Bekijk originele versie : Man die niet werkt..... wat vinden jullie daarvan
Salaam,
Wat vinden jullie van een man die niet werkt en de vrouw wel (die is de kostwinner), omdat de man geen zin heeft om te werken of zijn best niet doet om een baan te zoeken..
Ik vind het maar niks!.
dat vind ik nou echt triest.
Daar heb ik echt een grote hekel aan,
aan een vent die de hele dag thuis is als een wijf.
Als mijn man werkloos zou zijn omdat hij niet WIL, dan schop ik hem echt de deur uit!!!!
Beslama
zina_maghrebia
15-10-2002, 13:18
Salaam olaikom
Ik vindt dat de man hoort te werken en niet de vrouw.
De vrouw kan natuurlijk ook wel gaan werken bijv. om iets op te bouwen voor haar en haar man en kinderen,een eigen zaak ofzo.
Ik zelf weet als ik getrouwd ben dat ik heel misschien alleen parttime ga werken.En geen denken aan dat ik ga werken en mijn man thuis!!! :melig2: Walijkom salaam
Camilla27
15-10-2002, 13:44
Origineel gepost door ZdakZdak
We draaien de rollen even om..
De man wilt wel... maar hij kan geen geschikte baan vinden...
Hij doet wel zijn best maar het duurt steeds langer met zoeken...
Wat vinden jullie daarvan..
Zdak
er is zat werk, hij moet maar tijdelijk genoegen nemen wat er op dat moment in de aanbieding is....
en een man die niet werkt is geen man!!!!! :kwaad:
Ik vind dat je hem een handje moet helpen. Hem wat aanraden evt. opleiding of iets dergelijks. Of tijdelijk een baantje nemen dat sowieso niet de baan van zijn leven is. Gewoon wat ervaring opdoen. Als hij maar bezig is. Thuiszitten is niks voor de man en ook niet voor de vrouw.
ma'asalama
ik vind dat een man en een vrouw moeten werken. maar een vrouw moet wel weten hoe je een huis schoonmaakt en eten moet maken.
en ook natuurlijk voor een kind moet zorgen.
OemAbdoellah
15-10-2002, 15:44
Assalamoe alaikoem wara7matallah
Allah de Verhevene heeft gezegd in de Qor'aan (vertaling van de betekenis): "En wanneer de salaat is beƫindigd, verspreidt jullie dan op de aarde en zoekt de Gunst van Allah..." (Soerat al-Djoemoe'ah aya 10).
Allah de verhevene duidt hier aan dat de Moslims hun rizq (gunst, provisie) zelf moeten zoeken, en daarbij niet afhankelijk moeten zijn van anderen. Abdoellah ibn 'Omar heeft overgeleverd dat de Profeet (vrede en zegen van Allah zij met hem) heeft gezegd: "De bovenste hand is beter dan de onderste (lagere) hand." (Sahih al-Boekhari, 1339)
Als we teruggaan naar de tijd van de Profeet (vrede en zegen van Allah zij met hem) dan zullen we zien dat de Metgezellen (moge Allah tevreden over hen zijn) altijd hun eigen brood verdienden. Overgeleverd door Anas (moge Allah tevreden met hem zijn) dat hij zei: "Abd ar-Rahman ibn 'Awf kwam in Medina. De Profeet (vrede en zegen van Allah zij met hem) verbroederde hem met Sa'aad ibn ar-Rabi' al-******i. Hij bood hem aan om zijn vrouwen en welvaart te delen. Daarop zei Abd ar-Rahman aan hem: "Moge Allah je vrouwen zegenen en je welvaart. Wijs me de markt, hij maakte (daar) winst van wat vlees en boter dat hij verkocht had..." (Sahih al-Boekhari, 3644).
Het is verplicht voor de man om voor een inkomen te zorgen. Allah de Verhevene zegt: "De mannen zijn de toezichthouders van de vrouwen..." (Soerat an-Nisaa, 34).
Abou Hoerayra (moge Allah's tevredenheid met hem zijn) heeft gezegd:"De boodschapper van Allah heeft gezegd: "Allah, de Almachtige, is goed en accepteert alleen het goede. Allah heeft de gelovigen datgene opgedragen wat Hij de boodschappers opgedragen heeft. En de Almachtige heeft gezegd: "O, boodschappers! Eet goede dingen en verricht goede werken." (Soerat Al moe'mienoen aya 51). "En Allah, de Almachtige heeft gezegd:"O, jullie gelovigen! Eet de goede dingen, waarvan Wij jullie voorzien hebben" (Soerat Al baqaara aya 172). Daarna vertelde hij over een man, die een lange reis maakte en met verwarde haren onder het stof, zijn handen ter hemel strekt (en zegt):"O, Heer! O Heer!" Dit terwijl zijn eten, zijn drinken en zijn kleding haram zijn en zijn voedsel haram is. Hoe kan hij ooit verhoord worden" (Moesliem).
Ik ben het er helemaal mee eens! Dat is kan zich nog niet eens halve man noemen, waardeloos! Als hij zijn best doet maar om de 1 of andere reden kan hij niets vinden dan kan hij er niets aan doen. Wat ook zo'n verschrikking is , zijn mannnen die zo gezond als wat zijn en wachten tot de 18e voor zijn uitkering! Maar wel midden in de nacht opstaan om ergens zwart te werken! En van ons belastinggeld leven, stelletje aasgieren, en dan krijgen hun kinderen ook 2 keer zoveel studiefinanciering dan anderen! Maar wie het laatste lacht, lacht het best!
Hart4Islam
17-10-2002, 00:33
salaam...
een man is degen die brood op ttafel moet brengen voor zijn vrouw en kinderen.. luiheid is harame...
wie moet dan eigenlijk werken de vrouw neen.
zij heeft al te veel in haar handen.
dus kinderen huishouden, koken je weet wel...en tja als de man niet werkt moet het vrouw en de vrouwelijke taak doen en za3ma de mannelijke taak.. dat gaat toch niet.. een man moet toch niet alles van zijn vrouw verwachten :(
dulce_lamia
17-10-2002, 00:52
Een man die niet werkt is.............
A LAZY A** MF ! ! ! ! ! !
Ik zou het absoluut afkeuren!Maar niet als hij zijn best doet om een baan te vinden en te behouden!
Ik heb niets aan een man die een beetje uitgezakt voor de TV hangt als ik thuis kom van een dag hard werken. O nee, dat kan absolutely NOT!
Samen de centjes verdienen is toch veel idealer?
dat noem ik nou een geemancipeerde gezin.
Baby can you handle this,
yeah baby, yeaah................I can handle that (in de trend van Austin powers)
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.