Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Probleem

112malika
17-02-2004, 14:49

Stel je hebt je droomman leren kennen en jullie besluiten om samen jullie leven te delen,en komt je hand vragen bij je ouders alleen er is een probleem,hij heeft geen huis maar is wel bereid om een huis te regelen voor jullie tweetjes maar je vader acepteert dat niet wat zou je doen,want het krijgen van een huis van de woningbouw duurt tegenwoordig al 10 jaar,maar je wilt niet langer meer wachten en hebt zelfs imaam naar je vader gestuurd om met hem te praten hier over en je vader blijft nog steeds bij zijn eis. Ik zou het graag op prijs stellen als iemand hier een oplossing voor heeft. Alvast bedankt

ik_oke_is
17-02-2004, 14:51
Origineel gepost door 112malika Stel je hebt je droomman leren kennen en jullie besluiten om samen jullie leven te delen,en komt je hand vragen bij je ouders alleen er is een probleem,hij heeft geen huis maar is wel bereid om een huis te regelen voor jullie tweetjes maar je vader acepteert dat niet wat zou je doen,want het krijgen van een huis van de woningbouw duurt tegenwoordig al 10 jaar,maar je wilt niet langer meer wachten en hebt zelfs imaam naar je vader gestuurd om met hem te praten hier over en je vader blijft nog steeds bij zijn eis. Ik zou het graag op prijs stellen als iemand hier een oplossing voor heeft. Alvast bedankt wachten op een huis van woningbouw??? tegen dan hangen je tetten op de grond en werkt zijn spul al maar één keer per week ; :auw2: beter als je je het kan permitteren zoek je een huis voor je gaat trouwen, waar wil je anders naartoe? je pa heeft gelijk !! :maf2:

112malika
17-02-2004, 15:10
wil je zeggen dat ik nog zo lang moet wachten,en dat mag niet eens volgens de islam

loeloesch
17-02-2004, 15:12
Ja inderdaad, voor je wil trouwen zul je toch echt een huisje moeten hebben, al is het via een huisbaas. Dus in dat opzicht heeft je vader gelijk, waar zijn jullie van plan te gaan wonen? En als hij een huisje heeft, kan hij weer om je hand komen vragen :) :zwaai:

Afrodite
17-02-2004, 15:15

Hoe bedoel je 10 jaar wachten? Sorry hoor, maar je kan binnen een week een huis via een particuliere organisatie regelen. De huizen zijn meestal wat duurder, maar als je werkt, kun je dat makkelijk aan!

112malika
17-02-2004, 15:20
de probleem is echter dat mijn vader een huis op zijn naam wilt hebben,maar mijn vriend heeft al een huis geregeld waar we samen in kunnen wonen maar mijn vader laat dat niet toe.begrijp je me

ik_oke_is
17-02-2004, 15:28
Origineel gepost door 112malika de probleem is echter dat mijn vader een huis op zijn naam wilt hebben,maar mijn vriend heeft al een huis geregeld waar we samen in kunnen wonen maar mijn vader laat dat niet toe.begrijp je me sorry hoor nu volg ik niet meer; HEB je nu WEL of niet een huis ? als je er wél één hebt, oke heb je er geen, dan heeft je pa gelijk zoek dan eerst een huis , waar wil je anders naartoe als je getrouwd bent :maf:

112malika
17-02-2004, 15:33
Je begrijpt het niet,mijn vader wil dat het huis op zijn naam moet staan dus geen onderhuur,get the point.

Afrodite
17-02-2004, 15:36
Origineel gepost door 112malika Je begrijpt het niet,mijn vader wil dat het huis op zijn naam moet staan dus geen onderhuur,get the point. Daar heeft je pa gelijk in, want met onderverhuur heb je totaal geen rechten. Je kan zo op straat worden gezet. Zeg tegen je vriend dat ie een normaal huis moet zoeken, wat hij op zijn naam kan zetten!!

ik_oke_is
17-02-2004, 15:37
Origineel gepost door 112malika Je begrijpt het niet,mijn vader wil dat het huis op zijn naam moet staan dus geen onderhuur,get the point. ja je pa heeft gelijk ;sorry hooor onderhuur is niet gemaakt voor getrouwde stellen ! dat kan je doen als je alleen bent ofzo en het je niet uitmaakt als er iets gebeurd of je wordt eruitgezet of wat dan ook , nee nee als je getrouwd bent moet je béétje verantwoordelijker omgaan hoor , dus je pa heeft gelijk hou je maar ff in , en zeg tegen die DROOMMAN van je dat ie wat serieuzers vind , shit man onderhuur :jammer: :maf:

