Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Emigreren naar Marokko

xsalwa
15-10-2002, 20:36

Salaam, Ik speel al heel lang met de gedachte om voor een tijdje, of misschien zelfs voor altijd naar Marokko te gaan. Velen verklaren mij echter voor gek.Is dit zo een rare gedachte dan?Ik weet wel dat er veel werkeloosheid is enzo. Ik hoop dat ik er een leuke baan kan vinden bij bijv de ambassade of een nederlands bedrijf. Insha Allah. De reden dat ik even of lang weg wil uit nederland omdat ik me niet thuisvoel in deze cultuur, ik ben dan wel halfnederlands, maar toch heb ik het idee dat ik me in marokko beter zal voelen. Het is niet zo dat ik zwaar depressief ben ofzo, integendeel, maar ik wil gewoon wat anders. Zijn er mensen die me ook voor gek verklaren, of misschien mensen die hetzelfde voelen? xjes Salwa

ilyas_22
15-10-2002, 20:41
hoi salwa. ik zit (zat) ongeveer ook met de zelfde plannen die jij hebt , ik wou ook een tijdje naar marokko gaan of meschien wel voor altijd . Ik wou er gewoon ff uit voor een jaartje of meer ik was bijna vertrokken maar bepaalde mensen en dingen hebben mij toch tegen gehouden en het uit me hoofd gepraat, maar ik weet het nog steeds niet ik twijvel er nog over .. meschien vertrek ik binnenkort voor een paar maanden marokko als nog. :confused:

xsalwa
15-10-2002, 20:44
Ilyas_22 mag ik vragen wat je dan heeft tegengehouden?

ilyas_22
15-10-2002, 21:01
ja , school en ouders.. als je gaat waar in marokko wil je gaan wonen .

xsalwa
16-10-2002, 13:59

Mohammedia!

dulce_lamia
16-10-2002, 14:03
Hee xsalwa, ik heb een keer een soortgelijke toppic geplaatst en inderdaad waren er weinig mensen die het zelfde idee hadden. Argumenten als famillie, vrienden, werk en studie waren de meeste redenen om hier te blijven wonen.

dulce_lamia
16-10-2002, 14:05
Trouwens xsalwa we zijn op de zelfde datum jarig :D

xsalwa
16-10-2002, 20:01
Ow wat grappig, je woont ook in arnhem zie ik!

tetouania_zina
16-10-2002, 20:16
Origineel gepost door xsalwa Salaam, Ik speel al heel lang met de gedachte om voor een tijdje, of misschien zelfs voor altijd naar Marokko te gaan. Velen verklaren mij echter voor gek.Is dit zo een rare gedachte dan?Ik weet wel dat er veel werkeloosheid is enzo. Ik hoop dat ik er een leuke baan kan vinden bij bijv de ambassade of een nederlands bedrijf. Insha Allah. De reden dat ik even of lang weg wil uit nederland omdat ik me niet thuisvoel in deze cultuur, ik ben dan wel halfnederlands, maar toch heb ik het idee dat ik me in marokko beter zal voelen. Het is niet zo dat ik zwaar depressief ben ofzo, integendeel, maar ik wil gewoon wat anders. Zijn er mensen die me ook voor gek verklaren, of misschien mensen die hetzelfde voelen? xjes Salwa dit komt me heel bekend voor... we hadden dit jaar een te gekke zomer meegemaakt, het was gewoon te gek... we hebben onze echte familie leren kennen (we kenden ze natuurlijk al, maar niet echt zo goed) ze waren reuze gezellig... het was altijd thuis gezellig en niet alleen dat, me landgenoten vielen reuze mee en de mooie steden van marokko natuurlijk... na de zomer terug in nederland, zaten we (mijn ouders, broers en ik) gezellig te kletsen over marokko... mijn broer en ik hadden dezelfde gedachten: terug naar marokko gaan en voor altijd daar blijven... maar ja, mijn ouders die verklaarden ons voor gek en zeiden gelijk er wat van: "jullie denken dat de zomer altijd zo blijft he?" eigenlijk dachten we dat zo een beetje ook :D me andere broers willen absoluut niet terug gaan, ze vinden dat er in marokko alleen leugenaars en diefen zijn (maar ja zij hebben heel wat problemen in marokko gehad...) maar ja diep in mijn hart wil ik wil terug.... ik kijk al uit naar de volgende zomer...

somisandkomis
16-10-2002, 20:21
salaam Ik ken veel jongeren die er ook zo overdenken , zij willen het voor een tijdje proberen.Zij voelen zich ook prettig in Marokko. Waar zou het aan liggen. De mensen daar willen dolgraag naar Europa en de jongeren van tegenwoordig willen naar Marokko.De meeste ouderen hebben daar zelf geen behoefte aan . En de 2de generatie nog minder , maar de 3de generatie wil dolgraag, soebhana Allah. Waar zou het toch aan liggen? Wa salaam

casawiea
16-10-2002, 20:22
Origineel gepost door xsalwa Salaam, Ik speel al heel lang met de gedachte om voor een tijdje, of misschien zelfs voor altijd naar Marokko te gaan. Velen verklaren mij echter voor gek.Is dit zo een rare gedachte dan?Ik weet wel dat er veel werkeloosheid is enzo. Ik hoop dat ik er een leuke baan kan vinden bij bijv de ambassade of een nederlands bedrijf. Insha Allah. De reden dat ik even of lang weg wil uit nederland omdat ik me niet thuisvoel in deze cultuur, ik ben dan wel halfnederlands, maar toch heb ik het idee dat ik me in marokko beter zal voelen. Het is niet zo dat ik zwaar depressief ben ofzo, integendeel, maar ik wil gewoon wat anders. Zijn er mensen die me ook voor gek verklaren, of misschien mensen die hetzelfde voelen? xjes Salwa Dat zeg ik ook altijd :( . Ik voel me hier ook niet thuis en in marokko wel elke jaar zeg ik dat ik daar wil blijven. Inschaalah komt het een keertje dat het kan. :D meghaa selema :zwaai: