Bekijk originele versie : StyLisH.......
DESPERADA
14-10-2002, 23:37
Salaam aleikom.....
deZe TopIc gaaT OveR Praktizerende MoslIms, die zich kleden volgens de sounna....... TegenwooRdig kan alles en MaG alles wat KlediNg betrefT... MaaR OH weee!!! Als het maaR NieT islaMitisch is, Dan Hoor je beledigingeN, OpmerkIngeN, blikkeN........
daN heb Ik het niet alleen zo zeer OVeR NieT Moslims, het gaat zelfs zo veR dat Moslims daaR CommentaaR Op geveN....
Een gimaaR, als Voorbeeld.... ik zelF bewoNder de meiden die heT DrageN en VIndt het MAschallaH MoOi staaN, InschallaH Hoop ik Ook er in te kUnneN LopeN......... MaaR tegenwooRdig is daaR een benamiNg voor Onder de jeuGd ------> Ninja :kwaad: heb ik meerdere keren gehoord.....
Een kennis van mij had besloten om meer in islamitische kleding te lopen (broek boven de enkel plus een lange blous) na een dag kon hij het niet meer aan, de blikken kilden hem bijna.....
WaT is Jullie indruk voor moslims die er volgens de sounna bij lopen??? Dan heb ik het niet alleen over de vrouwen (die jilbaab, chimaar of niqab dragen), maar zowel de mannen (baard, islamitische kledij)......
Ik zelF VindT heT Tha BOmB!!! NoeR straaL van hun aF..... Tis stukken beteR daN de Mode vaN deze TIjd
http://www.nzmuslim.net/modules/My_eGallery/gallery/muslims/muslim_children_.jpg
InschallaH zie Jullie antwooRdeN tegemoeT.....
Ma3salaam :zwaai:
Guadaloupe
14-10-2002, 23:50
ik kijk met respect naar deze dames en ikzelf wist niet eens dat ze zo genoemd werden, 7shoema, iedereen zou zo moeten lopen!
maar insha Allah
KI_kracht
14-10-2002, 23:51
onderweg naar mijn stage rond 08.15 stap ik de metro richting gein in. ik liep naar het midden van de metro omdat het bij de deur heel druk was. en daar zag ik keen jongeman staan. masha allah het was een iemand van rond de 22 jaar. hij had een broek boven zijn enkels een blouse die lang genoeg. dus gewoon islamitische kleding. hij gedroeg zich normaal. maar ik had in de gaten dat veel mensen naar hem keken. en ik werd zelfs heel boos toen een nederlandse man heel raar naar hem keek. aangekomen bij van der made weg of overamstel (weet het niet meer zeker) ging hij uitstappen. op dezelfde station stapte een paar meiden uit en ik kon zien dat ze zijn kant opkeken en hij zag dat ook dus keek hij de andere kant op en liep ook de andere kant. hij straalde iets heel bijzonders. hij deed iets en hij wist waarom hij dat deed. het maakte hem niet uit wat anderen ervan vonden als hij het maar goed deed.
voor hem en voor de anderen net als hem heb ik respect.
DESPERADA
15-10-2002, 00:22
SalaaM aleiKom.....
MaAsChallaH Mooi geziCht om te zieN dat er nog jongeren zijn die niet met de massa mee gaaN, NieT alleen in hun woordeN, Niet alleen in hun harteN, MaaR ook ze stralen uit In Hun UiterlIjk........
De gene die de schuine\rare blikken, opmerkingen hebben zijn de dwalenden naar mijn mening....
DjazaaK AllaH voor jullie antwoorden
DESPERADA
15-10-2002, 10:46
Origineel gepost door kelly
Desperada please doe wat aan je schrijfwijze, ik krijg er hoofdpijn van het lezen........ niet meer spelen met die hoofdletters.......
Ah Arme KellY..... :D Of is Het aRme Desperada? want Ik KaN er maar niet vanAf KomeN.....
BegIn zelFs bij verslageN zO te TypeN, SorRY canT helPt it...... :confused:
MaaRRe Je heB wel gerageeRd MaaR ik zie Bij jou geen antwoord op mijn vraaG, waar de topiC over gaaT... Dus PlZ reageeR!!!! :)
Origineel gepost door KI_kracht
onderweg naar mijn stage rond 08.15 stap ik de metro richting gein in. ik liep naar het midden van de metro omdat het bij de deur heel druk was. en daar zag ik keen jongeman staan. masha allah het was een iemand van rond de 22 jaar. hij had een broek boven zijn enkels een blouse die lang genoeg. dus gewoon islamitische kleding. hij gedroeg zich normaal. maar ik had in de gaten dat veel mensen naar hem keken. en ik werd zelfs heel boos toen een nederlandse man heel raar naar hem keek. aangekomen bij van der made weg of overamstel (weet het niet meer zeker) ging hij uitstappen. op dezelfde station stapte een paar meiden uit en ik kon zien dat ze zijn kant opkeken en hij zag dat ook dus keek hij de andere kant op en liep ook de andere kant. hij straalde iets heel bijzonders. hij deed iets en hij wist waarom hij dat deed. het maakte hem niet uit wat anderen ervan vonden als hij het maar goed deed.
voor hem en voor de anderen net als hem heb ik respect.
