Bekijk originele versie : axioma: Waarom zou je trouwen met een niet maagd ...............
Jemal2002
15-10-2002, 19:34
Waarom zou je trouwen met een niet maagd (iemand die seks heeft gehad voor het huwelijk) ?
In welke situatie zou je het wel accepteren, en waarom zou je zo iemand accepteren?
Ik weet dat dit een onderwerp die vaak besproken wordt maar ja…….
Is het halal om een niet maagd te accepteren………wordt je beloond als je dit doet?
Wat zou een niet maagd moeten doen om geaccepteerd te worden door zijn of haar partner?
Shakira85
15-10-2002, 19:42
Misschien omdat je van haar houdt?!!!!!!!!!!!!!
Dan kijk je niet of ze al dan niet maagd is want daar zal zij wel gestraft voor worden door Allah.
Liefde overwint toch alles?!!
Al die zever van het witte doekje vind ik gewoonweg overdreven!!!!!
Maar begrijp me niet verkeerd,ik wil die mensen niet goedpraten maar als ze niet meer maagd is zal ze de gevolgen ervan zelf wel dragen...
Om geaccepteerd te worden moet je eerlijk zijn, van te voren dus al zeggen dat je geen maagd bent.
Ik had al een keer een meid geaccepteerd die geen maagd is, maar zij accepteerde mij uit eindelijk niet.
Ik heb geen problemen met meiden die geen maagd meer zijn, het gaat meer om wie de persoon is. Ik vind het wel minder als ze een verleden aan vriendjes heeft. Dat je overal haar ex-en tegen komt, dat heb ik liever niet.
Op dit moment zie ik een meid waarvan ik weet dat ze geen maagd is, ik ben verliefd op haar. Ze heeft een paar relaties gehad, een met een marokkaanse jongen die haar 5 jaar aan het lijntje heeft gehouden. Daarna heeft ze ook nog eens een relatie gehad met een Nederlandse jongen. Ik ben toch gevallen voor haar omdat ze zo lief is, zo lief dat mensen daar misbruik van hebben gemaakt. Wie ben ik om haar te beoordelen of niet te accepteren wie ze is. Ik ben echt gelukkig met haar en zie haar ook graag gelukkig bij mij.
ik zou pas gekwetst zijn als ik het later hoor, dus dat ze gelogen heeft.
Jemal2002
15-10-2002, 19:59
Origineel gepost door mihan
Om geaccepteerd te worden moet je eerlijk zijn, van te voren dus al zeggen dat je geen maagd bent.
Ik had al een keer een meid geaccepteerd die geen maagd is, maar zij accepteerde mij uit eindelijk niet.
Ik heb geen problemen met meiden die geen maagd meer zijn, het gaat meer om wie de persoon is. Ik vind het wel minder als ze een verleden aan vriendjes heeft. Dat je overal haar ex-en tegen komt, dat heb ik liever niet.
Op dit moment zie ik een meid waarvan ik weet dat ze geen maagd is, ik ben verliefd op haar. Ze heeft een paar relaties gehad, een met een marokkaanse jongen die haar 5 jaar aan het lijntje heeft gehouden. Daarna heeft ze ook nog eens een relatie gehad met een Nederlandse jongen. Ik ben toch gevallen voor haar omdat ze zo lief is, zo lief dat mensen daar misbruik van hebben gemaakt. Wie ben ik om haar te beoordelen of niet te accepteren wie ze is. Ik ben echt gelukkig met haar en zie haar ook graag gelukkig bij mij.
ik zou pas gekwetst zijn als ik het later hoor, dus dat ze gelogen heeft.
Ben jij zelf maagd of niet meer.....(vraag hoef je niet te beantwoorden)
Jemal2002
15-10-2002, 20:00
Origineel gepost door Benena
Het is een feit dat marokkaanse meisje steeds vaker de controle verliezen over een situatie of juist er heel bewust voor kiezen om sex te hebben met een jongen voor het huwlijk.
Er zijn een heleboel redenen waarom, maar op het moment dat je er eventueel problemen mee zou hebben (ga bij jezelf na wat je mening was voor dat je de relatie begon) dan zou ik je adviseren om de realtie te verbreken. Het is dan alleen nog maar een kwestie van tijd voor dat je het tegen haar gaat gebruiken.
zou jij het wel van een man accepteren? dat hij geen maagd is?
