Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : hooddoeken in nederland

dans_aan_zee
20-02-2004, 20:47

Beste mensen ik moet meedoen aan een debat over de hoofddoek ik zie er tegenop omdat ik me waarschijnelijk moet weren tegen hele rechtse mensen op dit gebied dan. Zelf ben ik van mening dat een hoofdoeken verbod stom is omdat je mensen dan onnodig buitensluit en stigmatiseerd. Ikzelf draag geen hoofddoek maar daarom post ik dit bericht ik zou graag jullie mening willen horen en misschien een heleboel argumenten erbij waarom het hoofddoek verbod fout is. Willen jullie me helpen ik wil me erg goed voorbereiden vandaar dat ik dit vraag. Ik wil zeker weten dat ik niets over het hoofd zie... BVD

Zerhounia_style
20-02-2004, 21:39
Ik vind dat er geen hoofddoekenverbod moet komen omdat je hiermee de vrijheid van mensen schendt. Het is een opoffering wat de vrijheid van geloofsbelijdenis tegengaat. Ook vind ik dat je een keppeltje of een kruis niet kunt vergelijken met een hoofddoek. Een hoofddoek draag je om bescherming en om je kuisheid te verbergen. Als je geen keppeltje of kruis mag dragen heeft dat verder geen invloed op je. Maar als je je hoofddoek afdoet kun je kapotgaan van binnen. Dat is een vorm van onvrijheid en onderdrukking (in de ogen van de Islamitische gemeenschap). Daarom vind ik het verbod op hoofddoeken onrechtvaardig en respectloos. Hiermee hou je totaal geen rekening met mensen van andere religies. En wordt Nederland beetje bij beetje een ondemocratisch land. Ik weet niet of je er veel mee kunt, maar dit is mijn mening. Maar mijn hulp heb je alvast aangeboden gekregen. En veel succes op die Debat, geef ze er van langs! :D En Insha Allah zal die verbod niet komen..

dans_aan_zee
23-02-2004, 15:56
Alvast bedankt voor jullie reacties! erg lief en attent om te reageren. Voor 007_Letizia bedamkt voor de aanmoediging het is een debat voor 200 man dus het komt op tyd, Voor Zerhounia: (Hoi!) Ik vind je benadering erg interessant want je hebt duidelijk aangegeven dat het gevolg van het verbieden van hoofddoeken voor het meisje zelf toch best schadelijk kan zijn. Maar een keppeltje heeft gek genoeg ook een hele kuise bedoeling namelijk dat je altyd bedekt moet zijn voor god maar persoonelijk begrijp ik het wel als je beweerd dat het voor een islamitisch meisje wel erger kan zijn. Boussa!

dans_aan_zee
09-03-2004, 12:07
Allemaal bedankt! ik ben een tydje ziek geweest vandaar dat ik zo laat reageer... Het debat is geweest en ging redelijk goed al zeg ik het zelf... BouSSa!

Reqrouz
09-03-2004, 12:45

Ik wil, hoop en denk dat er geen hoofddoekverbod komt. Want het is wederom een rechts kutplan. Het is typisch weer zo'n Ayaan hirsi ali plan een slecht plan dus. Ik ben er gewoon vet op tegen omdat: 1 het is discriminatie tegen over moslims, 2 je heb recht op vrijheid van geloofs overtuiging, 3 Je hebt recht op vrijheid van meningsuiting, 4 Je schiet geen ene moer met dit plan op, alleen maar mensen boos maken, zoals ik.