Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Posters van homoseksuele Moslims openbaren?

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

ZeYNeP_Z
20-02-2004, 09:05

Ik heb gisteren een "discussie" tussen homoseksuele Moslims bekeken op Ned3. De Turkse lesbienne Derya en homosekueel Hasan deden aan de discussie mee en de Marokkaanse homoseksueel Youssef. De grote vraag was natuurlijk of Moslim homoseksuelen in de Islam geaccepteerd ( kunnen )worden.Maar die vraag hebben we al tig keer behandeld. Nou werd de vraag gesteld of er posters van 2 homoseksuele moslim jongens en meisjes die elkaar op de mond kussen, in de stad of waar dan ook, openbaard mogen worden.Met de bedoeling om de homoseksuele taboe in de Islam en in de cultuur te doorbreken. Tevens waren deze posters al blootgesteld in een homo-tijdschrift. Derya en Hasan waren van mening dat er op andere manieren dit taboe kan worden doorbroken.Zij waren het niet mee eens dat deze posters eventueel opgehangen worden, omdat het eigenlijk een te grote klap kan zijn voor de Moslim gemeenschap om ineens posters van kussende homoseksuele Moslim jongens en meisjes overal zien hangen. De Marokkaanse Youssef, die overigens de Islam achterwege heeft gelaten en als atheist door het leven gaat, vindt juist doordat er ineens zulke "shock" posters opgehangen zouden worden, de Moslims aan het denken zou zetten dat er homoseksuele Moslims bestaan,geaccepteerd moeten worden en er aandacht aan gegeven moet worden. Kortom:homoseksualiteit bespreekbaar maken in de Moslim gemeenschap.Dus d.m.v deze posters. ------------------------------------------------- Persoonlijk heb ik gemengde gevoelens hierbij. Ze hebben alle drie wel gelijk. Maar ik vind dat die posters rare beelden bevatten.Die 2 zoenende homoseksuele moslim meisjes, hebben namelijk een hoofddoek op.Het hoofd is wel bedekt maar ze hebben een hempje aan. Ik snap wel dat de bedoeling is om aan te geven dat het hier om homoseksuele moslim meisjes gaat maar er zijn tig andere manieren om dit te presenteren. Het hoeft niet zoenend zijn maar bijvoorbeeld elkaars hand vasthoudend of een schouder over elkaar heen slaan en met een tekst over homoseksuele Moslims. Ik denk niet dat beelden met zoenende homoseksuele Moslims etc een positief beeld naar boven haalt bij (hetero) Moslims. En al helemaal niet als je een hoofddoek draagt. Het zal jaren duren voordat vele Moslims homoseksualiteit zullen accepteren...misschien helemaal nooit....

henray
20-02-2004, 09:10
Toch knap van die drie dat ze op televisie durven te verschijnen.

lawiza
20-02-2004, 09:18
Ja, het klopt het was gisteren avond op tv, gewoon te erg voor woorden,

rnaj
20-02-2004, 09:37
Helaas niet gezien

rnaj
20-02-2004, 10:09

Origineel gepost door Multikul Je kan iemand geen acceptatie door de strot duwen, dat dient door middel van een natuurlijk process verworven te worden. Een schokeffect heeft denk ik alleen maar een contraproductieve werking, ik vind het idee opdringerig en zeurderig. Met provoceren bereik je niks, je maakt de kloof tussen jij en de groep die je wilt bereiken alleen maar groter. En daarom wordt er op zondag een demonstratie georganiseerd op de dam in Amsterdam...... :D

ZeYNeP_Z
20-02-2004, 10:16
Shockeren... idd... Maar een hoofddoek past toch niet bij homoseksualiteit? Net zoals een imam die homoseksueel is. Ik zou er geen problemen mee hebben als dit ook werkelijkheid zou zijn. Maar mijn visie hierop is beinvloedt door mijn omgeving. Ik zie niet elke dag 2 meisjes met hoofddoek hand in hand en kussen en al? Dit is een verkeerde manier van benadering ..

islamicgirl3
20-02-2004, 10:32
Iedereen doet maar wat ie wil met zijn of haar leven, maar kom mij aub niet vertellen dat homoseksualiteit bij de islam kan horen. Homoseksualiteit past absoluut niet in de islam, punt uit. Dit moet men gewoon accepteren! Het is het woord van Allah SWT en daar kan je niets aan veranderen.

