Bekijk originele versie : Massale opkomst AEL demonstratie
Grote chaos in Amsterdam door AEL demonstratie.
Door de gigantische opkomst van AEL demonstranten is de hoofdstad Amsterdam vanaf vanmiddag 13:30 helemaal ontregeld geraakt. Niemand kan de stad nog in of uit.
Het treinverkeer in noord en midden Nederland ligt plat en op schiphol kunnen geen vliegtuigen meer starten of landen.
In Den Haag is spoedoverleg gaande omdat de burgemeester Amsterdam ook telefonisch niet meer bereikbaar is. Premier Jan Peter Balkenende is in crisisberaad met het kabinet en overweegt de noodtoestand af te kondigen om de choas die miljoenen demonstrerende moslims hebben veroorzaakt weer in goede banen te leiden.
Demonstratie tegen verbod hoofddoek
Ongeveer tweehonderd mensen, onder wie vooral vrouwen met hoofddoeken, hebben zich zondag op de Dam in Amsterdam verzameld.
Ze demonstreren tegen het Franse verbod op hoofddoeken op scholen. Het protest is georganiseerd door de ArabischEuropese Liga (AEL).
De demonstranten hebben zich sinds 13. 30 uur verzameld en willen vanaf het monument naar het Frans consulaat lopen. Ze hebben spandoeken en borden bij zich met teksten als Jihad voor de Hijaap. Zondag vinden in Brussel en Parijs soortgelijke bijeenkomstenplaats.
Bron : AT5
Sjongejonge zeg. Wel 200 demonstranten, dat is verdorie 0,00125% in van de Nederlandse bevolking. In onze democratie kan dat toch moeilijk worden gezien als een democratische meerderheid.
In mijn ogen kan dat twee zaken betekenen.
-Het protest tegen de wet die het dragen van religieuze symbolen in openbare scholen en overheidsgebouwen is lang niet zo groot als de AEL ons wil doen geloven.
-De AEL is duidelijk alleen nog maar een marginale organisatie zonder enige achterban.
Sterkte ermee zou ik zeggen.
Maar een hoofddoek verbod is in Nederland toch nog helemaal niet aan de orde? Dan kan ik me best voorstellen dat er maar zo weinig mensen op een demonstratie afkomen.
Daarbij denk ik ook dat de AEL in Nederland bijzonder marginaal is. Dat kan ook een reden zijn.
En het was natuurlijk ook erg koud.
Update van het nieuws,
Demonstratie tegen verbod hoofddoek
Honderden mensen, onder wie vooral vrouwen met hoofddoeken, hebben zondag gedemonstreerd tegen het Franse verbod op hoofddoeken op scholen.
Het protest was georganiseerd door de Arabisch-Europese Liga (AEL). De demonstranten verzamelden zich aan het begin van de middag op de Dam en liepen vanaf het monument naar het Frans consulaat.
Ze droegen spandoeken en borden met zich mee met teksten als "Jihad voor de Hijaap". Bij het consulaat werden enkele toespraken gehouden. Rond 15.00 uur was de demonstratie afgelopen. Zondag vonden in Brussel en Parijs soortgelijke bijeenkomsten plaats.
Bron AT5
Tja, tweehonderd mensen zijn er ook honderden.
En die hebben een heel uur lang de hele stad platgelegd...
Fijn trouwens, om te lezen dat de AEL oproept tot een Jihad voor de Hijaap (pijnlijke schrijffout van de AT5 redacteur?). Dat is precies wat we nodig hebben in het vredige Nederland, een Jihad.
Wat moet ik me daar trouwens bij voorstellen. Vrouwen die met ontploffende hoofddoekjes binnenlopen in scholen en overheidsgebouwen?.
Nogmaals 200 mensen vormen in Nederland echt geen democratische meerderheid.
Nou, en ik kon met vijf volle dozen met hoofddoeken weer naar huis. Ik heb er 76 verkocht, die meisjes waren hun doek vergeten of hij was tussen de deuren van de trein blijven steken..
