Bekijk originele versie : waarom hebben marokkaannen een slechte of helemaal geen band met de vader
eseleem ouelekoum, misschien dat jullie je hierin ook herkennen. inmeddels woon ik al op mezelf, maar toen ik nog thuis woonde had ik zelden gesprekken met men vader, en als die er al waren dan gingen ze altijd over geld of waar was je. als er wat was dan ziei ik het altijd tegen mijn moeder. ik zat zelden samen met mijn vader als hij beneden was was ik boven en als hij boven was was ik beneden. ik vraag me af waarom de kloof tussen vader en zoon of dochter bij de marokkaannen zo groot is
ik heb ook juist een goede band met mijn vader, net als mijn beste vriend zie ik hem
:zwaai:
boedriebelle
21-02-2004, 11:34
nazib je hebt helemaal gelijk wat je nu zegt.
het gaat helemaal precies zo met mij nu.
we kunnen niet met elkaar opschieten, 1 woord tegen elkaar en we beginnen al tegen elkaar te schreeuwen enz enz.
ik snap het ook niet, ik heb er laats over gevraagd, toen kreeg ik te horen , het is heel normaal , het waait wel over, het hoort bij de opvoeding.
later zul je je vader gelijk geven. zeggen ze dan tegen me.
lella_salsa
21-02-2004, 14:32
bismillah irrahmaan irraheem,
salaam iedereen
ik heb ook een heel goed band met mijn vader.beter zelfs dan met mijn moeder want mijn vader is hier opgegroeid en hij vertelt toch veel van zijnjonge tijd.dingen waar we uit kunne leren.ook al kanik zo goed met hem prate over alles en nog wat,is hij toch heel streng op ons.en met mijn broer is hij ook goed maar minder streng natuurlijk ;) nie da ik het erg vind maar ik begrijp mijn vader wel want het is voor mijn eigen bestwil.mijn vader steunt mijn broer ook heel erg met zijn voetbal want hijmost geen enkele wedtsrijd van hem zelfs nie een training!!!
ik ben echt blij da ik zo'n vader heb!! alhamdoelillah!!!!
.
ma3salaam iedereen
MoEtJe_MoEtJe
21-02-2004, 14:34
schaamte die ons iets laat zien , wat eiglijk niet zo is !!!
als je hem niet snapt dan vraag je het maar lieve meisje
Mocro4eva
21-02-2004, 18:28
Ik heb ook gemerkt dat veel marokkaanse vaders vaak vooral niet goed op kunnen schieten met hun zonen. Ik denk dat één van de voornaamste redenen is, dat de marokkaanse vader de macht en aanzien die hij eens had en genoot binnen het gezin, tussen zijn handen ziet wegglippen.
sweet_nadoria
21-02-2004, 18:28
Hmmm ...
Ik heb juist een hele goede band met paps ...
Ik en mijn vader hebben ontzettend veel overeenkomende eigenschappen en onze karakter is haast hetzelfde alleen ik ben wat liever en hij wat harder ;)
Voor de rest begrijpen we elkaar uitstekend !!
En niet te vergeten van tijd tot tijd een gezonde ruzie :D
Maar dat hoort erbij he ;)
Allah ie hawnek ...
Liefs,
S. Nadoria
Heb ook een betere band met mijn moeder. Op dit moment negeert mijn vader mij en hij weet niet hoeveel pijn dat eigenlijk doet.
Ik lijk veel op hem en dat botst weleens...
Het is en blijft mijn vader en hou ontzettend veel van hem, daarom vind ik het jammer dat we niet zo veel met elkaar praten..
Al heeft hij al een paar keer tijdens noodzakelijke gesprekken gezegd dat hij alleen maar het beste met me voor heeft en van me houdt..
