Bekijk originele versie : Hoofddoekjes: the last episode
arabchrstn
17-02-2004, 17:51
Goed, ik denk dat we het er genoeg over gehad hebben. De meeste argumenten 'voor' en 'tegen' een eventueel hoofddoekverbod, die zijn wel uit gewisseld.
Overigens, laten we wel zijn, we hebben het over wat geblaat van wat LPF'ers en nieuwrechtsers. We hebben het over het franse verbod, en niet over Nederland, want buiten de LPF zijn er geen daadwerkelijke plannen. Eigenlijk, eigenlijk hebben we het nergens over...
Maar goed, het Franse beleid heeft wel zijn invloed naar buiten dus het is/was goed dat we het er over hebben/hadden.
Blijft er nog één ding over.
Kijk, de stellingen aan beide kanten zijn betrokken. Mensn als scottie zien het liefst geen enkele gehoefddoekte in overheidsinstellingen.
De andere kant zijn de moslims op dit forum die dit als aantasting voor hun geloofsvrijheid zien.
Beide kanten hebben hun argumenten. Daarvoor moeten we respect hebben, zoals we altijd respect voor onze tegenstander moeten hebben. Dat moeten we nog flink leren op dit forum, het met iemands mening oneens zijn, wil nog niet zeggen dat je hem publiekelijk moet afbranden.
DE VRAAG IS NU:
De moslims hier hebben nogal de neiging direct in de verdediging te schieten. Begrijpelijk, maar het is niet erg opbouwend. We weten nu wat 'jullie' NIET willen, maar we weten niet wat jullie WEL willen.
Persoonlijk vind ik dat het steeds grote fenomeen bur'qa in het publieke domein VERBODEN dient te worden. Bedekking van het gezicht leidt tot oa. grote problemen op het bied van herkenning. Het zorgt voor anonimiteit, het is gevaarlijk, en het is eigenlijk al verboden (het is verboden gemaskerd rond te lopen.
HOE WILLEN JULLIE DE HOOFDDOEK AFBAKENEN?
Vinden jullie, met het argument religie in de hand: 'alles kan, alles mag', of zijn er volgens jullie ook grenzen?
De ene kant is dus volkomen duidelijk, de andere kant totaal niet. Wil je als moslim serieus genomen worden, dan moet je alle kanten onder ogen durven te zien.
Het zou mooi zijn als nu eens echt de moslimkant reageerde, want van nietmoslimzijde, is nu wel bekend hoe men erover denkt...
Eigenlijk is het niet logisch: de man wordt bijna overal ter wereld als de sterkere en de vrouw als de zwakkere gezien!? (bijna overal: een paar matriarchale samenlevingen in polynesie daar gelaten) maar vooral in de monotheistische wereld (christendom, islam, jodendom) zijn mannen de sterkere en vrouwen de zwakkere: het zou dan toch eigenlijk zo moeten zijn dat de sterke man gesluierd zou moeten zijn om de zwakkere vrouw niet te verleiden. (de man is immers toch sterk genoeg) strange
arabchrstn
17-02-2004, 21:44
Valt wel een beetje tegen. Her en der spuit de kritiek over het net tegen het hoofddoekverbod. Blijkbaar vindt met het makkelijker om kritiek te spuien, dan om constructief bezig te zijn.
Nogmaals de vraag: We weten wat jullie wel willen, namelijk de hoofddoek. Vraag 2, wat willen jullie nu NIET?
arabchrstn
17-02-2004, 22:24
...zucht...
arabchrstn
17-02-2004, 22:38
Het gaat niet over het hoofddoekje, het gaat over de bur'qa. Vindt jij dat de bur'qa moet kunnen? Of moet het verboden worden?
Waar leg je de lat?
Waarom de overtuigde moslim misschien wél met een bur'qa over straat, en bijvoorbeeld de overtuigde naturist niét in zijn nakie over straat.
ALs jij vindt dat het aan de mens zelf is, te beslissen hoe hij of zijn erbij loopt. Dan vindt je dat ik als vrouw in een miniscuul naveltruitje over straat mag lopen, zonder dat je mij een sle't vindt?
Dan mag ik als neonazi man allerlei runetekens, racistische afbeeldingen, dragen. Want de mens mag niet in zijn vrijheid beperkt worden?
DAT is mijn vraag.
Natuurlijk is het logisch dat je niet in je vrijheid beperkt wil worden, alleen we moeten rekening houdn met anderen, we moeten het rooien in dit land met mensen die anders denken dan wij.
We hebben het over het franse verbod, en niet over Nederland, want buiten de LPF zijn er geen daadwerkelijke plannen. Eigenlijk, eigenlijk hebben we het nergens over...
Jij weet niet half hoeveel Nederlanders achter zo'n wet á la France zijn. En dat zijn echt niet "de LPFers" hoor. Reken maar dat heel west Europa dit al op de agenda's heeft staan. Zodra er weer verkiezingen zullen zijn zal de VVD dit ook op de agenda hebben, en zullen velen daarom op de VVD stemmen.
arabchrstn
18-02-2004, 13:17
Bedankt Latifaa voor je reactie.
