Bekijk originele versie : Ik ga trouwen met een jongen in Frankrijk!
fatima123
17-02-2004, 13:06
Salaam allemaal!
Ik heb me sinds vandaag aangemeld. Want ik heb een paar dringende vragen. Ik hoop op jullie ondersteuning insah allah.
Het volgende is het geval: ik ga in september (insah allah) trouwen met een jongen uit Frankrijk. Het is ook de bedoeling dat ik nadat ik getrouwd ben, daar heen verhuis. Maar dat is het probleem niet.
Hij viert daar feest en ik hier. Ik wil graag advies hebben hoe ik het beste mijn bruiloft kan vieren. Zijn familie en ouders blijven in Frankrijk. Het is de bedoeling dat hij hier eerst met mij feest viert en daarna in Frankrijk. Maar gezien de organisatie stuit ik op verschillende problemen. Bijv: 2x een zaal huren, bruidsjurk wanneer trek ik die aan? etc etc etc.Het wordt zo erg duur!!! Je bent als het ware 2x een bruid. Ik weet het echt niet meer. Heeft iemand aub advies wat ik moet doen. Kent iemand die ook getrouwd is met iemand uit Frankrijk.
Lieve zusters alvast bedankt.
gewoon een keer een feest geven met families jullie dus of in france of nederland twee keer vind ik overdreven
Ghizlane_girl
17-02-2004, 13:23
pfff, wat een soep! ik zou het echt niet weten, sorry.
esalaam aliekoem
vind je het niet erg om helemaal naar andere land te gaan
andere taal en andere mensen.
en ik wens je gezegend huwelijk
groetjes layla
Bent_Fes
17-02-2004, 18:33
Waarom geef je het feest niet in 1 land, dus of in Frankrijk of in NL.....of in Maroc?
Anders is het zo zonde 2x zelfde kosten.
Succes!
C_OUJDIA
17-02-2004, 19:50
Ik heb 1x een bruiloft van me nicht meegemaakt...
Zelfde geval,haar verloofde kwam uit Duitsland en woont in Marokko.Zij komt uit Nederland en is naar marokko gegaan vanwege haar toen nog verloofde..
De bruiloft wouden ze allebei in Europa houden maar ze kwamen er niet uit..Zij wilde niet naar Duitsland en hij wou niet naar Nederland komen voor de bruiloft.Dus kozen ze voor Marokko alleen zij woont in Berkane en hij in Rabat..Dat was ook dus niet 1,2,3 te doen.Na heel wat nadenken heeft zij dus de bruiloft in Berkane gehouden dus henna dag en vervolgens 2de dag met haar man.Daarna had ze 1 dag om weer uit te rusten dus geen huwelijksnacht.Die dag was voor de familieleden die naar Rabat wouden rijden om mee te feesten.(Ik was de eerste die ging natuurlijk:D.)
En de 4de dag heeft ze de bruiloft daar weer opgepakt.Weer negaffa en de bruidsjurk..
Ook al was dit heel wat geregel en gedoe,al met al was het een heel geslaagd feest.Die mensen die het ervoor over hadden zijn meegegaan van Berkane naar Rabat wat super gezellig was onderweg!En die niet wilden of konden hebben hun partijtje al gehad...
Familie van de bruid was tevreden,familie van de man was tevreden en het belangrijkste het echtpaar was tevreden!(Die nu samen erg gelukkig zijn in Rabat met een kleine onderweg)
Wat ik hiermee wil zeggen is..Er is altijd een middenweg te vinden,misschien duurt het wat langer dan dat je had gehoopt het is er wel.
En met Sbar en hulp van Allah(swt) komen jullie er wel...
Ik wens je dus alvast een hele mooie bruiloft toe..
En vooral een gezegend huwelijk!
beppie_truus
18-02-2004, 10:38
vier het feest in het midden Belgie dus :hihi:
Ghizlane_girl
18-02-2004, 10:40
Origineel gepost door beppie_truus
vier het feest in het midden Belgie dus :hihi:
:D wou het juist zeggen
fatima123
19-02-2004, 10:24
Alvast bedankt voor julie adviezen. Maar om terug te komen ope het eigenlijke probleem, een feest geven in Marokko is geen optie.
