Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Het Woord Integratie Is Bron Van Stress!

Pagina's : [1] 2

zuhair
22-02-2004, 23:50

Wie is het hier eens/oneens met deze stelling en waarom?!

Scottie
23-02-2004, 00:02
Nou, stress en spanning voor wie? Niet voor mij, ik ben goed geintegreerd. Voor Marokkanen? Beter hun best doen. Voor Turken? Doorgaan op de ingeslagen weg. Voor Surinamers? Die zijn na 3 generaties geintegreerd met behoud van taal en cultuur. Als Marokkanen enige spanning ervaren bij het dragen van de gevolgen van hun komst en/of verblijf hier; jammer. De Nederlandse belastingbetalers, inclusief het Marodeel der natie hebben miljarden en miljarden gulden en nu euro's uitgegeven om de Marokkaanse gemeenschap een plek hier te geven. Als dat dan na 40 jaar niet is gelukt zeg ik: Marokkanen hebben geen talent om te integreren. Waarom? Omdat zij niet eens duidelijkheid hebben over wie en wat een Marokkaan is. Versplinterd kwamen jullie grootouders binnen en verder versplinterd worden hun kinderen en kleinkinderen. Over tien jaar willen de kinderen van dan niet eens meer weten dat hun familie ooit uit Marokko kwam. Let maar op, hou dit maar in gedachten. Wat er aan dit soort gezeur stoort is dat het lijkt alsof het worden van Nederlander een schande is. Daarom heeft Nederland zeker de hoogste immigratiecijfers, omdat het hier zo vreselijk is? Nota bene, hier hebben vrouwen, en mannen, meer rechten dan in het land dat hun grootouders hebben achtergelaten. Ik spreek geen haat, ik doe alleen een aan waarschijnlijkheid grenzende voorspelling. Scottie, uw kristallen bol. Scottie.

CitriC
23-02-2004, 00:34
Stress? niet als je je er niets van aantrekt :p!!!

klonbyz
23-02-2004, 00:37
Integratie is volledig mislukt.......het is nu tijd voor uittegratie

Deliana
23-02-2004, 01:12

Ik krijg van dit woord jeuk, en niet alleen van dit woord. Ik begrijp ook niet wat iedereen met woorden bezig is, als het beestje maar een naam is. Maar daden ho maar.

RitaMaria
23-02-2004, 09:36
De enige manier om goed te kunnen intergreren is je eigen ik niet verloochenen... Cultuur...ach..dit zal met de volgende generaties steeds minder worden, het nederlanderschap en voor je (islamitische) geloof zorgen kan heel goed samen ... Ik zie dit over een aantal generaties ook gebeuren..nederlandse moslims die minder met tradities van hun voorouders rekening zullen gaan houden, hun geloofsbelevenis gaan filteren, moslims die zich meer gaan verdiepen in de pure islam...insh'allah..

Scottie
23-02-2004, 12:35
Nou, Maria, ik ben het met je eens. Toen ik het zei werd ik van een gebouw, ik weet niet meer welk, gegooid. Want zo zei ik waarom zou het met de Marogemeenschap niet net zo gaan als met andere al geintegreerde minderheden? Waarom zou moskeebezoek en strengheid in de leer van de islam niet dezelfde weg als de geloven hier zijn gegaan? Het was een heel hoog gebouw waarop ik met geboeide handen stond en een muzelman me ritueel vanaf duwde en ik maakte een lange val ..... Maria, waarom schrijf jij in dikgedrukt? Scottie.

Nadiaah
23-02-2004, 19:43
Wat is uberhaupt intergratie/ intergreren?? En waarom komen deze woorden zovaak voor bij Marokkanen?

Wael_Beni_Saidi
23-02-2004, 19:50
Origineel gepost door Scottie Nou, stress en spanning voor wie? Niet voor mij, ik ben goed geintegreerd. Voor Marokkanen? Beter hun best doen. Voor Turken? Doorgaan op de ingeslagen weg. Voor Surinamers? Die zijn na 3 generaties geintegreerd met behoud van taal en cultuur. Als Marokkanen enige spanning ervaren bij het dragen van de gevolgen van hun komst en/of verblijf hier; jammer. De Nederlandse belastingbetalers, inclusief het Marodeel der natie hebben miljarden en miljarden gulden en nu euro's uitgegeven om de Marokkaanse gemeenschap een plek hier te geven. Als dat dan na 40 jaar niet is gelukt zeg ik: Marokkanen hebben geen talent om te integreren. Waarom? Omdat zij niet eens duidelijkheid hebben over wie en wat een Marokkaan is. Versplinterd kwamen jullie grootouders binnen en verder versplinterd worden hun kinderen en kleinkinderen. Over tien jaar willen de kinderen van dan niet eens meer weten dat hun familie ooit uit Marokko kwam. Let maar op, hou dit maar in gedachten. Wat er aan dit soort gezeur stoort is dat het lijkt alsof het worden van Nederlander een schande is. Daarom heeft Nederland zeker de hoogste immigratiecijfers, omdat het hier zo vreselijk is? Nota bene, hier hebben vrouwen, en mannen, meer rechten dan in het land dat hun grootouders hebben achtergelaten. Ik spreek geen haat, ik doe alleen een aan waarschijnlijkheid grenzende voorspelling. Scottie, uw kristallen bol. Scottie. kijk je tekst eens heb je wel in de gaten hoe vaak het woord marokaan of marokko in jou tekst voorkomt? :rolleyes: heb je zo'n hekel aan marokkanen en nog iets he:Ik spreek geen haat, ik doe alleen een aan waarschijnlijkheid grenzende voorspelling. jou woorden zehma :rolleyes: denk je dat je Bruce Almighty bent of zo :rolleyes: nerd

