Bekijk originele versie : ZoVeeL KeUZeN In HeT LeVeN...
ZOveel keuzen kan je maken in je leven maar hoe weet je wat het juiste is?????????????
hier een paar keuzen wat er tegenwoordig word gemaakt gebaseerd op de topics van tegenwoordig:
1.KIND HOUDEN OF WEGHALEN?
2.RELATIE OF NIET?
3.LIEFDE OF NIET?
4. HOOFDDOEK OF NIET?
5. RAI PARTYS OF NIET?
6. NAAR SCHOOL GAAN OF NIET?
7. TROUWEN OF NIET?/
DIT ZIJN EEN PAAR FOUTE DINGEN MAAR TOCH HOE WEET JIJ OF JE DE GOEIE KEUZE MAAKT HOE HOE HOE??!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
De keuzes waar jij het hebt zijn zo duidelijk, voor mij tenminste, als ik het zo zie. Moet je een keuze maken tussen een haram of een halal iets en een halal iets kan nooit de foute keuze zijn, haram ding wel.. EN hoe maak je die keuze door de kant van het halal te kiezen en en weg te blijven uit de kant van wat haram is .
Wat betreft de rest, het gaat om mektab en mocht je de verkeerde keuze hebben gemaakt. Dan weet je voor de volgende keer dat je fout zat en leer je van je fouten. Je kan moeilijk keuzen maken zonder fouten of ervaringen.
jah maar kijk liefde zehma is toch een gevoel en sommige mensen geven er aan toe en over dat kind is als het is van iemand van wie jij houd en is jou kind wil je het niet weghalen en hoofddoek je zegt als jij er aan toe bent of niet ewa dus je kan niet weten wat goed is dus wil jij zeggen dat als iemand pas op zijn 30ste een hoofddoek draagt iets harams doet of iemand die juist op zijn 3de doet iets goeds doet ewa diegene van 3 weet dan niks zijn de keuzes van de ouders je weet nooit of je iets fout of goed doet okee...........
Bepaalde keuzes kunnen we niet tegenhouden al weten we dat er problemen mee kunnen komen. Je kan dingen voorkomen, maar er kan altijd wat fout gaan. Je kan ook zeggen, ik neem deze keuze, maar onder bepaalde grenzen, bijvoorbeeld je wordt verliefd, maar je moet het niet zo ver laten gaan dat je een relatie neemt...
En wat betreft het dragen van een hoofddoek, je kan natuurlijk bidden en geen haram dingen doen etc...., maar een hoofddoek is verplicht en als je het niet draagt ben je wel goed maar niet compleet, je mist iets.. waarom zou je eigenlijk nog niet klaar voor zijn?
ChOcOtOfFfF
19-02-2004, 22:16
Origineel gepost door DeRyA87
jah maar kijk liefde zehma is toch een gevoel en sommige mensen geven er aan toe en over dat kind is als het is van iemand van wie jij houd en is jou kind wil je het niet weghalen en hoofddoek je zegt als jij er aan toe bent of niet ewa dus je kan niet weten wat goed is dus wil jij zeggen dat als iemand pas op zijn 30ste een hoofddoek draagt iets harams doet of iemand die juist op zijn 3de doet iets goeds doet ewa diegene van 3 weet dan niks zijn de keuzes van de ouders je weet nooit of je iets fout of goed doet okee...........
Wat een lange zin:schok:
ik draag er wel een inshallah maar ook pas maar ik heb het over het algemeen daarvoor is deze topic snap je maar jah jij bent de enige die reageert snap er geen reet van............
ChOcOtOfFfF
19-02-2004, 22:17
Lampjuh Masha Allah
chocotofff jah was zo bezig achtermekaar te typen vandaar maar jah wat vind je van deze topic gek meshi hoelang ik typ.......
ik draag er wel een inshallah maar ook pas maar ik heb het over het algemeen daarvoor is deze topic snap je maar jah jij bent de enige die reageert snap er geen reet van............
Ja sorry, ik dacht ook deze topic is leeg laat ik maar gaan reageren, maar ik zag gelijk dingen die niet klopten.
En over het alemeen mensen die niet kunnen kiezen tussen wel of geen relatie, wel of geen raiparty dus halal of haram zijn onwetend of blind.
ChOcOtOfFfF
19-02-2004, 22:23
chocotofff jah was zo bezig achtermekaar te typen vandaar maar jah wat vind je van deze topic gek meshi hoelang ik typ.......
Ik bedoel er niks verkeerds mee hoor mijn opmerking, het is alleen onduidelijk lezen zo;)
Eigenlijk heeft lampjuh alles al gezegd ik sluit me volkomen bij haar aan.
Lady_moi
20-02-2004, 07:52
Ja
Niet
Niet
Ja
Niet
Ja
Zekers niet
ZOveel keuzen kan je maken in je leven maar hoe weet je wat het juiste is?????????????
hier een paar keuzen wat er tegenwoordig word gemaakt gebaseerd op de topics van tegenwoordig:
1.KIND HOUDEN OF WEGHALEN?
2.RELATIE OF NIET?
3.LIEFDE OF NIET?
4. HOOFDDOEK OF NIET?
5. RAI PARTYS OF NIET?
6. NAAR SCHOOL GAAN OF NIET?
7. TROUWEN OF NIET?/
DIT ZIJN EEN PAAR FOUTE DINGEN MAAR TOCH HOE WEET JIJ OF JE DE GOEIE KEUZE MAAKT HOE HOE HOE??!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
hahhaahah ye lady moi hahahha woelah wel leuk maar zo bedoel ik het niet ik bedoel hoe weet je dat je doet al die dingen onder bepaalde omstandigheden en wie weet is juist wat jij zegt in die omstandigheden niet goed begrijp je!!!!!!!!!...............
Lady_moi
20-02-2004, 18:08
Het zijn de juiste keuzes ik weet het zekers..behalve die school ik heb me bedacht NIET
hahhaahah ye lady moi hahahha woelah wel leuk maar zo bedoel ik het niet ik bedoel hoe weet je dat je doet al die dingen onder bepaalde omstandigheden en wie weet is juist wat jij zegt in die omstandigheden niet goed begrijp je!!!!!!!!!...............
Als je jezelf wist te bewijzen, dat wat jij gekozen hebt de goeie keuze is, kan je dat bewijs ook aan iemand anders laten zien-vertellen. Want hoe kom je anders jezelf ervan overtuigen dat dit de goeie keuze is.
EN als het een gok was, dat is dan een verhaal apart.
HEy NOG Geen REACTieS EWA ik HOOR WEL SAFIIi OKI DAAAAAG
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.