Bekijk originele versie : Frans stadje in greep moslimfundamentalisten.
In Frankrijk blijkt een klein voorstadje van Parijs, Trappes, verworden tot een plaats waar moslimfundamentalisten het voor het zeggen hebben. In de plaats met 28.000 inwoners heeft een radicalisering van het leven plaatsgevonden die zo snel en heftig is gegaan, dat ze nauwelijks meer terug te draaien lijkt.
75 % van de bewoners is buitenlander. De politiek liet de kleine gemeente jaren aan zijn lot over, creëerde onvoldoende werkgelegenheid en de politie kreeg geen greep op de handel in drugs; de bevolking voelde zich daardoor niet meer veilig en gaf de buitenlanders daarvan de schuld.
Volgens sommigen komt de radicalisering voornamelijk omdat de voormalige communistische burgemeester ieder verzoek van de moslimgemeenschap afwees om in Trappes een moskee te bouwen. In de verkiezingscampagne van 2001 was diens grote rivaal Guy Malandain echter tot iedere concessie bereid.
Jaouad Alkhaliki, een wetenschapper uit Straatsburg, zag zijn kans schoon om de Union des Muselmans de Trappes (UMT) in razend tempo om te bouwen van een algemene tot een fundamentalistische moslimorganisatie. De UMT riep alle moslims op hun stem op Malandain uit te brengen, en daardoor was het in een klap gebeurd met de communistische overheersing die het plaatsje decennia had gekend.
De islam is in Trappes inmiddels de grootste religie is geworden waardoor ook de UMT groter en groter groeit. En met gevolgen; Alain Degois, die een theaterschool heeft, zag in een mum van tijd enkele getalenteerde vrouwelijke leerlingen veranderen van vrolijke comédiennes in van top tot teen gesluierde vrouwen, die hem niet meer groetten en hun ogen neersloegen als ze hem op straat tegenkwamen.
En Franse meisjes worden nu op straat uitgescholden door moslimmannen. ''Ik draag geen rok meer. Ik wil niet worden uitgescholden voor ****'' zegt een 17-jarige scholiere.
---------------------------------------------------------------------
Stomme franse moslims. Wat een sukkels. :jammer:
buck, deze toppik is al geplaatst
amazigharifi
18-02-2004, 23:11
Origineel gepost door Buck
In
moet je horen wie het zegt achterlijke nicht. ga met je homo vriendjes spelen dwaas.
HeyoanQT
19-02-2004, 04:43
Tjeetje als een vrouw al geen rok meer mag dragen waar gaat dat heen :jammer:?
Nou, zo zie je maar hoe zegenrijk het Nederlandse beleid toch nog werd. Moskeeen, werk, onderwijs en alle rechten en plichten die Nederlanders ook hebben.
Maar het artikel laat wel zien dat de bedoelingen van de islam verder gaan dan wonen, een wethoudersschap of mininsterspost. Ik heb daar onder hoofddoek al meer over gezezegd.
Pas als er een Nederlandse islam is, die geheel gebroken heeft met de islam van het Midden-Oosten, dan pas ligt de weg open voor moslims om verder in de samenleving in te groeien.
Scottie.
RobertHalfbloed
19-02-2004, 13:43
Origineel gepost door amazigharifi
moet je horen wie het zegt achterlijke nicht. ga met je homo vriendjes spelen dwaas.
dus je bent het niet met Buck eens ???
Waarom dan niet ???
Daar streven we hier in Nederland ook naar
En het liefst in staphorst :)
Randstad is binnenkort in handen van Al-Qaeda
buck, die mensen moeten ze naar een onbewoond eiland stuuren dan kunnen ze zo axstreem zij als ze maar willen. als de meiden in frankrijk een rok willen dragen dan doen ze dat toch . die mannen moeten opgesloten worden.
arabchrstn
20-02-2004, 10:01
Origineel gepost door Buck
Ooit, in een ver verleden, was er in een klein landje aan zee, een kale Sinterklaas. Een wetenschapper ook, die zei: het probleem ligt zus en zo, en als je nu zus en zo doet, zijn zus en zo in één klap opgelost.
Omdat deze Sinterklaas een aanta leuke kunstjes had, zo reed hij in een veel te dure auto, had hij sex met bruine jongetjes, had hij een vlotte babbel en kleedde hij zich in opzichtige pakken.
Opeens dachten de mensen toen: Inderdaad: het zit zus en zo. Allemaal stemden ze op deze moderne Messias...
Ziet u, de appel valt niet ver van de boom. In sprookjes geloven is echt niet zo moeilijk. Of je nu uit Afrika komt, of eeen rasechte Europeaan bent.
Stomme mensen.
misstomatisch
20-02-2004, 10:17
Origineel gepost door Scottie
Nou, zo zie je maar hoe zegenrijk het Nederlandse beleid toch nog werd. Moskeeen, werk, onderwijs en alle rechten en plichten die Nederlanders ook hebben.
Maar het artikel laat wel zien dat de bedoelingen van de islam verder gaan dan wonen, een wethoudersschap of mininsterspost. Ik heb daar onder hoofddoek al meer over gezezegd.
Pas als er een Nederlandse islam is, die geheel gebroken heeft met de islam van het Midden-Oosten, dan pas ligt de weg open voor moslims om verder in de samenleving in te groeien.
Scottie.
Hoi SNOTTIE,
Niet zeiken. Ben je wel eens in ANTWERPEN Geweest. Daar is een heel JOODSE WIJK. Met Joodse scholen, leraren, bedrijven, broodjes ALLES IS JOODS!
Ik heb daar geen moeite mee. Maar ik vraag me af wat jij hiervan vind?
misstomatisch
misstomatisch
20-02-2004, 10:19
Origineel gepost door latifaaa
SCOTTIE zou ik nog een antwoord krijgen op mijn vraag???
Hoi Latifaa,
Zodra SNOTTIE geen antwoord geeft heeft ie 'm gesmeerd!
:giechel: :giechel: :zwaai: :zwaai:
arabchrstn
20-02-2004, 10:24
Gelukkig geef jij wel altijd antwoord...
misstomatisch
20-02-2004, 11:05
Origineel gepost door arabchrstn
Gelukkig geef jij wel altijd antwoord...
Juist ja. En jij geeft antwoord zonder dat IEMAND WAT aan je VRAAGT??????????????????? :aftel:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.