Bekijk originele versie : Respect, respect, ik eis respect!
Nou, mensen, we weten het, respect is een benadering die iemand niet eerder krijgt dan wanneer hij, of zei, dat respect heeft verdiend door gedrag en daden.
Hoe kom ik daar op? Welnu, ik las een gedicht, een beetje lang voor een gedicht en dat ging in zowat alle stanza's over respect.
Respect schijnt het ingredient voor de bereidheid geruisloos te integreren. Was respect iets dat ik kon verkopen, ik zou op de Albert Cuyp gaan staan met niet 1, maar met 2 kramen om respect te verkopen. 's Zaterdagmiddag, tegen 5 uur zou ik mijn product, respect, verkopen voor twee voor de prijs van een
Citaat: Dat je moeder en je zuster respectvol over straat kunnen gaan
Dat ze respectvol tussen de mensen in de supermarkt kunnen staan
Mijn vraag is nu: "Hoe staan die mensen in de supermarkt als ze daar respectvol willen staan?". Als leidraad vragen we ons af: "Hoe lopen die mensen dan over de markt als ze daar respektvol langs de stalletjes willen lopen?".
Als ik linksaf wil gaan met mijn auto en ik geef richting aan, is dat respectvol? Als ik deze vragen stel, is dat dan niet-respectvol?
Scottie, vol van respect.
Scottie
Vandaag ga ik een beetje overal op jou reageren:) Vindt je niet erg he! Respect, weet je waar dat begint tussen jou en alle M.nl leden??
Je probeert al lange tijd alleen negatieve stukjes hier te plaatsen met negatieve reacties. Dan verwacht jij respect van ons?? Dat is iets wat ik nou echt niet begrijp!! Ooit gehoord van geven = krijgen??
Maar je had het over respect, sorry dwaalde even af van jou belangrijke topic. Zoals ik al zei, heb jij respect voor anderen en je zult behandelt worden met respect!!
Gegroet feiza
AlHoceima_Leila
16-02-2004, 19:42
what is the point Scottie ...........
Respect is belangrijk maar niet iedereen heeft respect voor elkaar en hoe wil je gaan zorgen dat iedereen elkaar gaat respecteren ? Wat wil je met de respectloze persoon gaan doen ?
Te veel dingen om je af te vragen lijtk mij.
Ik begrijp de bedoeling van de topic niet helemaal (fatsoen moet je doen of zo ..?? :D )
maar ik vond dit wel een leuk plaatje:
http://www.ffcohio.org/images/respect.jpg
:D
Nou, kom op, niet zo naief. Maro's, sommigen schreeuwen om respect als ze op hun plichten worden gewezen. Respect is iets dat bij ons, in Nederland iemand pas krijgt als hij of zij bewezen heeft dat respect te verdienen. Door daden.
Marokkanen willen de godvergeten dag respect. Ik denk dat zij met respect bedoelen: "laat me met rust en kijk niet naar wat ik doe". Kijk, en dan krijg je geen respect. Respect is bij ons een erkenning van en beloning voor geleverde prestaties. Respect is niet iets dat je krijgt alleen maar omdat iemand stampvoetend krijst: "Respect, respect .....".
Respect is vooral, dat iemand de erkenning krijgt voor het goed dat hij gedaan heeft, of voor het goede dat hij of zij doet.
Geldt deze omschrijving voor het soort respect dat veel Maro's eisen?
Scottie.
ZieNador
16-02-2004, 19:59
Scottie heeft hier een punt. Ik vind niet dat we het meteen de grond in moeten boren. Hij probeert op een serieuze manier te laten zien dat hij respect iets waardevols vindt. Als het te koop zou zijn zou hij een van de vele zijn die het te koop zouden aanbieden. Hier op ik respect voor zal ik maar zeggen. Hij maakt hiermee ook duidelijk dat niet iedereen een ander even goed respecteert zoals een mens dat verdiend, maar zou dit wel graag zo willen zien.
Wat dat betreft kan ik hem hier niets anders dan gelijk in geven.
ZieNador
16-02-2004, 20:04
Dat hij nu respect met waardering met elkaar verwart neem ik hem, gezien zijn goede bedoelingen niet echt kwalijk.
Voor de duidelijheid scottie: respect verdient ieder mens en ieder mens wordt gewaardeerd om wat hij of zij bereikt heeft ofschoon zijn verrichte daden. Tot zover ik weet óók in Nederland.
Of zie jij dat anders?
Hij heeft deze topic geopend naar aanleiding van een gedichtje over de hoofdoek ( hij gebruikt em als voorbeeld (zie blauwe tekst)) Misschien begrijp je dan waarom ik zo reageer..
Scottie, respect en Maro's vertel mij eens duidelijk wat jij hiermee bedoelt? Mij hoor je niet klagen over respect, ik word gerespecteerd en ik respecteer !!
Maar vertel mij eens iets over de Maro's die met rust gelaten willen worden. Ik hou van voorbeelden
ZieNador
16-02-2004, 20:31
Zeg neem jij echt de tijd om al mijn reacties te lezen? De tweede topic was weer een reactie op zijn vervolg. Vertel of je deze al gelezen hebt?
Ik neem aan dat je ze plaats, zodat ze gelezen moeten worden.
Je tweede reactie kan zowel dienen voor zijn eerste of tweede reactie. Dus dacht dat het voor de eerste bestemd was.
Ik ken Scottie langer dan vandaag, en weet redelijk wat hij met zijn topic bedoelt.
Missrapster
16-02-2004, 20:49
Origineel gepost door AlHoceima_Leila
what is the point Scottie ...........
Respect is belangrijk maar niet iedereen heeft respect voor elkaar en hoe wil je gaan zorgen dat iedereen elkaar gaat respecteren ? Wat wil je met de respectloze persoon gaan doen ?
Te veel dingen om je af te vragen lijtk mij.
ben het helemaal met je eens....je kunt wel respectloze peepz negeren...maar of dat helpt dat is bij iedereen verschillend...;)
AlHoceima_Leila
16-02-2004, 20:52
Origineel gepost door Missrapster
ben het helemaal met je eens....je kunt wel respectloze peepz negeren...maar of dat helpt dat is bij iedereen verschillend...;)
SokraN
Eigenlijk verdient iedereen respect..
In praktijk krijgen de mensen respect op basis van gedrag en soms wel prestaties.
IFRIQUIA
16-02-2004, 23:03
weet je wat RESPECT is ?
300 miljoen straatkinderen wereld wijd
150 hiv lijders
4,5 miljard armoede lijers
en MILJARDEN IN DE RUIMTE EN WAPENS en naar bepaalde elite groepen maar niet voor bovengenoemde respectloze mensen.....
IFRIQUIA
16-02-2004, 23:04
o,ja de hiv lijders zijn ind miljoenen ik kan er een miljoentje of tien onder zitten het aantal groeit snel ....
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.