Goed, het is duidelijk, zonder de AEL varen de MaroNederlanders wel.
Scottie, overtollig.
Ik ben benieuwd met wat voor superlatieven de AEL deze glorieuze overwinning in haar annalen bij gaat schrijven.
Jij was er óók?
Waren er nog anderen dan?
Deze demonstratie was waarschijnlijk zo belangwekkend dat het NOS journaal er niet eens melding van heeft gemaakt.
manalltje
22-02-2004, 20:27
nou zal ik je de reden geven waarom moslimas niet zijn gaan demonstreren , nou dat komt doordat het gewoon niet toegestaan is in de islaam om te demonstreren.
Palestine_77
22-02-2004, 20:29
Bullshit, ik was vandaag ook bij de demonstratie. Er waren minstens 1000 betogers aanwezig!!!!! Holland weer met z'n riooljournalistiek :( Ik hoop dat morgen beelden te zien zijn op tv zodat iedereen het kan zien. Natuurlijk willen ze niet laten zien hoe groot de opkomst was zodat niet meer moslims zich aansluiten bij de AEL. Persoonlijk vond ik het een goed georganiseerde betoging die vreedzaam is verlopen. De organisatoren hadden een ordedienst die er voor heeft gezord dat alles netjes is verlopen.
ALLE 1000 MOSLIMS DIE VANDAAG HUN STEM HEBBEN LATEN HOREN IN AMSTERDAM--> IK BEN TROTS OP JULLIE!!!
mokromike
22-02-2004, 20:29
Origineel gepost door Masriya
Ik was er ook.:boogie:
ik...jij...en zeker nog 998 anderen
mokromike
22-02-2004, 20:31
Origineel gepost door manalltje
nou zal ik je de reden geven waarom moslimas niet zijn gaan demonstreren , nou dat komt doordat het gewoon niet toegestaan is in de islaam om te demonstreren.
:rolleyes:
Origineel gepost door manalltje
Waar staat dat.
Ik wil het zwart op wit zien.... :D :D :D
Okeej, dan waren het er 1000.
Dat is 0,00625% van de nederlandse bevolking.
Nog steeds niet echt een meerderheid hoor.
mokromike
22-02-2004, 20:54
Origineel gepost door wolfowitz
Kleineer de AEL niet, het is een groep die net zo goed als Janmaat van de Centrumdemokraten( nederland is VOL! ) een groep is, die weliswaar klein is, maar van zich doet spreken door op allerlei zaken in te springen, die weliswaar niets hebben te maken met hun doelstellingen, maar gewoon om NAAMSBEKENDHEID te verkrijgen.
Vaak spelen ze op onderbuikgevoelens in de maatschappij, met als enige doel zich te profileren; niet iedereen heeft dat gelijk door!
volgens mij is het verbod op de hijaab in Frankrijg echt geen gevoel maar realiteit...net als de roep om het sluiten van islamitische scholen....de moskeebouw-stop....en het hoger straffen van minderheden.
allemaal geen gevoel...maar ernstige realiteit.
Origineel gepost door mokromike
volgens mij is het verbod op de hijaab in Frankrijg echt geen gevoel maar realiteit...net als de roep om het sluiten van islamitische scholen....de moskeebouw-stop....en het hoger straffen van minderheden.
allemaal geen gevoel...maar ernstige realiteit.
Grote sukkel dat je daar bent. Er is hier helemaal geen roep tot de sluiting van moskeeén of islamitische scholen. Daar hoef je dan ook helemaal niet tegen te demonstreren.
Iedereen die dat wil kan gewoon een Islamische school of een moskee neerzetten waar hij wil.
Jij creeërt spoken die er niet zijn. En dat alleen in een ultieme poging om de AEL nog van een zekere ondergang te redden.
Ga toch laptops verkopen...ontzettende loser.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.