Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : 'Integratie gelukt....acceptatie mislukt'

Raihana
21-02-2004, 21:48

Het rapport Bruggen Bouwen werd openbaar gemaakt. Dit rapport is gemaakt door de Tijdelijke Commissie Onderzoek Integratiebeleid. In het rapport wordt 30 jaar Integratiebeleid van de overheid onderzocht en geëvalueerd. Hoe is de integratie gegaan? En wie ligt dat succes of de mislukking? Dat waren de belangrijke vragen voor de onderzoekscommissie. Nabil Marmouch las het onderzoeksrapport en maakte de balans op. Gisteren is eindelijk het lang verwachte rapport van de integratiecommissie openbaar gemaakt. De conclusies van dit rapport ‘Bruggen Bouwen’ zijn een ware klap in het gezicht van de politieke partijen die er de laatste paar jaar hun core-business van hebben gemaakt om zich negatief uit te laten over minderheden en de Islam. Als we het over de politieke partijen hebben dan hebben we het voornamelijk over de LPF, VVD, CDA, PvdA en de SP. De meest uit het oog springende conclusie van het rapport is: “De integratie van veel minderheden is geheel of gedeeltelijk geslaagd”. Deze conclusie staat lijnrecht tegenover de statements die door politiek Nederland van de daken zijn geschreeuwd. Namelijk dat de integratie van minderheden op een ramp is uitgelopen. Naast deze zeer belangrijke conclusie, is ook gebleken dat het beleid dat de overheid jarenlang heeft gevoerd, een totale mislukking is. Maar ondanks dit falende beleid heeft integratie toch plaats kunnen vinden door de inspanningen van de minderheden. Voor partijen als de PvdA, VVD en CDA is dit een bittere confrontatie met hun eigen wanprestaties. Het is nu legitiem om te zeggen dat deze partijen, die jarenlange regeringsverantwoordelijkheid erop hebben zitten, niet alleen verantwoordelijk gehouden kunnen worden voor een beleid dat geen enkele positieve invloed heeft gehad op de integratie van minderheden. Tegelijk kan en moet gezegd worden dat het beleid dat zij hebben gevoerd een blok aan het been van de minderheden is geweest bij hun streven naar burgerschap. De AEL is zich hier altijd terdege bewust van geweest en is bekend met de obstakels die het beleid van de overheid vormt als het gaat om het creëren van kansen voor minderheden om naar een volwaardig burgerschap te streven zonder paternalisme en, vooral de laatste jaren, zonder discriminatie en racisme. Het zijn niet alleen de eerder genoemde partijen die een klap te verduren hebben gekregen. Binnen die partijen zijn elementen die gisteren ware mokerslagen hebben moeten incasseren omdat zij hun positie te danken hebben aan de hetze die zij tegen de Islam en minderheden hebben gevoerd. Zij hebben aan de hetze een Kamerzetel te danken. Met alle mogelijke middelen en huichelachtige retoriek proberen ze nu het vege lijf te redden door de conclusies van de commissie Blok te bestempelen als een farce en te betichten van een gebrek aan realiteitszin. Deze mensen doen mij persoonlijk denken aan een minister van informatie die in dienst was van een bekende dictator. Het zijn juist deze politici die in een imaginaire wereld leven en er alles aan doen om de legitimiteit te behouden voor hun weerzinwekkende manier van politiek bedrijven over de ruggen van een gemeenschap. Toen de Onderwijsinspectie onderzoek deed naar Islamitische scholen bleken de conclusies, in tegenstelling tot wat politici beweerden, heel positief. Ze waren toen niet alleen teleurgesteld, maar ook toen vonden zij dat het onderzoek niet deugde. Deze politici zijn niet geïnteresseerd in de waarheid, zij zijn louter en alleen geïnteresseerd in de instandhouding van de mythe die hun de legitimiteit moet verlenen voor een zetel in de Kamer. Nabil Marmouch

Scottie
21-02-2004, 22:51
Nou, oud nieuws en van de AEL dus dan is het geen nieuws maar propaganda. Vol taalfouten: "De meest uit het oog springende conclusie van ..." "Islam" met een hoofdletter en zichzelf een hoofdrol toekennnend in het drama: toen het kalf verdronken was ging de AEL de put openmaken. Waarom lazeren die lui niet gewoon op, naar Belgie of voor mijn part naar Libanon. Scottie.

