Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Nederlanders bezuinigen niet op huisdieren

Pagina's : [1] 2 3

Scottie
21-02-2004, 22:45

Nou, in afwachting van de doekjesoptocht morgen en het Muurproces maandag plaats ik een stukje dat ik morgen weer weghaal. Nederlanders en hun honden en katten. Scottie, 1 poes. Nederlanders bezuinigen niet op huisdieren Uitgegeven: 20 februari 2004 11:54 GORINCHEM - Hoewel Nederlanders door de recessie extra op hun portemonnee moeten letten, bezuinigen ze niet op huisdieren. Uit onderzoek in opdracht van de Nederlandse Voedingsindustrie Gezelschapsdieren (NVG) blijkt dat het honden- en kattenbezit de afgelopen jaren niet is veranderd. In bijna 40 procent van alle huishoudens is een kat of hond aanwezig. Het bureau MarktResponse ondervroeg 15.000 huishoudens. De katten zijn in Nederland in de meerderheid. In totaal hebben Nederlanders 3,1 miljoen katten en 1,6 miljoen honden. Reacties op dit bericht? Mail de redactie.

ZeYNeP_Z
21-02-2004, 22:46
Gaapppppppp.......... Ga met je poesje spelen ofzo pffff.....

Deliana
22-02-2004, 01:58
Origineel gepost door Scottie Nou, in afwachting van de doekjesoptocht morgen en het Muurproces maandag plaats ik een stukje dat ik morgen weer weghaal. Waarom plaatsen als je het morgen weer weghaald :confused:

Bidawi_Mazlot
22-02-2004, 01:58
Inderdaad, ze bezuinigen zeker niet op hun dieren......anno 2004, goddeloze tijd, worden dieren in Europa zelfs als vrijer(ster) genomen door Jan of Truus......allicht zullen er dan mensen bijzitten die zoiets hebben van "fu.ck, waarom zou Jan en Klaas elkaar geen inwendige inspectie kunnen geven als Truus zichzelf laat Uhum.....je weet wel wat ik bedoel....door haar hond?" ;) :D

Scottie
22-02-2004, 02:23

Nou, Mazlot, eerst een tijd absent zijn en nu weer veel puntjes en geen statement ...? Niet gelijk zo voor de kat haar k.o.n.t weg ouwehoeren. Concentratie: inademen en bij het presteren uitademen. Een teken van beschaving is het hebben van huisdieren en het dragen van zorg voor je omgeving. Jij, Mazlot zorgt dan wel goed voor jezelf, maar zorg je ook voor je omgeving? De natuur en de diertjes, de bomen en de planten? En voor dat rare Keltenkruis: "Waarom kinderen als ze toch weer doodgaan?". Ik hou van een schoon keukenkastje, geen lege potjes en geen overbodige flesjes; jullie weten het, ik ben Hollander en dat moet het schoon zijn. Als velen mijn neurotisch gepoets zouden overnemen dan zou deze site en dit forum winnen aan overzichtelijkheide en helderheid. Scottie, "mot schoon".

Bidawi_Mazlot
22-02-2004, 02:56
Het hoeft geen betoog dat de mensen die jij zo prijst en kennelijk meent te doen geloven dat jij één van hen bent ergens aan lijden op één of andere manier......hypocritie en satire heeft bepaalde hollanders de das omgedaan waardoor ze geloven in hun eigen sprookjes......verwar praktiserende Moslims niet met jezelf, klinkt misschien arrogant maar geloof me Scottie......je weet niet wat je mist in het leven, over het hiernamaals wil ik het niet hebben omdat anders Scottie niet meer in de spiegel durft te kijken........ Overzichtelijkheid en helderheid zou jij pas bezitten wanneer je serieus stil zou staan bij je geaardheid........het zou jammer zijn wanneer jij vroegtijdig komt te overlijden aan AIDS, het zou te jammer zijn om te leven in een wereld waar je niet als gelijke gezien wordt.......zijn dieren jou lief?, begin dan eerst om jezelf lief te hebben want ik merk dat DAT juist jouw probleem is. Er valt dus niets van jou te leren.

Khanoussi
22-02-2004, 07:47
Ja Multikul , dat zal je nooit begrijpen , hun hebben liever een schaap :D

ArabLady
22-02-2004, 07:54
Origineel gepost door Multikul Dat zal ik nou nooit begrijpen bij moslims, ze hebben geen huidieren; ik ben stapelgek op mijn katten. De band van mensen met honden en katten is een natuurlijke, net zoals er kleine visjes met haaien meereizen. Zowel katten als honden hadden hun nut in de survival soap opera die het oude leven was, honden ter berscherming en voor jagen, en katten om de ziektes buiten te houden (die maakten immers het ongedierte af). Het leven is makkelijker geworden maar nog steeds waar mensen zijn zijn honden en katten, waarom? waarom praat jij poep:confused: moslims hebben wel huisdieren..wij hebben altijd al katten gehad en sinds een aantal jaar ook een paar schildpadden ow ja en ooit hadden we cavia's, konijntjes, kuikentjes,een aquarium en een volière:o en ik ken wel meer moslims die huisdieren hebben...:)

Erwin
22-02-2004, 08:29
Hij heeft het over zijn islamitische buurman.

