Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Eenzaamheid komt Veel voor dan je denkt..

camjo
14-10-2002, 21:14

Salaam mensen.. Je kan een grote vriendenkring hebben..en toch eenzaam zijn.. Je kan naar de buitenwereld een ander masker opzitten..maar eenmaal alleen ben je weer eenzaam.. Eenzaamheid komt heel veel voor..het is een sluipend en soms angstaanjagend gevoel dat je hoe langer hoe meer in een wurggreep vast houdt. Het kan vele oorzaken hebben..en één van de mogelijke oorzaken is de individualisering van de maatschappij.

-Reda-
14-10-2002, 21:15
Origineel gepost door Mohammed Justice Salaam mensen.. Je kan een grote vriendenkring hebben..en toch eenzaam zijn.. Je kan naar de buitenwereld een ander masker opzitten..maar eenmaal alleen ben je weer eenzaam.. Eenzaamheid komt heel veel voor..het is een sluipend en soms angstaanjagend gevoel dat je hoe langer hoe meer in een wurggreep vast houdt. Het kan vele oorzaken hebben..en één van de mogelijke oorzaken is de individualisering van de maatschappij. deese man...egt een filosoof...goed gezegd man...:goedzo:

camjo
14-10-2002, 21:26
Eenzaamheid wordt bijvoorbeeld veroorzaakt door het verlies van de partner, geografische afstand tot de kinderen, gemis van de werksituatie, fysieke en/of mentale belemmeringen om in het maatschappelijk leven te participeren. Voor sommigen blijken gevoelens van eenzaamheid van voorbijgaande aard te zijn, maar voor anderen zijn eenzaamheidsgevoelens blijvend. bron: internet

camjo
14-10-2002, 21:30
Origineel gepost door D@T KrAy-Z MoCrO deese man...egt een filosoof...goed gezegd man...:goedzo: Thanks :o Neen hoor..ik ben een simpel wezen die graag met andere mensen over gevoelens praat..niets meer.

camjo
14-10-2002, 21:43

Mijn moeder vroeg wat er was en ik zei: "Iedereen liep daar maar, iedereen was met iemand." En ik beschreef hoe ik me totaal alleen had gevoeld. Toen keek ze mij aan en zei: "Ten eerste lijkt dat maar zo, want een heleboel mensen die daar zo vrolijk lopen, kunnen heel eenzaam zijn. Maar je moet ook weten dat je uiteindelijk eenzaam bént in je leven. " (Vonne van der Meer, geciteerd door Elisabeth Lockhorn, Geletterde vrouwen, blz. 210) bron: http://www.geocities.com/Athens/Ithaca/2249/e.html

Moi_Oujdia
14-10-2002, 21:45
Salaam Aleikom, Zoals je al zei: "Soms hebben mensen een grote vriendenkring, maar ervaren ze toch die eenzaamheid". Het is hetzelfde als dat je soms een vriend hebt of een vriendin of iemand anders in die in welke relatie dan ook tegenover je staat. Deze persoon kan je soms meer waard zijn dan 10 andere vrienden. Wanneer deze persoon ontbreekt kun je nog 20 andere vrienden om je heen hebben, maar zal dat gemis toch altijd blijven. <--- Voorbeeld Het is maar al te waar dat mensen vaak pas beseffen hoeveel een ander voor hun betekent, wanneer deze persoon niet meer in hun midden is. Thallaw! een oujdia

camjo
14-10-2002, 22:18
Je hebt gelijk aloujdia.. Hier een stuk van internet.. EENZAAMHEID (Laine / Riema) Ann Christy (Belgium) Het is nacht In de straten wordt het stiller En de schaduw van het maanlicht Verkilt tot ijzig grauw Het is nacht De minuten worden uren Geen begin meer en geen einde Ik wacht, ik wacht op jou Eenzaamheid In eenzaamheid vergaat de nacht En wat voorbij is, komt nimmer weer Eenzaamheid Ik tel de uren en ik wacht Zoals het zand door de vingers glijd Zo glipt de tijd en keert niet meer Het is nacht En de draad van m'n gedachten Spint de kringloop van m'n wensen En draait zo rond en rond Het is nacht Maar ik kan niet verder dromen Want een nieuwe dag begint reeds En weldra komt de zon Komt de zon Eenzaamheid In eenzaamheid vergaat de nacht En wat voorbij is, komt nimmer weer Eenzaamheid Ik tel de uren en ik wacht Zoals het zand door de vingers glijd Zo glipt de tijd en keert niet meer Zoals het zand door de vingers glijd Zo glipt de tijd en keert niet meer Eenzaamheid

Rajaa
14-10-2002, 22:35
Wie geen eenzaamheid kent, weet niet wie hij zelf is..

camjo
15-10-2002, 20:51
Eenzaam Ik loop door het bos en voel me eenzaam Ik zit thuis in een stoel en voel me eenzaam Ik zit op m'n werk en voel me eenzaam Ik zit op de fiets en voel me eenzaam Ik zit thuis en kijk door het raam. Nooit iemand die zegt "kom we gaan" Het woord "we" daar hecht ik zoveel waarde aan. Er is niemand om tegen te spreken dus ik spreek in me zelf. Het enigste wat ik doe is dat ik mezelf schaam. Er loopt een traan over m'n wangen. Adagio van Albinoni speelt z'n droeve viool. Ik voel me verlaten als in een doolhof dwalend door de gangen Ik heb genoeg vrienden dat zeg ik tenminste op school. Geen vrienden om me heen Ik ben altijd alleen. bron: http://members.tripod.com/filifilea/id44.htm