Bekijk originele versie : Iemand die uit Brussel komt??
zina_leila
24-10-2008, 12:10
salamo 3aleikom
ik heb een vraagje en wellicht kunnen jullie me helpen. ik heb een nicht die uit marokko is overgekomen naar Belgie om daar te studeren etc. Nu is alles goed verlopen met vissum en dergelijke maar nu zitten we met een groot probleem.
Ze heeft namelijk geen woonadres in Belgie en die moet z o snel mogelijk doorgeven aan die univerciteit. Dus is er iemand die haar kan helpen. Slecht een adres om bij in te schrijven, ze hoef er niet te wonen. Ze heeft al een woonplaats maar het is niet mogelijk om zich daar in te schrijven. Iemand die haar kan helpen met een adres, ze is zelfs bereidt er voor te betalen. Het is maar voor een maandje of 2/3 totdat ze zelf een woning heeft gevonden
Hoezo ze kan niet het adres opgeven waar ze nu woont?
ontstopper
24-10-2008, 18:27
salamo 3aleikom
ik heb een vraagje en wellicht kunnen jullie me helpen. ik heb een nicht die uit marokko is overgekomen naar Belgie om daar te studeren etc. Nu is alles goed verlopen met vissum en dergelijke maar nu zitten we met een groot probleem.
Ze heeft namelijk geen woonadres in Belgie en die moet z o snel mogelijk doorgeven aan die univerciteit. Dus is er iemand die haar kan helpen. Slecht een adres om bij in te schrijven, ze hoef er niet te wonen. Ze heeft al een woonplaats maar het is niet mogelijk om zich daar in te schrijven. Iemand die haar kan helpen met een adres, ze is zelfs bereidt er voor te betalen. Het is maar voor een maandje of 2/3 totdat ze zelf een woning heeft gevonden
Dus illegaal ?:confused: Wel een beetje vreemd verhaal, over 2/3 maandjes heeft ze wel een woning gevonden:confused: :confused:
zina_leila
24-10-2008, 20:30
Dus illegaal ?:confused: Wel een beetje vreemd verhaal, over 2/3 maandjes heeft ze wel een woning gevonden:confused: :confused:
nee slimmerd ze is niet illegaal
ze heeft haar diploma gehaald in marokko en nu mag ze door studeren in belgie op een universiteit en ze heeft dus een visum gekregen van 4 jaar.
nu moet ze binnen 2 weken een adres doorgeven aan de universiteit en alle papieren en dergelijke regelen. maar het lukt haar neit om in zo korte tijd een huis of kamer te vinden want ze is er pas sinds gister. dus als ze zich voor tijdje ergens kan inschrijven kan ze ondertussen op zoek naar een kamer voor zichzelf
zina_leila
24-10-2008, 20:31
Hoezo ze kan niet het adres opgeven waar ze nu woont?
dat kan niet i.v.m een uitkering die ze ontvangen. als er meer inwoners wonen boven de 18 jaar word dat bedrag verlaagd
dat kan niet i.v.m een uitkering die ze ontvangen. als er meer inwoners wonen boven de 18 jaar word dat bedrag verlaagd
Sorry maar dat begrijp ik niet, wat voor uitkering. Trouwens, voordat je een visum aanvraagt, moet je ook een adres vermelden op het aanvraagformulier. Wat heeft ze daar dan ingevuld? Is er niemand die haar tenlaste heeft genomen?
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.