hasj2
22-02-2004, 08:46
nou inderdaad, ik vindt het prachtig hoe de mens in het algemeen en de (Nederlander) in het bijzonder met zijn huisdier om gaat wij als moslims mogen daar best wel van leren. Waar ik wel bang voor ben is dat de Nederlander nu echt aan het door draven is. Ik persoonlijk heb het vermoden dat ongeveer over 5 à 10 jaar de eerste Nederlander zich bij het gemeentehuis begeeft om zich te binden met zijn huisdier? Tuurlijk zullen nu een enkele van jullie denken wat een ei... maar zo dachten ze vroeger ook over homo`s is nu ook heel normaal. we leven tensloten in een beschaft land ik vindt alles moet kunnen.?????? dus ook huwen met je dierbare huisdier.

sahira
22-02-2004, 10:29
Origineel gepost door hasj2 nou inderdaad, ik vindt het prachtig hoe de mens in het algemeen en de (Nederlander) in het bijzonder met zijn huisdier om gaat wij als moslims mogen daar best wel van leren. Waar ik wel bang voor ben is dat de Nederlander nu echt aan het door draven is. Ik persoonlijk heb het vermoden dat ongeveer over 5 à 10 jaar de eerste Nederlander zich bij het gemeentehuis begeeft om zich te binden met zijn huisdier? Tuurlijk zullen nu een enkele van jullie denken wat een ei... maar zo dachten ze vroeger ook over homo`s is nu ook heel normaal. we leven tensloten in een beschaft land ik vindt alles moet kunnen.?????? dus ook huwen met je dierbare huisdier. Prachtig om te zien hoe de nerderlander met zijn ouderen (bejaarde mensen) omgaat, de kat krijgt zalm voorgeschoteld en de oudjes worden 2 x per week uitgelaten... :rolleyes: Draven de nederlanders door? Jazeker, de hond wordt beter behandeld en de bejaarde wordt honds behandeld. Maar ben je bejaard en heb je een hond, dan ben je pas echt zielig, voor uw hond is er plaats genoeg meneer, voor u hebben we achter een groot hok. Prachtig om te zien hoe nederlanders zijn!

aSunnyFriend
22-02-2004, 10:39
ik werk bij een woningstichting en het gebeurt regelmatig dat mensen met kinderen ontruimd worden op grond van huurschuld... bij de ontruiming blijkt dan dat er 2 of 3 bakbeesten van honden zijn....maar ja die kosten natuurlijk zowat niets

sahira
22-02-2004, 11:13
Origineel gepost door aSunnyFriend ik werk bij een woningstichting en het gebeurt regelmatig dat mensen met kinderen ontruimd worden op grond van huurschuld... bij de ontruiming blijkt dan dat er 2 of 3 bakbeesten van honden zijn....maar ja die kosten natuurlijk zowat niets Alweer zo'n prachtig voorbeeld van nederlanders, kind krijgt de hond in de pot of helemaal niets, de hond krijgt een delicatesse maaltijd! :rolleyes:

sahira
22-02-2004, 12:15
Origineel gepost door goddeloos Getverderrie. Vroeger liet je nog wel eens positiefs van je horen. Nu is het alleen nog maar anti-Nederlander gezeik. Vreemd voor een Nederlander van molukse afkomst! Getverderrie wat is het toch moeilijk te verteren als iemand de realiteit aan je voorspiegelt.. Het anti-moslim gezeik ben ik meer dan zat, ook voor een nederlandse moslima!

sahira
22-02-2004, 12:47

Origineel gepost door Corrie Ik ben dol op mijn huisdieren en idd er word niet beknibbeld op hun eten, ik heb ze toch genomen, ze zijn toch mijn verantwoordelijkheid, dan dien ik ze ook goed te verzorgen en dus een goede kwaliteit voeding te geven. Trouwen met je hond, hondenkleertjes en dat soort dingen zijn niet voor me weggelegt. Maar gewoon goed voor ze zorgen, absoluut!!!! Nu word er net gedaan alsof mensen die dieren hebben andere dingen en zelfs hun kinderen daardoor laten lijden, maar dat is natuurlijk niet waar, natuurlijk zal het best weleens voorkomen bij een of andere gek, maar dat is echt geen normale afspiegeling. Maar er zijn idd mensen die zeggen, dan ga ik maar niet op vakantie of iets dergelijks, het is maar net waar je zelf waarde aan hecht natuurlijk. Stond er hier niet een tijd geleden een stuk over hoeveel sommige marokkanen uitgeven aan kleding om maar een leuk merknaampje te kunnen hebben, toen werd gezegd, mag iedereen lekker zelf weten waar hij/zij zijn geld aan uitgeeft zeg, wat is hier zo anders aan dan????? Honden zijn hartstikke leuk, katten zijn hartstikke leuk, eigenlijk zijn alle dieren hartstikke leuk.... Goed voor de dieren zorgen die je hebt opgenomen in je huishouden vind ik niet meer dan logisch, kun je dat niet dan geen huisdieren! Geldt niet eerst: goed voor jezelf + gezin zorgen en dan pas voor eventuele huisdieren? Maar het voorbeeld van een gezin die het huis uitgezet wordt MET 2 grote honden, zet bij mij vraagtekens op. 'Tuurlijk moet iedereen zelf weten waar ze hun geld aan uitgeven, alleen stond ik voor de keuze: beknibbelen op het kattevoer of kinderen iets meer te eten is de keuze snel gemaakt. Wie houdt niet van dieren, behalve King Zita? :D

Pagina's : [1] 2 3