah hun hiervoor zal straffen...but correct me if i'm wrong...
ja hallllloooo, je kunt overal werken, zonder in aanmerking te komen met drank
een hadith of koranrecitatie heb ik jammer genoeg nog niet gevonden
maar ik hoop dat iemand van jullie het wel heeft
moge Allah SWT mij vergeven, als ik het fout heb
ja hallllloooo, je kunt overal werken, zonder in aanmerking te komen met drank
een hadith of koranrecitatie heb ik jammer genoeg nog niet gevonden
maar ik hoop dat iemand van jullie het wel heeft
moge Allah SWT mij vergeven, als ik het fout heb
jah halllooooooo...als het goed betaalt en ik heb geld nodig...dan doe ik dat gewoon...je kent tog de regel NOOD BREEKT WET...
beppie_truus
18-10-2002, 00:20
ja oke, maar ik duidde voornamelijk op het nuttigen ervan
excuse moi ;)
:goedzo:
oke :D
Sarahsalima
18-10-2002, 00:26
10- Moge Allah de mensen vervloeken die dranken met alcohol drinken, opdienen, kopen, verkopen, bereiden, laten bereiden, dragen of laten dragen. (Aboe Dawoed - Ibni Madje)
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.