Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Wil investeren/samenwerken in (nieuw Islamitisch) bedrijf

bekeerling26
28-10-2008, 19:24

As salaam aleikum broeders en zusters, De titel zegt het al. Ik zou graag contact willen komen met broeders en/of zusters die een betrouwbare partner zoeken in handel of een zaak. Studenten met een idee zijn ook welkom. Leeftijd boven 18 jaar en ouder. Ik ben zelf begonnen met een bloembollen verkoop handel wat goed loopt. Voor tips/suggesties uitwisselen wil ik ook mailen. Tevens wil ik een deel van de opbrengst aan een betrouwbaar liefdadigiheids instelling schenken met transparante bedrijfsvoering. Ik woon in Noord Holland maar voor een goede zaak wil ik eventueel reizen, afhankelijk van voorgaande gesprekken. Graag alleen serieuze mensen. was salaam aleikum wa rahmatoe Allahi wa barakatoe

fafafa
28-10-2008, 19:33
As salaam aleikum broeders en zusters, De titel zegt het al. Ik zou graag contact willen komen met broeders en/of zusters die een betrouwbare partner zoeken in handel of een zaak. Studenten met een idee zijn ook welkom. Leeftijd boven 18 jaar en ouder. Ik ben zelf begonnen met een bloembollen verkoop handel wat goed loopt. Voor tips/suggesties uitwisselen wil ik ook mailen. Tevens wil ik een deel van de opbrengst aan een betrouwbaar liefdadigiheids instelling schenken met transparante bedrijfsvoering. Ik woon in Noord Holland maar voor een goede zaak wil ik eventueel reizen, afhankelijk van voorgaande gesprekken. Graag alleen serieuze mensen. was salaam aleikum wa rahmatoe Allahi wa barakatoe en dit moeten ik serieus nemen? vooral dat ouder dan 18 :hihi:

marketing
28-10-2008, 22:10
As salaam aleikum broeders en zusters, De titel zegt het al. Ik zou graag contact willen komen met broeders en/of zusters die een betrouwbare partner zoeken in handel of een zaak. Studenten met een idee zijn ook welkom. Leeftijd boven 18 jaar en ouder. Ik ben zelf begonnen met een bloembollen verkoop handel wat goed loopt. Voor tips/suggesties uitwisselen wil ik ook mailen. Tevens wil ik een deel van de opbrengst aan een betrouwbaar liefdadigiheids instelling schenken met transparante bedrijfsvoering. Ik woon in Noord Holland maar voor een goede zaak wil ik eventueel reizen, afhankelijk van voorgaande gesprekken. Graag alleen serieuze mensen. was salaam aleikum wa rahmatoe Allahi wa barakatoe Masja Allah broeder, goed intiatief, ik hou ervan als moslims ondernemend zijn. Zo zijn we niet afhankelijk van anderen en creeen we werkgelegenheid voor diegene die als moslim moeilijk werk kunnen vinden. Moge allah ta 3ala je bijstaan en een goede zaken partner geven..amien. kan je overgens wat vertellen over je bloembollen, over deze handel hoor ik namelijk nooit iets! wasalamualakum

bekeerling26
28-10-2008, 22:36
Dank je broeder, Ik heb je net een PM gestuurd, maar ik ben blij nog een postieve reactie te krijgen. We kunnen nog veel meer doen op de markt dan dat we nu bijdragen. Over de bloembollen voor de andere die nieuwsgierig zijn: Ik verhandel paketten die particulieren zelf kunnen samenstellen of die ik samenstel, aan de hand van een document met de soorten die beschikbaar zijn. Het kan de vekoop zijn van 200 stuks of 3000 stuks of meer in een keer. Wil natuurlijk zoveel mogelijk verkopen :) Moge Allah swt het jou ook goed mogelijk maken wat je onderneemt, en voor de rest op site ook! wassalaam aleikum

samraaa
28-10-2008, 23:18

Dank je broeder, Ik heb je net een PM gestuurd, maar ik ben blij nog een postieve reactie te krijgen. We kunnen nog veel meer doen op de markt dan dat we nu bijdragen. Over de bloembollen voor de andere die nieuwsgierig zijn: Ik verhandel paketten die particulieren zelf kunnen samenstellen of die ik samenstel, aan de hand van een document met de soorten die beschikbaar zijn. Het kan de vekoop zijn van 200 stuks of 3000 stuks of meer in een keer. Wil natuurlijk zoveel mogelijk verkopen :) Moge Allah swt het jou ook goed mogelijk maken wat je onderneemt, en voor de rest op site ook! wassalaam aleikum :goedzo:

SoTrue
29-10-2008, 01:07
As salaam aleikum broeders en zusters, De titel zegt het al. Ik zou graag contact willen komen met broeders en/of zusters die een betrouwbare partner zoeken in handel of een zaak. Studenten met een idee zijn ook welkom. Leeftijd boven 18 jaar en ouder. Ik ben zelf begonnen met een bloembollen verkoop handel wat goed loopt. Voor tips/suggesties uitwisselen wil ik ook mailen. Tevens wil ik een deel van de opbrengst aan een betrouwbaar liefdadigiheids instelling schenken met transparante bedrijfsvoering. Ik woon in Noord Holland maar voor een goede zaak wil ik eventueel reizen, afhankelijk van voorgaande gesprekken. Graag alleen serieuze mensen. was salaam aleikum wa rahmatoe Allahi wa barakatoe Ok.. Bloembollen. Maar wat is daar precies islamitisch aan behalve jijzelf?