Origineel gepost door Jemal2002
Ben jij zelf maagd of niet meer.....(vraag hoef je niet te beantwoorden)
ik ben geen maagd meer!
Jemal2002
15-10-2002, 20:13
Origineel gepost door Benena
Het is een feit dat marokkaanse meisje steeds vaker de controle verliezen over een situatie of juist er heel bewust voor kiezen om sex te hebben met een jongen voor het huwlijk.
Er zijn een heleboel redenen waarom, maar op het moment dat je er eventueel problemen mee zou hebben (ga bij jezelf na wat je mening was voor dat je de relatie begon) dan zou ik je adviseren om de realtie te verbreken. Het is dan alleen nog maar een kwestie van tijd voor dat je het tegen haar gaat gebruiken.
hoe bedoel je tegen haar/hem gebruiken??
azani li a zania :o :confused: ;) geloof tnmawie nou maar
SweetxBaby
15-10-2002, 23:26
je word er zwaar voor beloond als je trouwt met een meisje die al ontmaagd is.....als jij dat meisje naar het goede pad brengt dan heb jij veel 7asanaat...
hier een klein verhaaltje over een iman die met de h*er van het dorp trouwde...
er was eens een imam van een moskee..
elke dag was hij in die moskee en gaf lezingen en bidde samen met de mensen..
veel mensen die kwamen bidden kende hij....
iedereen mocht die iman en vond hem geweldig...
Op een dag trouwde de imam met een vrouw die door mensen werd gezien als h*er...
ze deed het ook met iedereen van dorp...
opeens kwamen een paar mensen minder bidden..
de iman vroeg aan de mannen waarom die andere mannen niet kwamen..
de mannen zeiden ze willen niet samen bidden met een persoon die een **** als vrouw heeft..
de imam liet zich daardoor niet van zijn stuk brengen ..
steeds weer kwamen er minder mannen bidden..
tot op een dag de imam wakker werd en zei..
ik ga deze moskee verbouwen..
de moskee zag er niet uit.. oud en krotterig..
zo gezegd zo gedaan
de iman had de moskee helemaal verbouwd tot een prachtig paleisje..
de mannen die niet meer kwamen bidden in die moskee ...
liepen langs de moskee..
en ze zagen dat de moskee er prachtig uit zag...
de mannen gingen weer terug naar die moskee om te bidden...
toen ze allemaal binnenkwamen en plaatsnamen...
vroeg 1 man aan de imam waarom heb je de moskee verbouwd....
hij zei... jullie kwamen niet meer bidden omdat jullie zeiden ik bid niet samen met een imam die een *** als vrouw heeft...
de imam zei' nou dan ga ik jullie wat vertellen...
deze moskee zag er eerst niet uit..
ze was helemaal versleten en oud...
maar nu heb ik het opgeknapt..
en deze moskee schittert nou als nooit tevoren...
en het zelfde met mijn vrouw..
mijn vrouw heeft veel fouten gemaakt in haar verleden..
maar ik heb haar op het rechte pad gebracht..
en nou schittert zei net zoveel als deze moskee..
en ik weet wel zeker dat ik niet de enige ben die dit verhaaltje ken..
als een meisje ontmaagd is ...zal Allah haar straffen voor haar zonden...
of diegene die haar dit heeft aangedaan...!!
er zijn veel jongens die zeggen ik wil en moet een maagd meisje hebben..
maar puntje bij paaltje trouwen ze toch met hun vriendin die al ontmaagd is..
want je kan je gevoelens niet zomaar weghalen voor een persoon...
DESPERADA
16-10-2002, 01:04
Origineel gepost door Jemal2002
Waarom zou je trouwen met een niet maagd (iemand die seks heeft gehad voor het huwelijk) ?
In welke situatie zou je het wel accepteren, en waarom zou je zo iemand accepteren?
Ik weet dat dit een onderwerp die vaak besproken wordt maar ja…….
Is het halal om een niet maagd te accepteren………wordt je beloond als je dit doet?
Wat zou een niet maagd moeten doen om geaccepteerd te worden door zijn of haar partner?
Waarom zou ik niet trouwen met een niet maagd? Alleen als die persoon geen berouw heeft voor zijn daden, als hij er geen spijt van heeft....
