Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Een verbod op hoofddoekjes?

Pagina's : [1] 2

minga
16-02-2004, 09:02

Een verbod op hoofddoekjes? afgelopen zaterdag was er een discussie tussen Joost Eerdmans van het LPF onze ouwe trouwe pimmetjes fans en Edith Snoey, vice-voorzitter van de vakbond voor overheidspersoneel ABVAKABO. het was een hele goede discussie alhoewel Edith het meest scoorde met haar mooie argumenten :D.... Eerdmans kwam met het idee om hoofdoekjes te verbieden in overheids instellingen zoals : in een rechtzaak (rechter griffier)etc en b.v op scholen openbare scholen...en dan vraag ik me af waarom moet dat nou?...Het is toch een openbare school? waarom heet het dan een openbare school??.die man wil gewoon Frankrijk nadoen maar wat hij vergeet is dat wij hier in nederland een hele andere systeem hebben dus het lukt hem toch nooit je kan toch moeilijk een GRONDWET veranderen dat al hoeveel 115 jaar bestaat ongeveeR?!!! en dan komt hij bazelen dat het niet alleen hoofddoekjes zijn maar ook dus keppeltjes,tulbanden etc.. Maar wat mij opvalt hij kiest daar steeds maar weer : RARA HET HOOFDOEKJE UIT.....kom er dan ook eerlijk vooruit dat het je alleen om het hoofdoekje gaat......trouwens het lukt hun toch niet om een verbod erop te krijgen want, ze werken zichzelf alleen tegen met dit soort nonsens ideen ze zeggen wel van jullie zijn niet geintregeerd...maar met dit soort bla komen ze niet verder dan dat die vrouwen dus thuis blijven zitten en dus niet meedoen aan het arbeids proces!.... Minga, VOOR HOOFDOEKJES

minga
16-02-2004, 09:17
ja inshallah kom ik dan hoveel mensen en wie organiseert het? :D

arabchrstn
16-02-2004, 09:22
Ik ben tegen dat hoofddoekverbod, maar het lijkt mij weinig zinnig in Nederland te gaan demonstreren, maar naar Frankrijk te gaan. Want waar hebben we het over... We hebben het over een debiele club als de LPF, en enkele losse individuen Laten we het niet belangrijker maken dan het is, of we nu voor- of tegenstander zijn. Als al die topicstarters over 'het hoofddoekverbod' nu eens even tactisch zouden zijn en hun mond zouden houden. We blazen een klein luchtballonnetje op tot ongekende proporties. Waar hebben we het over? Het gaat nergens over. Iedere demonstratie in Nederland zal ingeslapen rechtse kaaskophonden wakker maken. Want wie maakt nu van 'geen issue' wel 'een issue'. Sterker nog het gevaar is nu dat door al dat geschreeuw, als dat rumoer, mensen gaan denken 'het is een issue', het gaat over buitenlanders, het gaat over moslims, dus willen we een hoofddoekverbod...

arabchrstn
16-02-2004, 09:23
De LPF het gevoel geven dat ze belangrijk zijn, is wel de meest slechte tactische zet...

minga
16-02-2004, 09:25

kijk daar ben ik het mee eens...eindelijk zeg je wat nuttigs in mijn opzicht maar weet je wat het is .... als je slaapt..en niets laat horen van je denken ze dat je het ermee eens bent want, de gesprekken en discussies zijn al begonnen..

arabchrstn
16-02-2004, 09:27
ALs jij vindt dat het onnuttig is wat ik zeg, geef dan aan waar je het mee oneens ben... Dat doe je niet. En nu, ga je nu die demonstratie afblazen?

minga
16-02-2004, 09:28
...ik kan niets afblazen...ael wel en die demonstratie staat in het teken van Frankrijk? en niet in die van Nederland.... gegroet

arabchrstn
16-02-2004, 09:31
De slapende honden zijn niet wij, voorstanders van de hoofddoek, maar degene die tegen zijn. Alleen, we hebben het nergens over. We hebben het over enkele types die wat in de media geroepen hebben, zoals er vaak wat geroepen wordt in de media. Dat moet je niet belangrijker maken dan het is, dus zeker niet gaan demonstreren... Overigens, gaan moslims alleen demonstreeren als het hunzelf aangaat, of gaan ze ook demonstreren tegen milieuvervuiling, lagere belastingen etc etc. Oftewel, vertonen we een navelstaardersmentaliteit, of hebben we een open, verstandige blik.

minga
16-02-2004, 09:34
...nou dat is een goede punt..er zijn moslims die voor dat soort belangen uitkomen alleen wij zijn in een minderheid in nederland dus het lijkt alsof wij nergens aan meedoen....als je een gemiddelde nederlander in nederland vraagt doet u mee aan die en die demonstratie...zegt hij/zij 9 van de 10 keer nee....

arabchrstn
16-02-2004, 09:43
De gemiddelde allochtoon net zo goed ook hoor, we hoeven ons echt niet beter te voelen dan we zijn. Nu kent Nederland niet echt een demonstratiecultuur, maar bij de gemiddelde Amnesty-demonstratie zijn er weinig allochotnen te zien. Ik kan het weten. Het zou wat eerlijker zijn, als we niet alleen naar buiten zouden komen als het ons eigen kleine groepje aangaat, maar als het ook de HELE SAMENLEVING aangaat. Maar dan geven we niet thuis.

