Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : zou jij meedoen aan jihad?

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

LZN
22-02-2004, 14:15

denk je, voel je, geloof je of verwacht je dat je ooit zal (moeten) meedoen aan jihad? ..

RobertHalfbloed
22-02-2004, 14:27
Imagine there's no countries It isn't hard to do Nothing to kill or die for And no religion too Imagine all the people Living life in peace You may say i'm a dreamer But i am not the only one I hope someday you will join us And the world will live as one John Lennon 1971

Scottie
22-02-2004, 14:32
Nou, een mooi antwoord op een zotte vraag. Het wordt dat Nederland weer een dienstplicht krijgt. Ik hoorde gelijk de piano van Lennon en zie het kamertje in het kraakpand weer voor me. Aan de Witte Singel in Leiden: and the world will live as one ... Scottie.

Peej
22-02-2004, 14:37
Wat nou Jihad. Geweld lost niets op.

Peridot
22-02-2004, 14:38

Jihad tegen wat of wie?

AlHoceima_Leila
22-02-2004, 15:04
Ja , jij ?

extremiste_4eva
22-02-2004, 15:08
ZEKER als moslim voel ik me verplicht mijn broeders te beschermen dat zou een jood ook voor een jood doen

boedriebelle
22-02-2004, 15:10
jihad ken ik niet. als iemand , iemand van me gezin vermoord,(broers, zusjes,etc. maakt niet uit wie, moslim,christen, alien, sinterklaas.... ik zal hem koelbloedig vermoorden! maar de jihad is boelshit, je moet strijdend ten onder gaan, niet je zelf opblazen.

RobertHalfbloed
22-02-2004, 15:10
Origineel gepost door Mouti3 De eerste intellecutele reactie op mijn vraag, blijkbaar hebben onze forumgenoten te veel gezopen.. ja.. tegen wie of wat!! jihad kent een aantal vormen, maar om specifiek te zijn bedoel ik jihad: verbaal, of met wapens. dus dat je de moujahideen steunt door ze te verdedigen in bijv. de media of internet, door hun standpunten duidelijk te maken...ect. en dat je misschien zal meedoen aan gevechten/oorlogen: in engeland, amerika,kashmier, rusland,palestina, afghanistan, saudie, misschien nederland..ect.. tegen wie? tegen de vijanden van de islam.....meer toelichting is toch niet nodig of wel? Gezopen ??? intellecutele reactie ??? meer toelichting is niet nodig ??? 1- ik zuip niet 2- Als je dure woorden gebruikt moet je ze wel eerst opzoeken in het woordenboek om te kijken hoe je ze schrijft 3- Jihad betekent "Heilige Oorlog" en is zoals je zegt tegen de vijanden van de Islam Ik probeer je met de woorden van iemand anders duidelijk te maken dat je moet oprotten met dat hele beeld over dat de Islam vijanden heeft. De enige vijand die de mens heeft is zijn eigen vermogen om elkaar af te maken in de naam van vrede. (altijd maar dat gelul dat mensen met een bepaald geloof vijanden heeft) Al eeuwenlang heeft de mensheid oorlog in de naam van vrede word er dan beweerd, maar ik weet wel beter dat dat een enorme leugen is. De mensheid kent geen vrede, alleen maar drang naar oorlog Vechten vechten en nog eens vechten Voor God, of Allah of weet ik veel wie...... Probeer eens vrede vrede en nog eens vrede voor God, of Allah of weet ik veel wie..... En dan komt er in 1971 iemand die zich afvraagt of er misschien vrede kan komen als men eens stopt met dat moorden in de naam van geloof en maakt daar een liedje van Vele mensen vinden dat een mooi liedje omdat vele mensen het zat zijn om in een wereld te leven waar oorlog heerst Nog Nooit heeft oorlog wat goeds gebracht. Maar blijkbaar zijn sommige mensen gevoelloos En zullen die sommige mensen nooit door woorden alleen geraakt worden (Maar wel het waanidee hebben om ... jeeje hoe zeg je dat nou ??? standpunten duidelijk maken....) Hoe verwacht jij ooit dat iemand jouw standpunten zal horen en begrijpen als je zelf niet eens de wanhopige klank naar vrede zal kunnen horen .???

RobertHalfbloed
22-02-2004, 15:14
Origineel gepost door boedriebelle jihad ken ik niet. als iemand , iemand van me gezin vermoord,(broers, zusjes,etc. maakt niet uit wie, moslim,christen, alien, sinterklaas.... ik zal hem koelbloedig vermoorden! en die iemand die jij koelbloedig heb vermoord heeft ook weer een zus, broer, etc die jou weer koelbloedig wilt vermoorden Wanneer komt daar dan een end an ???

RobertHalfbloed
22-02-2004, 15:16
Origineel gepost door extremiste_4eva ZEKER als moslim voel ik me verplicht mijn broeders te beschermen dat zou een jood ook voor een jood doen En als een moslim en een jood nou eens stoppen met elkaar te aanvallen, dan hoeven ze elkaar ook niet meer te beschermen. Het moorden moet toch eens een keer stoppen Als het niet voor mij of de wereld is, kan het dan niet voor Allah en God ????

Peridot
22-02-2004, 15:37
Weten we nog hoe het afgelopen is met die twee Marokkaanse jongens die naar Kashmir gingen?

tonk
22-02-2004, 16:33
Zei Socrates niet al zoiets als "Als geweld leidt tot meer geweld, waar houdt het dan op?"

bie
22-02-2004, 17:05
Zijn er tegenstanders van de Islam dan? Ik bedoel: Er zijn islamitische opvattingen waar ik niet mee eens ben, maar niemand kan je toch verbieden om te geloven? Ok Israel is erg fout bezig en heel het westen zegt dat de schuld van de Palastijnen is. Maarrrrrrrrrr dat is alleen de politiek die dat zegt. Er zijn heel erg veel mensen die ook wel weten hoe de vork in de steel zit. Maar zover ik weet, is er niemand die zegt dat je niet islamitisch mag zijn. Of wel?

boedriebelle
22-02-2004, 17:58

Origineel gepost door RobertHalfbloed en die iemand die jij koelbloedig heb vermoord heeft ook weer een zus, broer, etc die jou weer koelbloedig wilt vermoorden Wanneer komt daar dan een end an ??? nooit....... dat is nou eenmaal de wet van de wereld.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11