Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Ouders voorzien in levensonderhoud!

saffietje
23-10-2008, 11:55

Hallo, Ik vroeg me af of dat het belastingtechnisch verantwoord is om via internet bankieren maandelijks geld over te boeken naar een bankrekening bij Chaabi Bank in Marokko om je ouders te voorzien in het levensonderhoud(ookal hebben ze pensieoen). Kan de belasting je aan het eind van het jaar hiervoor belasten? Heeft iemand hier ervaring mee en hebben jullie tips? Groetjes saffietje

cute_mokro
23-10-2008, 12:15
Extra bankrekening openen. Geef hen je pasje en je kunt vanaf hier lekker makkelijk zonder gezeik storten. Bij de automaat kunnen ze denk ik 2000 of 2500 dirham in een keer opnemen. Dat kost je volgens mij € 2,50 aan transactiekosten. Makkelijk en veilig. Waloe Belastingdienst.

Mocrovelli1989
23-10-2008, 13:53
Extra bankrekening openen. Geef hen je pasje en je kunt vanaf hier lekker makkelijk zonder gezeik storten. Bij de automaat kunnen ze denk ik 2000 of 2500 dirham in een keer opnemen. Dat kost je volgens mij € 2,50 aan transactiekosten. Makkelijk en veilig. Waloe Belastingdienst. hoe wil ze bijhouden of er wat vanaf gehaald wordt

cute_mokro
23-10-2008, 14:34
hoe wil ze bijhouden of er wat vanaf gehaald wordt Dat hoeft niet, want het geld is voor haar ouders. Dus neem aan dat zij lekker opnemen wat ze willen. Mocht ze wel willen kijken, dan kan ze gewoon de afschriften checken.

saffietje
24-10-2008, 08:08

Dat hoeft niet, want het geld is voor haar ouders. Dus neem aan dat zij lekker opnemen wat ze willen. Mocht ze wel willen kijken, dan kan ze gewoon de afschriften checken. Bedankt, maar de bank kan toch zien dat ik elke maand zeg maar 250 Euro pin in Marokko en dat bijvoorbeeld een jaar lang! Dit zou als verdacht kunnen worden gezien waardoor ze de belastingdienst kunnen inlichten! De belasting kan dan denken dat ik aan het sparen ben in Marokko, dus volgt er een belasting aanslag, of zoek ik het nu erg ver? Groetjes:goedzo:

cute_mokro
24-10-2008, 13:01
Bedankt, maar de bank kan toch zien dat ik elke maand zeg maar 250 Euro pin in Marokko en dat bijvoorbeeld een jaar lang! Dit zou als verdacht kunnen worden gezien waardoor ze de belastingdienst kunnen inlichten! De belasting kan dan denken dat ik aan het sparen ben in Marokko, dus volgt er een belasting aanslag, of zoek ik het nu erg ver? Groetjes:goedzo: We hebben hier toch niet met zwart geld te maken? De € 250,- is onderdeel van je salaris, waar je al belasting over hebt betaald. Dubbel aanslaan kan niet.

saffietje
26-10-2008, 12:30
Bedankt voor je reactie, het betreft inderdaad geen zwartgeld maar je kan op die wijze de indruk wekken dat je duister bezig bent! Elke maand 250,- euro pinnen in Marokko wekt wellicht de aandacht, onder het mom van schenkingen kan de belasting gaan reageren, of niet?

cute_mokro
26-10-2008, 13:18
Bedankt voor je reactie, het betreft inderdaad geen zwartgeld maar je kan op die wijze de indruk wekken dat je duister bezig bent! Elke maand 250,- euro pinnen in Marokko wekt wellicht de aandacht, onder het mom van schenkingen kan de belasting gaan reageren, of niet? Te laag bedrag om aandacht te trekken. Als ze er iets van zeggen kun je een dergelijk klein bedrag snel uitleggen. - Ik stuur maandelijks 250 om mijn keuken te financieren (als je huis bij Belastingdienst bekend is of bekend mag worden, anders ben je nog verder van huis). - De 250 stuur ik op, mijn familie daar neemt het op en zet het om in Dirhams want ik verwacht dat de koers in Marokko zakt in de zomer als ik ze wil hebben. :hihi: - Ik heb een gat in mijn hand, op deze manier weet ik zeker dat ik ze niet even snel op kan nemen als ik weer een prachtige Chanel-jurk zie hangen. - Etc. etc. Je kunt ze alles wijsmaken. Alleen ga je duizenden sturen, ja dan wordt het lastiger.