Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : ff een vraagje over een trouwakte... help!

Pagina's : [1] 2

ChOcOtOfFfF
19-02-2004, 13:47

Salaam Stel je wilt niet wachten met trouwen maar ff snel een akte opstellen in de moskee dat is voldoende toch? chocran :zwaai:

Classy.Lady
19-02-2004, 13:53
Salaam Schat, Deze vraag stelde ik ook laatst aan een vriendin..en wat ik begreep is dat als je gewoon een imam of zoiets haalt van de moskee die jullie ook kan verbinden met elkaar...Islamitisch gezien ben je dan getrouwd.. Wa Allahoe3allam..

ChOcOtOfFfF
19-02-2004, 14:03
ja wel he? chocran dat dacht ik ook al hoor voor de zekerheid zal ik het nog even navragen aan de Imam Insha Allah. maar thanx meid:blauwkus:

Ghizlane_girl
19-02-2004, 15:08
amai, dan zou ik toch maar eerst voor de Nederlandse (in mijn geval Belgische) wet trouwen. Het bespaart je een hoop problemen! Veel geluk met je keuze!

UndercoverAngel
19-02-2004, 15:17

Wie weet hoe het precies in zijn werk gaat als je Zewzija wil gaan tekenen? Je moet eerst voor de Nederlandse wet trouwen, maar wat heb je daar allemaal voor nodig. En wat heb je allemaal nodig als je voor de Marokkaanse wet gaat trouwen. Kun je ook met je Nederlandse paspoort naar het consulaat om Zewzija te tekenen of moet je een Marokkaanse paspoort mee nemen? Alvast bedankt voor de info.. .:UcA:.

ik_oke_is
19-02-2004, 15:24
Origineel gepost door ChOcOtOfFfF Salaam Stel je wilt niet wachten met trouwen maar ff snel een akte opstellen in de moskee dat is voldoende toch? chocran :zwaai: kan je niet meer wachte :hihi: :maf2:

ChOcOtOfFfF
19-02-2004, 21:57
Origineel gepost door mmu Dat is iets van toen er nog geen aktes bestonden enzo, tegenwoordig bestaan die (GELUKKIG) wel. Ik raad je het niet aan! Je hebt als vrouw nergens recht op, hij kan zo trouwen (niet dat ik jouw aanstaande ken maar..) met een ander, je hebt geen recht op sadaq je kinderen worden niet direct door hem erkend en ga maar door.. De ene Imam zegt dat het mag, de ander raadt het zeker af. Als je in nl woont zal je eerst voor de ned.wet moeten trouwen voordat je op het marokaanse consultaat een huwelijksakte kan opmaken. Zou ej niet voor de nl wet trouwen, dan moet je tijdens je eventuele zwangerschap samne met je man naar het gemeentehuis om aan te geven dat hijd e vader van je ongeboren kind is. Zodat bij de geboorte hij direct het kind kan aangeven en dat op de geboorteakte hij als de vader komt te staan. Wat je ook doet, denk er goed over na en vraag alles goed na bij de instanties en overleg vooral met je a.s. man en ouders/schoonouders Ik wens je veel succes!!! :zwaai: hartstikke bedankt voor je info:goedzo: hier heb ik echt wat aan en ik zou het zeker doornemen met hem Insha Allah Liefs Souhaila :zwaai:

ChOcOtOfFfF
19-02-2004, 21:59
Origineel gepost door Ghizlane_girl amai, dan zou ik toch maar eerst voor de Nederlandse (in mijn geval Belgische) wet trouwen. Het bespaart je een hoop problemen! Veel geluk met je keuze! thanx lieverd :belgie:

ChOcOtOfFfF
19-02-2004, 22:00
Origineel gepost door ik_oke_is kan je niet meer wachte :hihi: :maf2: nee we willen niet wachten anders kan ik niet mee met hem naar Marokko :zwaai:

Atlas_Gebergte
20-02-2004, 11:23
Origineel gepost door ChOcOtOfFfF Salaam Stel je wilt niet wachten met trouwen maar ff snel een akte opstellen in de moskee dat is voldoende toch? chocran :zwaai: Sorry zuster, ik heb 2 jaar terug mijn huwelijksakte getekend in marokko samen met mijn man en me vader. Ik weet niet hoe het hier aan toe gaat in NL. Succes. :zwaai:

moeminna
21-02-2004, 16:31
hallo meiden hebben jullie ook gehoord een verklaring van een dokter of de GGD nodig hebt .Wat moet je dan verklaren. Ik dacht gelijk aan maagdenlijkheidsonderzoe.maar die heb je toch alleen in marokko.Maar hier dat wist ik niet . ik hoor van jullie inshallah wassalaam

fatimaatje2
21-02-2004, 17:43
Origineel gepost door moeminna hallo meiden hebben jullie ook gehoord een verklaring van een dokter of de GGD nodig hebt .Wat moet je dan verklaren. Ik dacht gelijk aan maagdenlijkheidsonderzoe.maar die heb je toch alleen in marokko.Maar hier dat wist ik niet . ik hoor van jullie inshallah wassalaam Nee je moet geen maagdenlijkheids....... hebben maar een gezondheidsverklaring, het woord zegt het al, een verklaring van een arts dat je gezondheid goed is en dat je geen besmettelijke ziektes hebt. Kan je binnen 15 min bij de GGD halen of je moet naar je huisarts toe. groetjes fatima

fatimaatje2
21-02-2004, 17:45
als je een gelegaliseerde ongehuwd verklaring hebt uit marokko verloopt dat ook. Gaan ze moeite doen als ie al meer de 6 maanden oud is??

chocoladegek
23-02-2004, 11:15
Origineel gepost door fatimaatje2 als je een gelegaliseerde ongehuwd verklaring hebt uit marokko verloopt dat ook. Gaan ze moeite doen als ie al meer de 6 maanden oud is?? Nee, daar doen ze niet moeilijk over. By the way, de ongehuwdheidsverklaring moet je gewoon hier halen, alleen je geboorteakte moet je uit marokko halen, als jij of je partner daar bent geboren. Ik ben laatst getrouwd en de geboorteakte van mijn man was al bijna 2 jaar oud, maar hij werd gewoo geaccepteerd, Het gaat er gewoon om dat hij gelegaliseerd is. Bij het stadhuis begrijpen ze dat het veel moeite kost om een nieuwe uit marokko te gaan halen. Voor het marokkaanse conculaat moet je meenemen: - Je trouwboekje, dat krijg je dus de dag dat je bij het stadhuis gaat trouwen. (minimaal 2 weken na je ondertrouw) - Een volledig geboorte akte (bij ons in Amsterdam haal je die bij Regoster Amsterdam, stadhouderskade) - Een ongehuwdheidverklaring, die kun je samen met je volledige geboorteakte halen. - Marokkaanse paspoort: Iedereen , ook de getuigen moeten de marokkaanse paspoort meenemen, de Nederlandse paspoort telt niet bij het consulaat. het meisje moet in elk geval haar vader meenemen, de jongen mag meenemen wie hij wilt. Uitreksel van het bevolkingregister vragen ze in het consulaat van Amsterdam niet. Maaaaaarrrr Als je partner uit een anders stad komt en jullie gaan in jouw gemeente trouwen, dan moet hij bij et consulaat van zijn stad een soort van Marokkaanse uitreksel halen. Veel succes allemaal

Pagina's : [1] 2