Aramsu
29-10-2008, 01:31
Wat is nou een islamitische investering?

bekeerling26
29-10-2008, 11:57
Ok.. Bloembollen. Maar wat is daar precies islamitisch aan behalve jijzelf? Bloembollen is niet echt specifieke islamitische handel. Onder Islamitisch bedrijf versta ik een bedrijf gerund door moslims, dat ook speciaal iets voor de Uhmma betekent. Dat zou het beste zijn, maar door jouw vraag denk ik dat ik mijn titel anders had moeten formuleren. het kan ook alledaags handel zijn, of een heel nieuw product, service. Mijn bedoeling is om zonder rente te investeren en/of samenwerken met moslims die een handel of onderneming willen beginnen. Natuurlijk wil ik wel weten waarin ik investeer en mee samen zou werken.

bekeerling26
29-10-2008, 12:04
Wat is nou een islamitische investering? Investeren zonder rente te berekenen op het uitgeleende bedrag. Dus, winst maken op het uitwisselen van goederen in plaats van het uitwisselen van geld. Of had jij een andere definitie?

DMBC
29-10-2008, 12:10
Ik begrijp nog steeds niet wat je wilt. Wil je dat iemand investeert in je Bloembollenzaak? Of wil je iets anders starten met iemand anders? Investeren hoeft niet perse alleen met geld te zijn. Je kan ook met je kennis investeren. Investeren met een moslim is een goed idee. Maar wie bepaald of hij of zij een goed moslim is?

MissMaroca
29-10-2008, 14:24
Mashallah Inshallah zal het wat worden.

bekeerling26
29-10-2008, 14:33
Ik begrijp nog steeds niet wat je wilt. Wil je dat iemand investeert in je Bloembollenzaak? Of wil je iets anders starten met iemand anders? Investeren hoeft niet perse alleen met geld te zijn. Je kan ook met je kennis investeren. Investeren met een moslim is een goed idee. Maar wie bepaald of hij of zij een goed moslim is? Nee hoor, ik heb geen investering nodig in mijn bloemenzaak. Ik wil iets anders starten met iemand anders. Wat dat is, moet nog blijken. Ik hou van handelen maar investeren in een goed idee wil ik ook wel. Inderdaad, je kan ook met kennis investeren. Zonder kennis/ervaring kom je niet gauw verder! Uiteindelijk bepaald Allah swt wie er ee goede moslim is. Het liefst werk ik samen met een praktiserende moslim. Ik wou een interview gesprek houden met degene die serieus is, net als bij een nieuwe werkgever, maar dan hopelijk wil ik degene niet zenuwachtig maken! :)

bekeerling26
29-10-2008, 14:35
Mashallah Inshallah zal het wat worden. dank je wel! insha Allah, we werken ervoor!

dujana
29-10-2008, 15:07
Ik heb je gepmd. DjzakaAllahu ghairan.

DMBC
29-10-2008, 15:28

Nee hoor, ik heb geen investering nodig in mijn bloemenzaak. Ik wil iets anders starten met iemand anders. Wat dat is, moet nog blijken. Ik hou van handelen maar investeren in een goed idee wil ik ook wel. Dat is duidelijk nu. Ik hoop dat je zo’n iemand vindt. Er zijn zat mensen die met je mee willen ondernemen. Inderdaad, je kan ook met kennis investeren. Zonder kennis/ervaring kom je niet gauw verder! Uiteindelijk bepaald Allah swt wie er ee goede moslim is. Het liefst werk ik samen met een praktiserende moslim. Dit is ook duidelijk. Ik was alleen bang dat jij de plaats van Allah swt neemt om te bepalen wie wel of geen goed moslim is. Ik wou een interview gesprek houden met degene die serieus is, net als bij een nieuwe werkgever, maar dan hopelijk wil ik degene niet zenuwachtig maken! Ik ben bang dat het niet gaat werken. Je moet wel een gesprek hebben om elkaar beter te leren kennen. Degene waarmee je zaken wilt doen, wil natuurlij ook een dergelijke gesprek met je aangaan. Het is dus verstandig om het een kennismakingsgesprek te noemen, dan een interview. Want daar worden de meeste inderdaad wel zenuwachtig van! Probeer een danktank op te zetten om te kijken wat je leuk vindt om te doen. Misschien kom je daar mensen tegen waarmee je inshalla wat kunt opzetten. Succes,