Bekijk originele versie : urgentie
k hoop dat iemand mij enigszins kan helpen met wat informatie en tips over het aanvragen van urgentie. K heb al gelezen dat t erg moeilijk is om urgentie te krijgen. Ik zit met het volgende probleem. Mijn partner heeft zijn visum toegekend gekregen, hamdolilah. Eind november komt hij hier naar nederland. Maar ik heb geen woning! Bij mijn ouders is ook geen optie, ik vind dat gewoon niet kunnen dat ik na m'n huwelijk bij m'n ouders blijf wonen en daarnaast is het gewoon niet te doen met m'n andere zusjes en broertjes erbij en nog 1 op komst. Ik sta nu al ruim 5 jaar ingeschreven bij ze en reageer elke week op starterswoningen. Ik en mijn partner denken ook aan kinderen op korte termijn. Phh k kan wel janken hierom. Laatst heb ik me ingeschreven bij een particuliere verhuurder. Weet je wat ze zeiden? Je kunt niet in aanmerking komen voor onze woningen, dit i.v.m. Je salaris. Ik zou geen huurtoeslag kunnen aanvragen. En als ik nou geen huurtoeslag wil? Ik snap er niets meer van. Mijn salaris is bruto 2075,63 bruto. Dat is 1480 netto. Ik krijg er echt hoofdpijn van. Dan dacht ik eindelijk m'n man komt. Nieuw begin, maar t loopt nu al mis. Trouwens bij familie kan ik ook niet terecht, geen contact mee. En hij heeft hier geen familie. Wie kan me hier verder helpen?!
Tamgart_Tamgart
17-10-2008, 19:47
Waar woon je? Welke stad?
Tamgart_Tamgart
17-10-2008, 22:39
Leiden
probeer een stadje in de buurt
bladerbla
17-10-2008, 23:42
Huis aflossingsvrij voor de eerste 5 jaar kopen.....?
Huis aflossingsvrij voor de eerste 5 jaar kopen.....?
?nee wil nog geen huis kopen. Later inchallah als mijn man ook hier een vast inkomen heeft. Kom op niemand tips? Of zal ik het gewoon proberen. K verlies er niets mee, toch? K zie wel dan hoe het loopt
Tamgart_Tamgart
18-10-2008, 12:03
?nee wil nog geen huis kopen. Later inchallah als mijn man ook hier een vast inkomen heeft. Kom op niemand tips? Of zal ik het gewoon proberen. K verlies er niets mee, toch? K zie wel dan hoe het loopt
Huis kopen zou ik niet doen meid. Is haram in verband met riba ( rente) Ik zou voor een stadje in de buurt gaan van leiden.
zinalady80
18-10-2008, 13:52
onderhuur
Nou ik heb ze een mail gestuurd en wacht gewoon hun reactie af. Ik zie wel, heb niets te verliezen.
Geachte heer/mevrouw,
Graag wil ik wat informatie over het aanvragen van urgentie.
Mijn situatie is als volgt:
Ik sta al lange tijd ingeschreven bij www.woonzicht.nl
Momenteel woon ik bij mijn ouders in. Elke week reageer ik op starterswoningen in de hoop een woning te krijgen, maar helaas zonder resultaat.
Mijn partner, nu nog wonende in marokko, heeft pas zijn visum toegekend gekregen en komt eind november naar nederland. Een reden voor mij om me te verheugen. Maar dat kan ik helaas niet omdat ik niet eens een woning heb waar ik een toekomst met hem kan beginnen. Bij mijn ouders inwonen samen kan ik ook niet met 3 andere kinderen en nog 1 op komst. Daarnaast willen ook ik en mijn partner een eigen huisje, boompje, beestje.
Laatst heb ik een poging gedaan en me ingeschreven bij mooiland vitalis om zo aan een woning te komen, maar zelfs zo kom ik niet aan een woning, ik kreeg een telefoontje van een dame die daar werkt waarin ze mij vetelde dat ik niet in aanmerking zou kunnen komen voor een huurwoning in verband met mijn salaris, ik zou geen huurtoeslag kunnen aanvragen. Wat ik overigens niet eens zo belangrijk vind, huurtoeslag, dat staat nu echt niet bij mij op nummer 1 bij het vinden van een woning.
Ik vind het belachelijk dat ik als inwonende van Leiden, hier geboren, niet snel aan een woning kan komen, terwijl ik elke week reageer op woningen.
Ik zou het zeer op prijs stellen als u mij meer informatie kunt geven over het aanvragen van urgentie indien dit mogelijk is bij mijn situatie.
Zo niet, zou ik graag van u willen weten wat de andere mogelijkheden zijn.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd en wacht uw reactie af.
Met vriendelijke groet,
xX_Prinsesje_Xx
21-10-2008, 11:25
hmm moeilijk... zo zijn er meerdere mensen die een huis zoeken en die hier heel veel moeite mee hebben...
ik denk niet dat je urgentie gaat krijgen meid, urgentie geven ze als je bv bedreigt wordt of als je invalide bent en je een aangepaste woning moet hebben.... jouw reden is voor ons wel goed genoeg om een huis te krijgen, maar voor hun zien ze dat niet zo...
ik zou zeggen zoek particulier een huis en desnoods vraag je bekenden of je mag onderhuren... en als dat ook niet lukt, tjaah dan moet je gewoon in een andere stad kijken.. je kan niet alles hebben (dus in leiden blijven)..
succes!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.