Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Trouwakte..

Pagina's : [1] 2

UndercoverAngel
19-02-2004, 15:50

Wie weet hoe het precies in zijn werk gaat als je Zewzija wil gaan tekenen? Je moet eerst voor de Nederlandse wet trouwen, maar wat heb je daar allemaal voor nodig. En wat heb je allemaal nodig als je voor de Marokkaanse wet gaat trouwen. Kun je ook met je Nederlandse paspoort naar het consulaat om Zewzija te tekenen of moet je een Marokkaanse paspoort mee nemen? Welke papieren heb je allemaal nodig en waar kun je die papieren halen etc.. Alvast bedankt voor de info.. :) .:UcA:.

Bent_Fes
19-02-2004, 21:29
Je moet inderdaad eerst voor de Nederlandse wet trouwen; Eerst moet je in ondertrouw, pas na minimaal 2 weken mag je trouwen. Je hebt daarvoor een geboorteakte nodig, ben je in Marokko geboren dan moet je het daar vandaan halen, en in Rabat laten legaliseren. Verder heb je bewijs nodig dat je niet eerder getrouwd bent geweest (uitreksel van de bevolkingsregister). Voor de zewjija heb je het volgende nodig; Familieboekje, Nederlandse trouwboekje, gezondheidsverklaring. Misschien dat ik iets vergeten ben..... :confused:

UndercoverAngel
20-02-2004, 08:21
Dank je wel Bent_Fes :blauwkus: De rest is helaas niet zo behulpzaam.. :( Ik ben hier in Nederland geboren, dus ik kan hem gewoon bij de gemeente halen. Weet jij misschien of de vader ook mee moet, ik heb namelijk gehoord dat met ingang van dit jaar niemand meer mee hoeft als je Zewzija gaat tekenen. Nieuwe wet die de koning van Marokko heeft ingevoerd om het makkelijker voor de vrouwen te maken als ze willen gaan trouwen? Weet jij hier wat van? Even op een rijtje: Ondertrouw: Geboorteakte Uitreksel bevolkingsregister (dat je ongehuwd bent) Zewzija: Familieboekje Nederlands Trouwboekje (die je krijgt als je in ondertrouw bent gegaan?) Gezondheidsverklaring (Huisarts) Nisk vergeten? Moet je de Marokkaanse paspoort gebruiken of mag je ook met de Nederlandse paspoort bij de consulaat trouwen. De mijne is namelijk verlopen. .:UcA:.

Oujdia4Ever
20-02-2004, 13:45
UCA, je moet la carte national meenemen, Of je vader meemoet durf ik ook niet met zekerheid te zeggen ivm met die nieuwe wet. Je moet wel getuigen meenemen dat is geloof ik niet veranderd. Maar meid is het niet makkelijker om het consulaat te bellen waar je gaat trouwen en daar precies na te vragen wie er met je mee moet. Heb je al een idee wanneer je gaat trouwen... En zorg alsjeblieft dat alles in orde is want ze sturen je zo weer weg. En je gezondsheidsverklaring kan je ook bij de Ggd halen alleen daar moet je voor betalen of dat bij je huisarts moet durf ik niet te zeggen. Meid Allah kamel bel gair Kussies SaL

1980
20-02-2004, 18:43

Wanneer heb je la carte nationale nodig? Als iemand in Marokko geboren is? Toevallig is mijn verloofde vandaag naar Adam om dat te halen. Maar ik weet niet of ik dat ook moet. We hebben allebei een NL paspoort. Hij is in Marokko geboren en ik hier. Is dat waarom la carte nationale dan nodig is? Ik word niet goed van dat papierwerk. En ik wil alles...behalve iets vergeten als we bij de consulaat zijn. Ze zijn daar al zo slordig en langzaam en arrogant....brrrr

1980
20-02-2004, 18:45
Nog een vraagje...hoe gaat het in z'n werk. Dus als je voor de NL wet getrouwd bent...is de volgende stap, trouwen voor de Marokkaanse wet. Wat vragen ze allemaal? Ik heb gehoord dat je zinnen moet nazeggen. Klopt dat?

Oujdia4Ever
22-02-2004, 01:30
La carte national is je marokaanse identiteitskaart die dient elke marokaan te hebben anders kan je niet voor de marokaanse wet trouwen. Familieboekje is 7ala madania die hebben je ouders als het goed is daar staan hun in en alle kinderen.