Insahallah zal het veranderen
asiamoslima
22-02-2004, 09:35
Ik heb een hele goeie band met mijn vader al praat hij niet zo veel. Maar sinds we allemaal ouder zijn geworden is de band alleen maar sterker geworden. Hij is echt iemand die alles voor zijn kinderen over heeft al laat hij het niet altijd merken. Het enige wat hem boeit is wat hij altijd zegt is dat we oprechte en goede moslims worden insha'Allah, dat is ook het enige wat hij wil. Toen we drie waren is hij begonnen om ons arabisch te leren lezen en schrijven en de Koran te leren al werden we er af en toe gek van toen we klein waren we wilden maar al te graag buiten spelen. Ook worden bij ons thuis jongens veel strenger in de gaten gehouden dan meisjes, het is mijn broertjes nooit gelukt om maar één keer stiekem uit te gaan. Geld interreseert hem al helemaal niet, het is voor hem eerder een last. Ik ben echt hartstikke trots op mijn vader hoe hij zeven kinderen heeft grootgebracht waarvan de basis de Islam was. Hij maakt zich geen zorgen om ons maar meer om zijn toekomstige kleinkinderen dat kun je wel merken. Trouwens mijn moeder heeft het ook goed gedaan hoor.
MoEtJe_MoEtJe
22-02-2004, 14:55
DIT VIND EEN VAN DE BEST TOPIC DIE ER IS !!!!!!!!!!!!!!!!!
NEE ECHT WAAR !!
badbeauty
22-02-2004, 21:19
Ik heb wel respect voor mijn ouders.
Maar met mijn vader kan ik helemaal niet opschieten.
De enige wat hem kan schelen is waar ik was.Hij weet niet eens hoe mijn school eruit ziet in de hemelsnaam of met wie ik omga. hij denkt dat alles goed uitkomt, zolang ik maar thuis blijf en niet naar buite ga.
Just_So_Funny
22-02-2004, 23:20
nou bij mij zelfde verhaal me vader weet niks van mij
hij praat nooit tegen me vraagt ook niks weet niet eens
waar ik werk of wat voor werk ik doe! als hij thuis komt ga
ik gelijk naar me kamer trouwens geld voor al mij broertjes
en zusjes niemand is close met hem! en het doet inderdaad
heel veel pijn je mist die aandacht gewoon je wil gewoon dat
iemad trots op je is maar ja meneer kan alleen maar lelijk
kijken, en ik moet eerlijk zeggen het doet me echt veel
vooral als ik andere over hun vader hoor praten ik heb nooit liefde
van hem gehad, maar mijn moeder is echt super ze is zelfs te lief
praat en lacht met ons zij houd mij aan de grond!
MoEtJe_MoEtJe
23-02-2004, 13:56
HE LIEVE MEISJE HAD DEZE TOPIC DAN BIJ ( MAROKKAANSE JONGEREN, LIEFDE EN RELATIES ) GEPLAATST !!!
xxnajouaxx
06-03-2004, 22:35
hallo allemaal.ik heb juist wel een goede band met men vader ik zie hem ook als een soort vriendin met wie ik kan praten en volgens mij is de band met mijn vader sterker dan die met mijn moeder en als ik wat te zeggen heb dan ga ik juist naar mijn vader om het te vertellen. ;)
tiyaah22
06-03-2004, 23:02
Ik heb een strenge vader, maar toch kom ik heel goed overeen met mijn vader en hoe ouder ik word hoe hechter de band wordt!
Wollah k ben er echt blij mee dat ik geen problemen heb met mijn ouders ik kan voor bijna alles terecht bij hen, ouders willen meestal alleen maar het beste voor hun kinderen, soms weten ze niet hoe ze moeten reageren op bepaalde situaties,...
En ja zoals al gezegd zyn vaders soms bang om hun marokkaanse de macht en aanzien die hij eens had en genoot binnen het gezin, tussen zijn handen te zien wegglippen.
Je moet ook zelf toenadering zoeken , als je elke keer je je vader ziet wegloopt en naar een andere kamer gaat ofzo , ja das dan een beetje normaal dat hij ook geen contact zoekt , t moet steeds van de beide kanten komen .
Je kan een gesprek beginnen bv eerst over faakshgerdingen bv over iets uit het nieuws , het weer ,....
De meesten zyn vrij islamitisch dus als je daar over praat ben ik bijna 100% zeker dat je een heel goed en boeiend gesprek kunt krijgen ,.....
en zo kan je het opbouwen totdat je een hele goede band hebt
Het belangrijkste is natuurlijk dat je je ouders respecteert en dat je dat ook laat zien.
H et is heel belangrijk om een goede band te hebben met je ouders , want op een dag kan het te laat zijn,... en zal je er spijt van hebben.
Maar gair inshallah , ik hoop voor iedereen dat ze een goede band hebben / zullen hebben met hun ouders
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.