MaRouaN
22-02-2004, 11:37
Origineel gepost door Scottie Nou, oud nieuws en van de AEL dus dan is het geen nieuws maar propaganda. Vol taalfouten: "De meest uit het oog springende conclusie van ..." "Islam" met een hoofdletter en zichzelf een hoofdrol toekennnend in het drama: toen het kalf verdronken was ging de AEL de put openmaken. Waarom lazeren die lui niet gewoon op, naar Belgie of voor mijn part naar Libanon. Scottie. Ik wist niet dat dit een les was Grammatica van Scottie :rolleyes: Hoort zeker bij het integratiebeleid :rolleyes: Mensen uitkijken hoor straks krijg je een onvoldoende van Scottie hij is namelijk een kei in de Nederlandse taal...............NOT!:D

an3sdej
22-02-2004, 11:43
Ik hoef niet te accepteren dat mensen mij in het publieke domein (scholen, rechtzalen, ziekenhuizen) een religieuse uiting willen opdringen. Werker in die sectoren behoren een neutraliteit uit te stralen, tenzij men werkt in een islamitisch ziekenhuis, of een islamitische school/rechtbank.

Heiba
22-02-2004, 11:46

Origineel gepost door an3sdej Ik hoef niet te accepteren dat mensen mij in het publieke domein (scholen, rechtzalen, ziekenhuizen) een religieuse uiting willen opdringen. Werker in die sectoren behoren een neutraliteit uit te stralen, tenzij men werkt in een islamitisch ziekenhuis, of een islamitische school/rechtbank. Dan hoef ik ook niet te accpeteren dat overal waar ik kijk onderdrukte halfnaakte vrouwen afgebeeld staan.

an3sdej
22-02-2004, 12:03
Heiba, ik heb het idee dat jij niet wil begrijpen wat het wil zeggen dat in dit land een meerderheid er anders over denkt. En buiten dat, er zijn al witte niet religieuse vrouwen die daar allang tegen ageren, en nu zelfs meerdere witte niet religieuse groepen.

Heiba
22-02-2004, 12:12
Origineel gepost door an3sdej Heiba, ik heb het idee dat jij niet wil begrijpen wat het wil zeggen dat in dit land een meerderheid er anders over denkt. En buiten dat, er zijn al witte niet religieuse vrouwen die daar allang tegen ageren, en nu zelfs meerdere witte niet religieuse groepen. Wie of Wat bedoel je met "witte", Nederlanders soms? Op die manier suggereer je automatisch dat ik een "zwarte" ben, hetgeen ik niet ben. Dat de meerderheid er zo overdenkt, wil niet zeggen dat je gelijk hebt. De meerderheid dacht een aantal eeuwen geleden dat de wereld plat was, en als je te ver uitvaarde dat je van de aardbodem af kukelde. Ik bedoel maar.

an3sdej
22-02-2004, 12:59
Wie of Wat bedoel je met "witte", Nederlanders soms? Op die manier suggereer je automatisch dat ik een "zwarte" ben, hetgeen ik niet ben. Jeetje, als ik allochtoon/autochtoon gebruik is het niet goed, als ik Marokkaans zeg is het niet goed. Ik bedoel dus autochtone nederlanders. Dat de meerderheid er zo overdenkt, wil niet zeggen dat je gelijk hebt. De meerderheid dacht een aantal eeuwen geleden dat de wereld plat was, en als je te ver uitvaarde dat je van de aardbodem af kukelde. Ik bedoel maar. Totdat de religie zijn greep op de mensen verloor, toen kon de wetenschap het exclusiviteitsdenken van de religie pas goed bestrijden. Het is dus erg dom om dat voorbeeld aan te halen. We leven nu in 2004 in een westers land, waar democratie heerst. En democratie is bij stemming de helft plus één. En die meerderheid denkt er dus anders over dan jij.

bent_hakima
22-02-2004, 13:01
als jij problemen met ons hebt "scottie" wrom donder jij dan niet op.....? wij zijn hier en blijven hier!!!!! dan ga jij tog weg heeft niejmand last van dus doei doei

an3sdej
22-02-2004, 13:08
[ als jij problemen met ons hebt "scottie" wrom donder jij dan niet op.....? wij zijn hier en blijven hier!!!!! Op een manier die binnenkort door de overheid voorgeschreven wordt, dus zonder hoofddoek in sommige beroepen.