Jammergenoeg ben je de enige moslim die durft te reageren. Blijkbaar durven mensen wel makkelijke kritiek te spuien, maar zijn mensen te lui om mee te denken hoe we een oplossing kunnen vinden.
Ik sluit me helemaal aan bij Latifa. Natuurlijk moeten we rekening houden met elkaar, maar dat wil niet zeggen dat je jezelf niet meer mag zijn, toch? Rekening houden met elkaar? absoluut, maar wel behoud van eigen identiteit. Kijk een burqa dat is inderdaad voor Nederland wat anders, maar ik vind niet dat je dat moet verbieden. Persoonlijk vind ik dat zoiets een verrijking moet zijn, terwijl het in dit land een beperking is. Maar ik heb er wel respect voor!
misstomatisch
18-02-2004, 15:10
Origineel gepost door arabchrstn
Bedankt Latifaa voor je reactie.
Jammergenoeg ben je de enige moslim die durft te reageren. Blijkbaar durven mensen wel makkelijke kritiek te spuien, maar zijn mensen te lui om mee te denken hoe we een oplossing kunnen vinden.
Zoals je al zei. We hebben het er vaak genoeg over gehad.
Mijn conclusie:
Hoofdoek moet kunnen
Burqa: begrijpelijk dat mensen dit niet willen
En jij: terug naar je vuilnisbelt. :zwaai: :zwaai: :zwaai:
merjam...je hebt gelijk ik sluit me bij achter jouw mening aan
"maar vooral in de monotheistische wereld (christendom, islam, jodendom) zijn mannen de sterkere en vrouwen de zwakkere: het zou dan toch eigenlijk zo moeten zijn dat de sterke man gesluierd zou moeten zijn om de zwakkere vrouw niet te verleiden. (de man is immers toch sterk genoeg) strange"
dat is BULLSHIT ik ben een man ja maar, het staat nu eenmaal zo in de koran..en dat kan niemand veranderen en allah is de alwetende de almachtige...en hij weet wat ie doet........
maga salaam..
arabchrstn
20-02-2004, 10:32
Origineel gepost door merjem fessia
Hoofddoek/ islam/ allochtoon............dit zijn de dagelijkse termen die je door de media dagelijks op je bord voorgeschoteld krijgt.......
...
Ik hoop dat ik je een beetje interessante info heb gegeven en als je vragen of opmerkingen hebt wil ik dat graag van je horen...
groetjes van een oprechte moslima inshallah!!!!
Een heel mooi stukje en ik ben et ok volledig met je eens.
Mijn vraag alleen was: waar ligt de grens. Een grens die maatschappijbreed getrokken worden.
Daarover horen we niet-moslims maar al te vaak. Persoonlijk vind ik al te vaak dat het nergens op slaat.
Maar wat vind nu de moslim of moslima. Waar ligt de grens voor jou? Zeker als jij jouw overtuiging op gelijke voet plaatst met andere overtuigingen (dus niet alleen religie)?
misstomatisch
20-02-2004, 11:09
Origineel gepost door arabchrstn
Een heel mooi stukje en ik ben et ok volledig met je eens.
Mijn vraag alleen was: waar ligt de grens. Een grens die maatschappijbreed getrokken worden.
Daarover horen we niet-moslims maar al te vaak. Persoonlijk vind ik al te vaak dat het nergens op slaat.
Maar wat vind nu de moslim of moslima. Waar ligt de grens voor jou? Zeker als jij jouw overtuiging op gelijke voet plaatst met andere overtuigingen (dus niet alleen religie)?
:rolleyes: LEKKER BOEIEN!
RitaMaria
20-02-2004, 15:04
Persoonlijk ben ik tegen de burka en alles wat de vrouwelijke
identiteit moet verhullen, maar verbieden gaat mij te ver..ieder
kan en moet dit voor zichzelf kunnen en mogen uitmaken .
Rita
RitaMaria
20-02-2004, 15:18
Origineel gepost door Jessin19
het is volgens mij juiste wel logisch, want een vrouw kan haar verlangens inhouden, en een man kan dat niet.
dat is denk ik ook een van de redenen dat een vrouw een hoofddoek draagt een een man niet.
Dus niet Strange
Een man kan zijn verlangens niet inhouden, en een vrouw
wel?? what the **** :confused: genetisch bepaald???
dus wanneer een man vreemd gaat is hier een geldig excuus
voor, namelijk hij heeft hier geen controle over..??
YES! Dan word ik ook moslim... ;)
Maar begrijp ik het goed dat de VROUW zich moet verhullen omdat de MAN zich niet kan inhouden? Omgekeerde verantwoordelijkheid noem ik dat.
Ik eis dan voortaan ook dat vrouwen gewoon de WC-bril omhoog laten staan. Omdat wij mannen niet kunnen richten.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.