Ik vind het onzin om boos te worden als Nederlanders een beetje raar opkijken als ze iemand zien in deze kleding. Hoe zou men in Tanger ofzo kijken als ik daar in een Volendammer kostuum rondloop. Het lijkt me trouwens sterk dat een Amsterdammer hier nog aanstoot aan neemt. Was vast een boer of een vroege tourist.
DESPERADA
15-10-2002, 15:33
Origineel gepost door kelly
Je vraagt wel veel van me....... ik meen het serieus, ik krijg er echt hoofdpijn van. Misschien een tipje voor de volgende keer, tenminste als je wilt dat iedereen het leest.......GEBRUIK NORMALE LETTERYPE!!!!!!! ;)
Maar vooruit dan maar. Zelf maakt het voor mij niet uit. Iedereen moet het namelijk zelf weten. En het is natuurlijk vanzelfsprekend dat iedereen het moet respecteren, het kan natuurlijk niet zo zijn dat het O.K. is als een gedeelte van de bevolking haast naakt loopt en als je bedekt wil lopen dat iedereen begint te zeuren....
Mijn motto is: ´Draag wat je zelf wil dragen´.
Kelly ik Normaal typen??!!! Ewa je vraagt wel heel wat van me, maar ik zal het proberen......eN Ik waardeer het dat je toch de moeite hebt genomen om me vragen te beantwoorden..... :) Dat moest een hele klus zijn :)
JunkieXl in Tanger valt iedereen zijn mond al open als je blond haar hebt, Dus bij Volendamse kleding al helemaal, dat is niet vergelijkbaar.... daar kijken ze je aan omdat het nieuw voor ze is... maar hier in NL, o.a Amsterdam is dat beeld al jaren zo dat men er Islamitisch bij loopt, Maar nog wordt je raar aangekeken.... En zelf vindt ik dat je dan alle recht hebt om boos te worden..
En vergis je niet zelf in Adam kunnen ze met afkeer kijken, Alsof het geheel nieuw is...... Meestal zijn het van die enge blikken die zeggen ''Aghh een terrorist'' Of als je hoofdoek draagt een blik die zegt '' Ach arm onderdrukt kind'' Tja Kheb na jaren ervaring de blikken kunnen onderscheiden die positief zijn bedoeld, of die negatief zijn bedoeld....
freemale
15-10-2002, 15:52
Met foto's van kinderen in zulk kledij maakt de beeld van islamitieten ook niet beter. Het kan dan wel als geintje erop gezet zijn (weet trouwens niet of dat de bedoeling was), maar het wekt wel vervelende gedachten op bij niet- moslims of moslims die zich anders kleden.
beetje fundo
DESPERADA
15-10-2002, 18:17
De foto's zijn er niet als geintje er op gezet, Zijn er op gezet als voorbeeld voor islamitische kleding.... En kwam Dit op het net tegeN.. So Sweet en VrediG.... net Als ISLAM..... :)
Maar kan je me uitlegen wat voor vervelende gedachten het bij niet-moslims of wel moslims opwekt? ik kan niet veel uit je tekst halen, En hoe anders gekleed bedoel je?
fundo??
Als je zo vriendelijk zou willen zijn me vragen te beantwoorden, bedankt...
:zwaai:
freemale
16-10-2002, 14:17
Origineel gepost door DESPERADA
De foto's zijn er niet als geintje er op gezet, Zijn er op gezet als voorbeeld voor islamitische kleding.... En kwam Dit op het net tegeN.. So Sweet en VrediG.... net Als ISLAM..... :)
Maar kan je me uitlegen wat voor vervelende gedachten het bij niet-moslims of wel moslims opwekt? ik kan niet veel uit je tekst halen, En hoe anders gekleed bedoel je?
fundo??
Als je zo vriendelijk zou willen zijn me vragen te beantwoorden, bedankt...
:zwaai:
Kinderen behoren geen hoofddoek te dragen. Ook niet ter illustratie.
met anders gekleedde bedoel ik mensen die zich niet volgens de soenna kleden. Dus bijv geen hoofddoek.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.