UndercoverAngel
23-02-2004, 09:04
Origineel gepost door Oujdia4Ever UCA, je moet la carte national meenemen, Of je vader meemoet durf ik ook niet met zekerheid te zeggen ivm met die nieuwe wet. Je moet wel getuigen meenemen dat is geloof ik niet veranderd. Maar meid is het niet makkelijker om het consulaat te bellen waar je gaat trouwen en daar precies na te vragen wie er met je mee moet. Heb je al een idee wanneer je gaat trouwen... En zorg alsjeblieft dat alles in orde is want ze sturen je zo weer weg. En je gezondsheidsverklaring kan je ook bij de Ggd halen alleen daar moet je voor betalen of dat bij je huisarts moet durf ik niet te zeggen. Meid Allah kamel bel gair Kussies SaL Insha Allah liefie en bedankt voor de info :blauwkus:. Ik ga ze binnenkort gewoon even bellen om te vragen wat ik precies mee moet nemen etc.. .:UcA:.

fatimaatje2
25-02-2004, 20:46
je hebt een marokaanse paspoort nodig je carte national heb je niet nodig!!

fatimaatje2
25-02-2004, 20:53
Maar ik zit alleen met de ongehuwd verklaring uit marokko. Ik heb de ongehuwdverklaring van marokko heb ik hierzo afgegeven bij de gemeente om te trouwen voor de nederlandse wet, en nu willen ze het niet terug geven. MAAR.......... nu hebben ze het ook nodig bij de consulaat!! Weet iemand hier iets meer van?

Bent_Fes
25-02-2004, 21:08
Origineel gepost door fatimaatje2 Maar ik zit alleen met de ongehuwd verklaring uit marokko. Ik heb de ongehuwdverklaring van marokko heb ik hierzo afgegeven bij de gemeente om te trouwen voor de nederlandse wet, en nu willen ze het niet terug geven. MAAR.......... nu hebben ze het ook nodig bij de consulaat!! Weet iemand hier iets meer van? Een verklaring dat je ongehuwd bent haal je hier (uitreksel) bij de gemeente en niet uit Marokko, ik neem aan dat je al een tijdje in NL woont of zelfs geboren??

Bent_Fes
25-02-2004, 21:11
Origineel gepost door UndercoverAngel Dank je wel Bent_Fes :blauwkus: De rest is helaas niet zo behulpzaam.. :( Ik ben hier in Nederland geboren, dus ik kan hem gewoon bij de gemeente halen. Weet jij misschien of de vader ook mee moet, ik heb namelijk gehoord dat met ingang van dit jaar niemand meer mee hoeft als je Zewzija gaat tekenen. Nieuwe wet die de koning van Marokko heeft ingevoerd om het makkelijker voor de vrouwen te maken als ze willen gaan trouwen? Weet jij hier wat van? Even op een rijtje: Ondertrouw: Geboorteakte Uitreksel bevolkingsregister (dat je ongehuwd bent) Zewzija: Familieboekje Nederlands Trouwboekje (die je krijgt als je in ondertrouw bent gegaan?) Gezondheidsverklaring (Huisarts) Nisk vergeten? Moet je de Marokkaanse paspoort gebruiken of mag je ook met de Nederlandse paspoort bij de consulaat trouwen. De mijne is namelijk verlopen. .:UcA:. Graag gedaan! ;) Wat betreft je vraag over de paspoort, weet het niet zeker maar volgens mij is La carte National voldoende en je Nederlandse paspoort. Ik weet het niet zeker, want ik heb zelf nog geen trouwakte (binnenkort inshallah). Mijn Marokkaanse paspoort is ook verlopen, ik ga het voor de zekerheid wel verlengen.

UndercoverAngel
26-02-2004, 08:38
Origineel gepost door Bent_Fes Graag gedaan! ;) Wat betreft je vraag over de paspoort, weet het niet zeker maar volgens mij is La carte National voldoende en je Nederlandse paspoort. Ik weet het niet zeker, want ik heb zelf nog geen trouwakte (binnenkort inshallah). Mijn Marokkaanse paspoort is ook verlopen, ik ga het voor de zekerheid wel verlengen. Ik ga mijn paspoort ook maar verlengen, ik heb geen zin om daar naartoe te gaan en terug gestuurd te worden omdat mijn Marokkaanse paspoort is verlopen. :D .:UcA:.

miss19oujdia
26-02-2004, 09:45
als je een marokkaanse pasport wilt laten maken hoe lang moet je wachten tot dat je hem krijgt en wat kost dat ????????

chocoladegek
26-02-2004, 14:35

Origineel gepost door Bent_Fes Graag gedaan! ;) Wat betreft je vraag over de paspoort, weet het niet zeker maar volgens mij is La carte National voldoende en je Nederlandse paspoort. Ik weet het niet zeker, want ik heb zelf nog geen trouwakte (binnenkort inshallah). Mijn Marokkaanse paspoort is ook verlopen, ik ga het voor de zekerheid wel verlengen. Hoezo la carte national??? Voor het Marokkaanse paspoort vragen ze alleen marokkaans paspoort. Ze helpen je niet me een la carte of nederlandse paspoort. Zowel de genen die gaan trouwen als de getuigen moeten een Marokkaans paspoort laten zien.

Pagina's : [1] 2