112malika
17-02-2004, 15:38
Maar wel bedankt voor jullie reacties

NoreJihan
17-02-2004, 15:59
Urgentie Urgentie Als u op zoek bent naar een huis, krijgt u in sommige probleemsituaties voorrang op de woningmarkt. Wij noemen dit urgentie. U kunt een aanvraag voor een urgentie verklaring indienen bij één van de volgende verhuurders: Domein, Flexx, Hhvl, SWS, Trudo of Wooninc. Samen met een medewerker kunt u dan de aanvraag doorspreken en alle gegevens overhandigen. Belangrijk is dat u de reden voor uw aanvraag duidelijk schriftelijk aangeeft, een identiteitsbewijs (paspoort of rijbewijs) en een uittreksel uit het bevolkingsregister bij u heeft en eventueel ook een werkgeversverklaring. Aan de aanvraag zijn kosten verbonden: € 22,50. Dit bedrag krijgt u terug als de urgentie daadwerkelijk wordt verleend. Wie beoordeelt uw aanvraag? Uw aanvraag wordt beoordeeld door een urgentiecommissie. Die kan uw aanvraag afwijzen of toekennen. Als uw aanvraag wordt toegekend, gaat één van de verhuurders voor u op zoek naar een woning. Het is mogelijk dat dit een andere verhuurder is dan de verhuurder waar u de aanvraag heeft ingediend. De voorwaarden voor het krijgen van een urgentieverklaring zijn wel behoorlijk streng. Er moet een acute probleemsituatie zijn, bijvoorbeeld brand. In de volgende situaties, kunnen wij helaas geen urgentieverklaring afgeven: Beëindiging van de (huwelijks-samenlevings)relatie, voor zover het de partner zonder inwonende kinderen betreft; Moeilijke thuissituaties, bijvoorbeeld generatieconflict; Overlastsituaties; Te klein of te groot wonen; Inwoning, met of zonder kinderen; Te duur wonen; Gezinsvorming; Als u te duur woont; Op medische gronden gelijkvloers willen wonen. Wanneer komt u in aanmerking voor een urgentie? U kunt alleen een aanvraag voor urgentie indienen als u plotseling met een ernstig probleem wordt geconfronteerd, dat alleen met andere woonruimte opgelost kan worden. Wie kan een urgentie aanvragen? Om een urgentieaanvraag te kunnen indienen dient u te voldoen aan de volgende voorwaarden: Er is een plotselinge verandering in uw woonsituatie; U bent 23 jaar of ouder; U of uw partner hebben in het jaar voorafgaand aan uw aanvraag niet al eerder een urgentie gekregen; U kunt d.m.v. een uittreksel uit het bevolkingsregister aantonen dat u tenminste 1 jaar in Eindhoven* woont, of er is sprake van sociale binding, of er is sprake van economische binding. Er is sprake van sociale binding wanneer u van oorsprong Eindhovenaar* bent en minimaal 15 jaar onafgebroken in Eindhoven* heeft gewoond. Er is ook sprake van sociale binding als u als woningzoekende de mantelzorg van uw kind nodig heeft, of u als woningzoekend kind mantelzorg aan uw ouder(s) moet verlenen. Er is sprake van economische binding als u door middel van een arbeidsovereenkomst van minimaal 1 jaar kunt aantonen dat er een arbeidsverhouding is met een werkgever uit Eindhoven, Geldrop, Aalst-Waalre, Veldhoven, Best, Son en Breugel of Nuenen. * Geldrop, als u een urgentie aanvraagt voor de gemeente Geldrop. Wanneer krijgt u een woning? Binnen 6 maanden na het toekennen van de urgentie krijgt u een passende woning toegewezen (de verhuurder bepaalt wat voor u passend is). Dat gebeurt slechts één keer. Als de woning om wat voor reden dan ook weigert, komt uw urgentie te vervallen. U kunt dan gedurende 1 jaar geen nieuwe urgentie aanvragen. Vanaf het moment dat een urgentie is toegekend, vervalt de mogelijkheid om zelf bij de verschillende verhuurders een woning te gaan zoeken.

minora
17-02-2004, 16:03
Zoals ik al zei... Hij heeft dan een huisje.. Even tijdelijk.. Dan kun je je inschrijven of een huisje kopen... Je vaders standpunt begrijp ik niet