Bekijk originele versie : Weer een nieuwe dictator?
Kerry en Edwards streven Bush voorbij in peilingen
WASHINGTON - De belangrijkste overgebleven kandidaten voor de Democratische nominatie voor de presidentsverkiezingen John Kerry en John Edwards zijn beiden in populariteit de huidige president George Bush voorbijgestreefd. Dat blijkt uit de jongste peilingen uitgevoerd in opdracht van de Amerikaanse krant USA Today, de nieuwszender CNN en onderzoeksbureau Gallup.
Kerry is favoriet bij 55 procent van de mogelijke stemmers als hij het op zou mogen nemen tegen Bush. De zittend president zou bij een confrontatie met de senator uit Massachusetts kunnen rekenen op 43 procent van de ondervraagde kiezers. Mocht George Bush het op moeten nemen tegen Edwards dan is de situatie niet veel anders. De Democratische senator voor North Carolina heeft een voorsprong van 10 procentpunt op Bush, 54 tegen 44 procent.
In de vorige peiling uitgevoerd in opdracht van USA Today, CNN en Gallup begin februari had Bush nog een minieme voorsprong op Kerry, 49-48 procent. De hoge scores voor Kerry en Edwards zijn mede te verklaren door de vele publiciteit die beide kandidaten hebben gekregen door de Democratische voorverkiezingen van de afgelopen weken, aldus USA Today.
Onderzoeken uitgevoerd eind januari naar de populariteit van Bush gaven ook al aan dat Kerry hem voorbij was gestreefd. Nog niet eerder liep het verschil tussen de twee echter in de dubbele cijfers.
Kijkt men bij de peiling die woensdagmiddag werd gepubliceerd, echter alleen naar de geregistreerde keizers die werden ondervraagd dan ontstaat er een ander beeld. Kerry leidt dan nog maar met 51 procent tegen 46. Tussen Edwards en Bush zit dan nog nauwelijks licht, 49-48.
wat denken jullie mensen een betere president of zijn ze allemaal hetzelfde ? ;)
hmm dat zou je denken.....
bush valt ook onder oorlogs misdadiger hij kickt op oorlog net als zijn vader...
Weet je wel wat een dictator is meis?
schat...ik ben een heer en hij is een dictator alles wat je kunt bedenken niet in zijn eigen land maar wel met zijn ideen en in andere landen waar die zijn dictatorschap uitoefent...en dat noemt hij vrede ;)
Minga against Bush the Monkey
.....iedereen heeft zijn eigen mening..baby en naar mijn mening is hij een dictator die alleen macht wilt en om zijn nieuwe speeltjes uit te testen op onschuldige mensen dus hou jij je fu.cking .ter.ing bek
the_destiny
19-02-2004, 10:43
bush is misschien geen dictator maar lijkt er aardig op..
Hij denkt alleen aan zijn eigen land en die terorrisme bestrijden.
Hoe kan hij nou terorrisme bestrijden als hij er zelf mee begonnen is???
dus hij is eigenlijk wel een dictator....
arabchrstn
19-02-2004, 10:49
Ik zou Bush absoluut geen dictator willen noemen, maar eerder een loopjongen.
Een vrij kansloos figuur die het gezicht vormt van een uitermate conservatief groepje politici.
Je kan je lekker verschuilen achter zo'n poppetje. Bush moet je niet aanvallen, maar het huidige republikeinse systeem.
Bring him on...
Zie ook 'The Bush War' van John Goodman
Wat grappig, zo'n topic die gaat over democratische verkiezingen van een dictator.
Contradiction in terminis?
the_destiny
19-02-2004, 10:53
Tuurlijk val ik bush wel aan...
Hij heeft toch hersens om te denken en bepaalde dingen te bepalen. Als hij wist dat hij het niet aankon was hij heus geen president geworden...
Bush is de OORZAAK van vele dingen oorlog irak en afganistan
arabchrstn
19-02-2004, 11:07
Je geeft hem wel erg veel eer, als je denkt dat hij hersens heeft...
By the way, heb je dat boek weleens gelezen, of is het slecht de media die jouw mening bepaalt.
Bush is een loopjongen van een extremistisch systeem. Ik schaam me dat er mensen in zitten die zich christen noemen.
the_destiny
19-02-2004, 13:11
Origineel gepost door Corrie
Fout....
Dat soort dingen waren allang gepland, bush is niet meer als het stro poppetje....
Het echte gevaar ligt bij de mensen die niet verdwijnen na 4 of 8 jaar....
Zij zijn het die het denkwerk doen, het zijn hun plannen en hun plannen werken over een langere termijn, een president handeld naar het moment....
Hun gaan niet weg, hebben geen maximale ambtstermijn...
Een president is een mooie afleiding van degene die werkelijk aan de touwtjes trekken....
Wat niet wegneemt dat bush een gewillig stro poppetje is.....
Als jij het zo goed weet geef je jezelf dan op voor de presidentsverkiezingen....
het ligt missschien aan de mensen die daar lang werken maar BUSH moet uiteindelijk wel toestemming geven...
En daar ligt het probleem nu..
Origineel gepost door minga
wat denken jullie mensen een betere president of zijn ze allemaal hetzelfde ? ;)
Alles beter dan Bush.
SabroenDjamiel
19-02-2004, 21:11
Origineel gepost door Corrie
Fout....
Dat soort dingen waren allang gepland, bush is niet meer als het stro poppetje....
Het echte gevaar ligt bij de mensen die niet verdwijnen na 4 of 8 jaar....
Zij zijn het die het denkwerk doen, het zijn hun plannen en hun plannen werken over een langere termijn, een president handeld naar het moment....
Hun gaan niet weg, hebben geen maximale ambtstermijn...
Een president is een mooie afleiding van degene die werkelijk aan de touwtjes trekken....
Wat niet wegneemt dat bush een gewillig stro poppetje is.....
Snugger opgemerkt Corrie....En wie zijn diegene die daar achter de schermen werken en alles regisseren?....Zijn dit niet de joden?....Joden zijn zeer clever, ze weten hoe ze het "spel der wereldmacht" moeten spelen, en zullen altijd een ander het klusje laten klaren, in dit geval Bush met zn piepkleine varkensoogjes!....Heel de politiek in Amerika hebben de joden in handen, ze hebben de kennis, en kennis is macht ;) ....
vraag me af is er iets dat de joden in jullie ogen wel goed doen. ik heb een buur die is joods en homo . hij leeft zo als ieder mens die vrede wil ,nooit last mee gehad. en hij komt bij ons ook over de vloor. niet alle joden zijn t zelfde . hij kan t niet aanzien wat er met de palastijnen gebuurt.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.