minga
16-02-2004, 09:45
ja oke...daar ben ik het mee eens...maar die mensen wij dus zijn tevreden met hun leven tot er iemand tussen komt..

klonbyz
16-02-2004, 12:17
De geschiedenis herhaalt zich weer. Kan me herinneren dat in Iran sjah Reza Khan Pahlawi,toen deze aan de macht kwam,ook een verbod instelde op religieuze uitingen(hoofdoek,chador e.d.),i.v.m. scheiding tussen kerk en staat. Er zijn toen honderden zoniet duizenden vrouwen gearresteerd omdat zij zich wilden kleden hoe zij wilden.Het gevolg hiervan was dat op een gegeven moment de islamitische vrouw niet meer naar buiten durfde,en dus haar leven binnenshuis verder moest slijten. Dat zal strax ben ik bang ook hier gaan gebeuren...en wie krijgt dan de schuld...de onderdrukkende islamitische man ;)

Scottie
16-02-2004, 13:28
Nou, is die doek dan nog niet verboden? Al dat belastinggeld, al die miljarden besteedt aan integratie, taalcursussen, opleidingen en zorg en aandacht weggegooid? Alles voor niets, nu de moslima's een doek moeten dragen om met hun geloof te koop te lopen en Nederland terug te brengen naar 1950? Die doek is prima: op vrijdag, voor bij het gebed. Openbare school Voor Minga en anderen. Een openbare school is in Nederland een school die niet is gebaseerd op een geloof. Het is een school waar het geloof in de inhoud van dat onderwijs geen rol speelt. In Nederland was er behoefte aan zo'n school omdat velen hun kinderen niet naar een school op religieuse basis wilden sturen. Men wilde en wil nog onderwijs waar die godsdienst niet in zit. Juist op een openbare school, een school voor iedereen, vandaar het woord "openbaar" is iedere uiting van een geloof tegen de opvatting van die school namelijk: "Onderwijs op niet-religieuse basis". In zo'n school hangen geen kruizen, wordt er niet gebeden en dragen leerlingen niet openlijk een teken van hun geloof. Dat maakt het tot een openbare school. Het feit dt je juist een openbare school uitkiest voor het dragen van die relidoek laat zien hoe weinig je weet van de geschiedenis van het onderwijs in Nederland in relatie tot de 8,5 verschillende geloven. Echt, de Nederlandse geschiedenis begon niet toen er wat moslims hier wilden komen wonen. De Grondwet De Grondwet kan wel degelijk worden veranderd. Alleen, dan moet er een goede reden zijn, en alle politieke partijen=de Nederlandse bevolking moet het daar mee eens zijn. Om de Grondwet te wijzigen moeten er voorstellen worden gedaan, debatten gevoerd zodat iedereen het met de wijziging eens is. Dat is een lange weg, maar ons politieke systeem laat dat juist toe. Als de Grondwet nooit was aangepast, dan hadden we nu de oorspronkelijke Grondwet uit 1848. Een voorbeedl van een wijziging van de Grondwet is het opnemen van de regel dat "het verboden is mensen te discrimineren op grond van seksuele voorkeur". Zo wordt de Grondwet ook aangepast als men in 1800 zoveel vindt dat vrouwen ook kiesplicht horen te hebben. Zo zijn er talloze voorbeelden van Grondwetswijzigingen. Nederland veranderd door Nederlanders Verder wat betreft die hoofddoekdiscussie, lees nu eens het artikel over Nederland veranderd ... en lees wat een vrouw zegt, een politica. Ze noemt de hoofddoek niet, maar we weten wat ze bedoelt als zij zegt: ".... willen terug naar de betutteling van 1950". Scottie.

an3sdej
16-02-2004, 13:39
Die mevr. Snoey vond het openbaar onderwijs, en de rechtzaal uitzonderingen waar mogelijk wel hoofddoekjes geweigerd zouden mogen worden voor personeel. Reken maar dat er wel een gelijksoortige wet zoals in Frankrijk ook in Duitsland, Belgiƫ, Denemarken en Nederland zal komen.

amused
16-02-2004, 14:05

Origineel gepost door klonbyz De geschiedenis herhaalt zich weer. Kan me herinneren dat in Iran sjah Reza Khan Pahlawi,toen deze aan de macht kwam,ook een verbod instelde op religieuze uitingen(hoofdoek,chador e.d.),i.v.m. scheiding tussen kerk en staat. Er zijn toen honderden zoniet duizenden vrouwen gearresteerd omdat zij zich wilden kleden hoe zij wilden.Het gevolg hiervan was dat op een gegeven moment de islamitische vrouw niet meer naar buiten durfde,en dus haar leven binnenshuis verder moest slijten. Dat zal strax ben ik bang ook hier gaan gebeuren...en wie krijgt dan de schuld...de onderdrukkende islamitische man ;) Helemaal mee eens. En volkomen ten onrechte natuurlijk! Wat dat betreft kan het Westen een voorbeeld nemen aan islamitische landen, waar vrouwen tenminste alles aan kunnen trekken wat ze willen, zoals in Saudie Arabie of Afghanistan... Ach laat ook maar.... :rolleyes:

Pagina's : [1] 2