Of het halal is om een niet maagd te trouwen? Als die persoon berouw heeft getoond wel toch, Allah SWT is vergevingsgezind..... Waarom zouden wij als mens dan nog moeilijk doen om iemand te vergeven...terwijl die persoon spijt heeft van zijn daden
Allah de Verhevene zegt in de Qor'aan:"Zeg:"O mijn dienaren die buitensporig zijn tegenover zichzelf, wanhoopt niet aan de Genade van Allah. Voorwaar, Allah vergeeft alle zondes. Voorwaar, Hij is de Vergevensgezinde, de Meest Barmhartige" (Soerat Azzoemar aya 53).
Laatste vraaG..... Wat zou een niet maagd moeten doen om geaccepteerd te worden? Berouw tonen aan Allah SWT, en terug keren naar zijn\haar dien, je partner mag je dan niet weigeren lijkt mij......
ik vind het eigenlijk overbodig om over deze vraag na te denken. Want uiteindelijk bepaalt het lot hoe en met wie je je leven zult delen. De meeste meisjes roepen heel gauw" ik ga echt niet trouwen met een jongen uit marokko" . En wat zie je dan na een tijdje, het vriendje waarmee ze dachten te trouwen (hier in NL) dumpt ze na een paar jaar "spelen" en het meest voorkomende verschijnsel is dat die meisjes toch terugvallen op de jongens uit marokko. Voor de jongens is het zo dat zij altijd roepen "ik zou nooit trouwen met een niet-maagd, na een paar jaar ook te hebben "gespeeld" trouwen ze met een meisje dat al ontmaagd is. Zulke dingen hoor ik echt vaak in mijn omgeving. Kortom: hetgeen dat je uiteindelijk krijgt, is vaak hetgeen dat je niet verwachtte!!!
Lina
Origineel gepost door Mal-Moh
Ik zou wel trouwen met een niet maagd.
Haar maagdelijkheid...is iets tussen haar en Allah
Inderdaad.
je moet maagd blijven voor het geloof ( voor Allah)
niks geen boelshit, gewoon maagd blijven
Waarom ik zou je trouwen met een niet maagd...?
om de zelfde reden waarom een meisje trouwt met een man
die niet maagd is... ik persoonlijk vind dat mannen ook wel
wat kunnen bewaren voor hun vrouw zo moeilijk als het voor mannen
is om maagd te blijven zo moelijk is het ook voor een vrouw....
dus waarom alleen een meisje....
en nog iets liefde maakt blind... dat moet iedereen nu wel zo'n beetje
weten .....
naady
Thazahouanith
16-10-2002, 13:30
hey mensen,
Ten eerste moet ik zeggen dat ik het goed vind dat mocro,s onderling over zulke onderwerpen praten. Mijn mening is dat een marokkaans, moslim, meisje maagd moet blijven voor haar huwelijk, tenzij zij geen keus heeft gehad. denk maar aan verkrachting. dit denk ik niet omdat de marokkanen dat van ons verwachten, maar omdat de islam dat zegt. maar de islam zegt dat zowel een jongen als een meisje maagd moet blijven. en eerlijk ik ken niet veel marokkaanse jongens die maagd zijn. zijn er ook niet veel. wat ik eerlijk gezegd niet begrijp is waarom als een jongen het heeft gedaan voor het huwelijk dan hij is een man en een vrouw een ****. want zo denken er echt velen, we zijn toch gelijk voor de islam. ik moet eerlijk bekennen, ik betrap mijzelf ook op dat denken. als een jongen mijn vertelt dat hij het heeft gedaan vind ik het niet raar, maar bij een meisje vind ik dat vreemd. waarom, weet ik niet. komt volgens mij door onze cultuur, waar een meisje de eer van de familie bewaart.
Ik vind het wel goed dat een jongen met een niet-maagd zou trouwen. is wel goed en zoals eerder gezegd dat is iets tussen haar en allah, wie zijn wij om te beoordelen, niemand toch.
ik heb hier veel gelezen dat de laatste tijd veel marokkaanse meisjes de fout ingaan en steeds ook meer. dat ze een fot maken, kan ik begrijpen, maar wat ik ook heel veel zie mij marokkaanse meisjes is dat ze als ze het een keer doen, hebben ze het egvoel dat ze het toch heeft gedaan en gaat ze ervan profiteren en gaat ze de **** uithagen en daar kots ik van eerlijk.
Er is een ding adt ik zeker weet in mijn leven, maagd zal ik blijven want dat is echt iest waar ik veel waarde aan hecht.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.