Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : babay die net geboren is is niet aangegeven bij de marokaanse consulaat

missbentayab
28-10-2008, 12:32

salaam ik heb een vraag marokaanse man is getrouwd met nederlands vrouw allen op het nederlands. ze is net bevallen ik vraag me af is die baby nou harm of niet

Jabir_A
28-10-2008, 12:54
Iedereen word als moslim geboren.

een_meisje_
28-10-2008, 15:40
Als er geen zowzjiya getekend is, is het huwelijk vanuit de islam gezien niet rechtsgeldig (als ik het goed begrijp is er alleen bij de gemeente getrouwd?) Het kind wordt dan niet erkend en geloof me, het brengt veel gedoe met zich mee. Als er geen zowzjiya is kan het kind niet ingeschreven worden bij het consulaat. Als hij later een la cart National gaat aanvragen of zelf gaat trouwen, brengt dat echt veel gedoe met zich mee. Ik praat uit ervaring. Advies; ga achter die zowzjiya aan zodat je de geboorte van het kind ook bij het consulaat kunt aangeven. Of het kind nu gezien wordt als een kind uit een buitenechtelijke relatie weet ik niet, er is getrouwd bij de gemeente maar het gaat om de zowzjiya binnen de islam. Dat zou je na kunnen vragen aan geleerden, wa allah oe a3lem. Ik denk dat je dit bedoelde met of het kind haram is?

miss_ouarzazate
28-10-2008, 20:56
Mijn kinderen staan niet bij de consulaat in geschreven is dat erg? heb 2 kinderen.

Nefertari
28-10-2008, 22:40

Mijn kinderen staan niet bij de consulaat in geschreven is dat erg? heb 2 kinderen. Ik zou dit best zo snel mogelijk in orde brengen. Misschien gaat dit problemen geven als je naar Marokko gaat indien ze niet ingeschreven zijn.

Nefertari
28-10-2008, 22:41
salaam ik heb een vraag marokaanse man is getrouwd met nederlands vrouw allen op het nederlands. ze is net bevallen ik vraag me af is die baby nou harm of niet Een baby op zich kan niet haram zijn...enkel de daden die men doet kunnen haram zijn. Ik adviseer ze om toch voor de islamitische wet te trouwen, kan door een imam en getuigen erbij. Daarna kunnen ze nog voor de Marokkaanse wet trouwen bij het consulaat. Het moet zo snel mogelijk halal worden.

missbentayab
29-10-2008, 15:46
oke ik was daar erg benieuwd ik heb geen kinderen maar iemand van mijn man famile is dus getrouwd