Bekijk volle/desktop versie : Mode & Uiterlijk Suiker..de grootste moordenaar van de westerse wereld!!



Pagina's : [1] 2

17-02-2004, 15:29
Suiker..de grootste moordenaar van de westerse wereld!!

Dat suiker ongezond is dat wisten we allemaal maar hoe ongezond eigenlijk, nou ik kan je alvast verklappen het is super ongezond lees en huiver.

Kristalsuiker behoort samen met onder meer witbrood en aardappelen tot de zogenaamde ‘snelle koolhydraten’ met een ‘hoge ‘glycolchemische index’. Deze koolhydraten worden in het lichaam snel omgezet tot glucose en veroorzaken een snelle stijging van het bloedsuikerspiegel. De alvleesklier reageert hierop door het hormoon insuline te produceren die de bloedsuikerspiegel laat zakken. Als er door en hoge inname van ‘snelle koolhydraten’ voortdurend vel insuline in het bloed circuleert, kan het lichaam daardoor ongevoelig voor worden. Het hormoon insuline dat wordt afgegeven bij consumptie van suiker zorgt er tevens voor dat suiker je weefsels in kan of wordt opgeslagen in VET.

Wat doet suiker nou allemaal met je?
• Dat suiker je gebit aan tast was geen nieuws voor je

• In diverse onderzoeken is suiker in verband gebracht met hartproblemen.
• Suiker is in verschillende wetenschappelijke onderzoeken in verband gebracht met KANKER(o.a darmkanker borstkanker en leukemie)
• Suiker versnelt het verouderingsproces. Suiker veroorzaakt na consumptie een storm van vrije zuurstof radicalen. Vrije radicalen veroorzaken in grote hoeveelheden schade aan het DNA en spelen een grote rol bij het ontstaan van hart en vaatziekten en kanker. Een deel van de schade kan worden voorkomen door het eten van voedingsmiddelen met veel antioxidanten (verschillende groenten fruit).
• Suiker veroorzaakt overgewicht. Het probleem bij suiker is dat je het zo makkelijk weg krijgt (een colaatje een siroopje of een koekje) Omdat er langzaam verzadiging optreedt wat bijvoorbeeld wel het geval is bij voedingsmiddelen met vet.
• Suiker verhoogt het slechte cholesterol (LDL)
• Suiker zorgt voor en zwakkere weerstand. Doordat de consumptie van suiker je al snel een vol gevoel geeft krijg je zo minder snel gezonde voedingsmiddelen binnen.
• Karamelliseert je weefsels. Suiker zorgt langzaam voor en langzame desintegratie (verval) van al je organen.

Ik kan zo doorgaan maar helaas ik moet zo weer weg………………
Een gewaarschuwd mens telt voor twee, wee matig met suiker!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Groet,
MoBO

17-02-2004, 16:59


Goed man! Blijf het maar zeggen.

Ik kom morgen even weer met een aantal vragen hierover.

Heb diabtici in de familie zitten en zit met het eetpatroon van m'n broertje in me maag.

I'll be back.

18-02-2004, 20:27

Citaat:
Origineel gepost door TwinkleEye_19
Goed man! Blijf het maar zeggen.

Ik kom morgen even weer met een aantal vragen hierover.

Heb diabtici in de familie zitten en zit met het eetpatroon van m'n broertje in me maag.

I'll be back.
thanx
Sportieve groetjes,
Mobo

18-02-2004, 21:11
ewa niet te veel nahnah thee drinken dus

19-02-2004, 18:27


ewa saffi nahnah thee is lekker
hahahahahah drinken die handel gewoon
maar geen helawet eten
en mobo brede gespierde bruine ga zo door hahahahaah

bye bye

24-02-2004, 20:30
kmoet dus van snoep afblijven

25-02-2004, 02:20

Citaat:
Origineel gepost door Angel21
kmoet dus van snoep afblijven
Juist ja... Doe mee met de actie van minora "snoepen"

Samen staan we sterker...

25-02-2004, 11:20
Dit is ook de reden waarom ik al een jaar lang kristal suiker vervang door fructose (vruchtensuiker) en honing!

25-02-2004, 14:44


Thanks Mobo

25-02-2004, 19:59

Citaat:
Origineel gepost door Glimlachje
Juist ja... Doe mee met de actie van minora "snoepen"

Samen staan we sterker...
maar zure matjes, zure beertje en winegums kan ik echt niet laten staan

25-02-2004, 20:02

Citaat:
Origineel gepost door Angel21
maar zure matjes, zure beertje en winegums kan ik echt niet laten staan
Ik weet niet of je wilt afvallen of niet maar het is beter voor je om die te laten staan

Ook al wil je niet afvallen moet je ze laten staan, zijn slecht voor...

25-02-2004, 20:08

Citaat:
Origineel gepost door Glimlachje
Ik weet niet of je wilt afvallen of niet maar het is beter voor je om die te laten staan

Ook al wil je niet afvallen moet je ze laten staan, zijn slecht voor...
Zij hoeft niet af te vallen

Maar idd het is zeker slecht voor je

25-02-2004, 23:54



Citaat:
Origineel gepost door minora
[B]Zij hoeft niet af te vallen

Maar idd het is zeker slecht voor je [/B]
Aha...

26-02-2004, 09:19

Citaat:
Origineel gepost door Glimlachje
Aha...
Happy

26-02-2004, 15:59

Citaat:
Origineel gepost door Glimlachje
Ik weet niet of je wilt afvallen of niet maar het is beter voor je om die te laten staan

Ook al wil je niet afvallen moet je ze laten staan, zijn slecht voor...
ben niet echt een snoeperd ofzo hoor

eet heel af en toe snoep

Pagina's : [1] 2