RitaMaria
24-02-2004, 09:30
Origineel gepost door Scottie Nou, Maria, ik ben het met je eens. Toen ik het zei werd ik van een gebouw, ik weet niet meer welk, gegooid. Want zo zei ik waarom zou het met de Marogemeenschap niet net zo gaan als met andere al geintegreerde minderheden? Waarom zou moskeebezoek en strengheid in de leer van de islam niet dezelfde weg als de geloven hier zijn gegaan? Het was een heel hoog gebouw waarop ik met geboeide handen stond en een muzelman me ritueel vanaf duwde en ik maakte een lange val ..... Maria, waarom schrijf jij in dikgedrukt? Scottie. Hoi Scottie.. Grappig...heb mij in het verleden ook gestoord aan sommige reactie's van jou...dit heeft met jouw manier van communiceren te maken, je krijgt vervolgens reactie..actie ..heen en weer en terug..iedereen heeft hier (in) direkt zijn/ haar aandeel in..maar desondanks vind ik jouw aandeel in een discussie, hier op het forum, onmisbaar...je kaart onderwerpen aan die voor sommigen onbespreekbaar zijn,..men is en wordt gedwongen beter over zijn/ haar standpunten na te denken.. Waarom ik dikgedrukt schrijf?? waarschijnlijk mijn drang om overal en nergens bij te willen horen.. Rita(maria)

gaviel
24-02-2004, 09:39
Ritamaria goed gesproken. Maar ja het......woord..... is STRES want er tegenwoordig geen zender , krant , radio , enzv. die er niet minstens 1 keer per dag over heeft. Zou het verdoezeling van anderen nijpende problemen zijn. Politiek je kan er maar beter niet over beginnen grrrrr soms lijkt het wel kleuterschool toestanden. :confused:

Scottie
24-02-2004, 11:22
Nou, mensen, ik vind het wel vervelend voor wie het betreft, maar ja het is het gevolg van de stap om hier te komen dan wel te blijven. En mijn dank aan RitMaria voor je aardige woorden. Ik knapte er gewoon van op. Scottie. 'Verplicht inburgeringsexamen migranten' AMSTERDAM - Alle migranten moeten, ook als ze al lang in Nederland verblijven, een inburgeringexamen halen. Ook Antillianen en Arubanen die voor het eerst in Nederland komen, moeten voortaan slagen voor een dergelijk examen. Dat blijkt uit de tot nog toe vertrouwelijke inburgeringsnotitie van minister Rita Verdonk voor het kabinet. Dat schrijft Trouw dinsdag in het openingsartikel. Verdonk gaat met haar voorstellen verder dan het CDA, VVD en D66 in het regeerakkoord. Eerder moesten alleen migranten die 'onvoldoende Nederlands beheersen en afhankelijk zijn van een uitkering' een inburgeringsexamen halen. Ook stelt de minister van Vreemdelingenzaken en Integratie voor om nieuwe migranten in de toekomst twee keer te laten toetsen. In een eerste toets zal de basiskennis van de Nederlandse taal en samenleving aan bod komen. Het definitieve papier dat de immigrant nodig heeft om in Nederland te mogen blijven wordt gegeven wanneer het examen voor de vervolg-inburgeringscursus wordt gehaald. Wanneer de migranten het examen binnen drie jaar halen, krijgen ze een deel van het cursusgeld terug. Mochten de migranten na vijf jaar het diploma niet hebben gehaald, dan kunnen gemeenten als straf een boete opleggen. De nieuwe eisen gelden ook voor arbeidsmigranten die langer dan drie jaar in Nederland zijn, behalve voor EU-onderdanen.

hasj2
24-02-2004, 11:48
SCOTTIE:Nou, stress en spanning voor wie? Niet voor mij, ik ben goed geintegreerd. Voor Marokkanen? Beter hun best doen. Voor Turken? Doorgaan op de ingeslagen weg. Voor Surinamers? Die zijn na 3 generaties geintegreerd met behoud van taal en cultuur. Verklaar efe waarom de Turken op de goede weg zitten? verklaar zijn de surinamers echt geintegreerd? en wat bedoel je met beter je best doen voor de marokkanen? mischien kan ik nog wat van jouw wijsheid leren.

Pagina's : [1] 2