ZeYNeP_Z
20-02-2004, 10:34
Ik weet dat de Islam homoseksuliteit verbiedt. Maar staat er ook werkelijk in dat homoseksuelen dommer zijn dan varkens?Ik denk niet dat homoseksuelen met zulke benamingen benaderd worden. Ik weet wel dat er staat dat de man en de vrouw voor elkaar zijn geschapen. Islam is een geloof vol met liefde.Homoseksualiteit kan niet zo bestempeld worden door de Islam.Dit geloof ik niet. Ook dit zijn mensen.Iets wat Allah heeft geschapen. Homoseksualiteit kan op zijn minst niet geaccepteerd worden maar dat zowel in de Christendom,Islam en Jodendom. Homoseksuelen kun je niet vergelijken met dieren etc. Ik heb zelf geen moeite gehad met homoseksuelen.Ik vind het alleen een naar idee dat "zij" ook de Islam belijden..

arabchrstn
20-02-2004, 10:36
Origineel gepost door islamicgirl3 Iedereen doet maar wat ie wil met zijn of haar leven, maar kom mij aub niet vertellen dat homoseksualiteit bij de islam kan horen. Homoseksualiteit past absoluut niet in de islam, punt uit. Dit moet men gewoon accepteren! Het is het woord van Allah SWT en daar kan je niets aan veranderen. Iedereen zijn eigen overtuiging... Jij vindt het niet kunnen, de andere moslim vindt het wel kunnen. Ieder zijn eigen waarheid, ieder zijn eigen geloof. Laten we elkaar daarin vrij laten. Wat hebben wij te oordelen over het geloof van de andere moslim? Niets

Tijn
20-02-2004, 11:18
Een Moslim mag ook geen rente betalen/ontvangen (noodzone notabene)......daar hoor ik niemand over klagen, terwijl dit volgens dezelfde redenering ook geen Moslims kunnen zijn. Het gros van de Moslims houdt zich waarschijnlijk niet eens aan de 5 grondbeginselen, dus waarom wel moeilijk doen over homo`s?

roebla
20-02-2004, 11:22
Origineel gepost door Tijn Een Moslim mag ook geen rente betalen/ontvangen (noodzone notabene)......daar hoor ik niemand over klagen, terwijl dit volgens dezelfde redenering ook geen Moslims kunnen zijn. Het gros van de Moslims houdt zich waarschijnlijk niet eens aan de 5 grondbeginselen, dus waarom wel moeilijk doen over homo`s? Typische reactie van een Omelet du frommage Genoeg mensen klagen over Rente alleen jij leeft in je eigen wereldje a.k.a vinex locatie daar zie jij niemand klagen over rente

the_destiny
20-02-2004, 11:29
Origineel gepost door Tijn Een Moslim mag ook geen rente betalen/ontvangen (noodzone notabene)......daar hoor ik niemand over klagen, terwijl dit volgens dezelfde redenering ook geen Moslims kunnen zijn. Het gros van de Moslims houdt zich waarschijnlijk niet eens aan de 5 grondbeginselen, dus waarom wel moeilijk doen over homo`s? wat is dat voor domme vergelijking: RENTE en HOMO's....... En die rente van die gierige Nederlanders.. hoeveel kan dat hooguit zijn: 1 EURO!!! die mag je van ons moslims hebben en aan de armen geven.. Want dat doen WIJ moslims wel.. we helpen de ARMEN!!! en de goeie dingen daar hoor je niemand over praten... Waarom geef je niet een normale verglijking, een vergelijking dat ergnes op moet slaan????

rnaj
20-02-2004, 11:29
Origineel gepost door Tijn Een Moslim mag ook geen rente betalen/ontvangen (noodzone notabene)......daar hoor ik niemand over klagen, terwijl dit volgens dezelfde redenering ook geen Moslims kunnen zijn. Het gros van de Moslims houdt zich waarschijnlijk niet eens aan de 5 grondbeginselen, dus waarom wel moeilijk doen over homo`s? Inderdaad, en dan te bedenken dat er toch wel veel marokkaanse mannen, met een nicht getrouwd zijn. :eek: Waar doen ze eigenlijk moeilijk over...

Tijn
20-02-2004, 11:32
Origineel gepost door roebla Typische reactie van een Omelet du frommage Genoeg mensen klagen over Rente alleen jij leeft in je eigen wereldje a.k.a vinex locatie daar zie jij niemand klagen over rente Klagen lijkt me heel iets anders, dan roepen dat dit geen Moslims kunnen zijn. Rente is trouwens maar een voorbeeld....khad net zo goed ook; inzetten voor de samenleving, oordelen, bedriegen etc. kunnen schrijven......Zijn mensen die deze zonden begaan ook geen Moslims? ps ben trouwens student en woon in Delfshaven....je hebt nu weer een (voor)oordeel minder hoop ik ;)

_DiViD3D
20-02-2004, 11:32

mijn mening over die posters is dat het niet hoeft...waarom zou je het zo openbaar maken? Als je als homozijnde accepteert dat je homo bent hoef je niet te verwachten dat de hele maatschappij je accepteert als homo... En door de moslim gemeenschap te shockeren bereik je niets, het werkt volgens mij alleen maar averechts...

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6