Ik vind het niet erg om Nederland achter te laten. Frankrijk is niet ver weg. Het ligt gelukkig in Europa.
Alle adviezen zijn welkom!
liefs.
Hasna_real
19-02-2004, 15:12
Als je het geld er voor hebt, waarom geen 2 feesten geven? Je bruidsjurk kun je toch zowel in NL als in Frankrijk dragen?
Het is voor jou hardstikke leuk om hier in NL een feestje te geven met al je familie en vriendinnen erbij, dat kan niet als je in Frankrijk trouwt, dan zullen er veel afhaken!
hoi ,
ik heb precies het zelfde meegemaakt ben ook met een jongen uit frankrijk getrouwd, ik heb daar mijn feest gegeven in een zaal met een band etc. heb mijn bruidjurk gedragen en zijn ouders waren er bij en een paar vrienden van hem uit frankrijk !! een week later hebben we weer een feest gegeven in frankrijk ook weer zo groot zaal band etc we hebben dus 2 bruiloften gehad het is heel erg zwaar vooral voor jou je weet wel steeds omkleden enz. maar het is de moeite waard ik heb nu 2 fotoboeken een van nl en een van frankrijk is wel grappig hoor maar een ding is zeker het is niet goedkoopp!!!!
maar waar ga je wonen in frankrijk welke plaats
nou hoop gauw van je te horen
WomenInBlack
19-02-2004, 21:04
hey meid
Mijn verloofde woont in Nederland en ik in België... twas lang nadenken maar we zijn eruit....
Donderdag komt ie bij mij en hebben we henna_avond
Vrijdag houde we in België een groot feest en
Zaterdagmiddag doe ik pas me trouwjurk aan en gaan we verder feesten in Holland maar dan gaat het weer wisselen van kleren zijn savonds net als vrijdag
zowel zijn als mijn familie is vrijdag als zaterdag uitgenodigt...
kreeg vaak advies om te trouwen in marokko maar da zien we nie echt zitten... Ken iemand die ook net een vrouw uit frankrijk heeft en die heeft het een beetje zoals mijn planning gedaan en hij is dan vrijdag ook bij haar gegaan en zaterdag hebben ze hier verder gefeest
by the way waar zit je ergens in france....
kwens je veel sterkte toe en mogen inscha'allah al je wensen waar kome
groetjes
fatima123
20-02-2004, 09:57
Ik vind het erg leuk om jullie reacties te lezen. Ik ga in het zuiden van Frankrijk wonen om precies te zijn in de buurt van Orange dat is vlakbij Avignon.
Ik weet een ding zeker ik wil ook een groot feest in NL. Hier heb ik mijn ouders, familie en vrienden. We moeten alleen kijken hoe of wat. Ik ben nu ook druk bezig met het leren van de Franse taal. Overigens valt het niet mee.
Tot gauw, ik houd jullie op de hoogte.
hannaneke
20-02-2004, 14:42
Ik heb een trouwfeest meegemaakt waarbij de bruid uit Frankrijk kwam en de man uit Nederland.
De bruid heeft henna op vrijdag gedaan, en zaterdag groot feest in een zaal met alles erop en deraan. De bruidegom en een aantal familieleden zijn de zaterdagochtend naar Frankrijk vertrokken om de zaterdagavond bij de bruid te feesten. Toen het feest zondagochtend afgelopen was hebben ze de bruid opgehaald en bij aankomst in Nederland verder gefeest bij de bruidegom. De bruid is met haar trouwjurk aan van Frankrijk naar Nederland gekomen.
En ik wens je een geslaagd en gezegend huwelijk.
hoi,
ik zal je een ding zeggen de taal leer je het beste wanner je er woont je gaat zien je hoort alleen de franse taal om je heen, en ik zal je een advies geven als je verloofde aan de lijn hebt of ziet probeer in het frans te praten dat deed ik ook ik heb de franse taal heel snel geleerd ik spreek het nu vloeiend en het valt best wel mee is makkelijk om te leren
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.