Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Dragen van een hoofddoek

Pagina's : [1] 2

LaLaNaoual
14-10-2002, 12:23

Hallo dames, Ik heb een vraag aan jullie? Ik wil binnenkort inschallah een hoofddoek dragen en dat ga ik samen met een goede vriendin doen. Wie is er allemaal nog meer van plan een hoofddoek te dragen? En hoe willen jullie de hoofddoek dragen? (welk manier, wat is zichtbaar en wat niet) Hoe komen jullie er bij om een hoofddoek te dragen, wat heeft jullie laten denken. En voor diegenen die het al dragen geldt ook de bovenstaande vragen. Hoe voelt het om met zon hoofddoek te lopen. Alvast bedankt voor jullie reacties?

zina_maghrebia
14-10-2002, 19:26
Salaam olaikom Masha allah je gaat hoofddoek dragen. Ik ben nu echt :D alhamdoelilah. Moge allah je beschermen tegen het kwade. Walijkom salaam

LaLaNaoual
15-10-2002, 13:02
hai lala maraksia, Labas? Ik doe het zeker voor mezelf en vooral voor ALLAH (swt). Mijn vriendin en ik zijn samen bezig met de islaam en zijn dan samen tot de beslissing te komen om die hoofddoek te gaan dragen. Dus we doen het samen en ook precies op dezelfde dag. We zitten dan namelijk ook op dezelfde school. En bedankt voor je reactie! Moge Allah (swt) je op de goede weg helpen, inschallah...

DESPERADA
15-10-2002, 13:12
Salaam aleikom..... Moge Allah jullie pad naar het goede vergroten InschallaH......!!! Ik DraaG mijn hoefdoek nu een jaar, elhamdoelilaH... de reden was omdat ik steeds meer las over islam, waarOp ik dacht dat is wat ik wil.... Een hoofdoek helpt je een heel stap verder bij het vergoten van je imaan....... Ma3salaaM :zwaai:

MueZli
15-10-2002, 13:12

:) heel mooi. Wat mijn ervaringen zijn. Kan niet zonder hijaab. T mooiste van Hijaab is dat het past bij elke tijd en plaats. Principe is universeel en tijdloos: Niet doorzichtig Niet strak dat het de vrouwelijke vormen accentueert Allesbedekkend, bhlv gezicht en handen Behoud islm identiteit, dus geen nonnen-habijt.

sammmy
15-10-2002, 13:40
draag een hoofddoek wanneer je je goed erbij voelt. ik draag zelf een hoofddoek (al 4 jaar) en ik voel me daar door veel zelfverzekerde door. ik combineer mijn hoofdoek met de kleding die ik aan doe. ik doe ik doormiddel van een sjaaltje. als je hierover meer wilt weten, dan hoor ik het wel. groetjes van mij

Nadjwa
15-10-2002, 14:06
Salaam LaLaNaoual, Ik vind het heel erg goed van je dat je een hoofddoek gaat dragen. Ik draag zelf geen hoofddoek, er is eigenlijk niks dat me tegenhoud om het wel te dragen. Ik ben wel van plan om het te dragen, wanneer weet ik niet. Als ik het een keer draag dan blijf ik het dragen. Ik draag wel een hoofddoek naar de moskee. Ik voel soms dat het verkeerd is zonder een hoofddoek, maar aan de andere kant denk ik; het zal echt niks veranderen. Ik zal me er b.v. niet zekerder of vollediger door voelen. Als ik het ga dragen dan zijn de handen en het gezicht zichtbaar. Er is ook een ander variant waarbij niks zichbaar mag zijn. Beide zijn toegestaan. Ik hoop het binnenkort ook te gaan dragen insha'allah. Aan hoofdoeken/sjalen zal het niet liggen heb er tig thuis liggen. Inkopen is dus al gedaan alleen nog dragen!!!!

MueZli
15-10-2002, 14:15
Nadjwa wat vind jij de meerwaarde van de Hijab ?

sammmy
15-10-2002, 14:31
GO ZOENJA, GO ZOENJA

sweatheart
15-10-2002, 14:43
Ik draag mijn hoofdoek sinds januari en het voelt perfect aan. Dus gewoon doen!!!! Maar draag 'm alsjeblieft niet met zo'n knot of iets dergelijks!!!!

Nadjwa
15-10-2002, 15:03
MeuslitriX, je stelde een hele goede vraag waar ik geen antwoord op heb. Ik zie de meerwaarde er niet van. Weet jij het wel? Als er iemand is die me kan overtuigen draag ik het morgen :) Als ik de meerwaarde er van zie. Hey Zoenja, Sjaaltjes jacht lijkt me ook heel leuk. Ik heb zoals ik al schreef al heel wat sjaaltjes en hoofdoeken. Koop ze meestal in een moskee, omdat een deel naar het goede doel gaat. Koop ze ook als ik ertegenaan loopt en denk die past bij mijn jurk ofzo. Misschien moet ik het eens thuis gaan dragen dan wen ik eraan. Ook hoe ik het moet dragen en niet in de klit raak als ik het op moet doen. Ik ben niet echt handig ;) Knot?? Ik zie meestal een combinatie van hoofdoek en sjaaltje of alleen een hoofddoek. Geen knotten opgevallen. Ik let er meestal niet echt op. Ik zal er op letten dan zie ik wat je bedoeld. Ik kan me er nu niks bij voor stellen.

bentannes
15-10-2002, 16:18
ik draag nou al twee weken een hoofddoek ik doe het wel helemaal bedekt want waarom zou je het doen als je alles laat zien je nek strakke kleren mak-up ik zou het dan wel allemaal laten maar doe het wel stap voor stap rustig aan ik ben al begonnen met wijde kleren aan maar de make-up kan ik niet laten ik doe gewoon mascara en poeder ik weet dat het slecht is maar ik hoop dat allah mij op de rechte pad brengt want ik heb wel nog ook een vriend wie kan mij helpen het uit te maken ik weet niet hoe ik hou van hem maar adviesen van andere kan ik wel tegen hoor dus je kan me ook mailen op bentannes@hotmail.com please help me

maryame
15-10-2002, 17:22
net of een meid met hoofddoek jou zou willen.En bentannes het is al heel goed dat je een hofddoek draagt.Je moet niet alles in 1 keer doen als het niet lukt.Doe het gewoon rustig aan.En luister maar niet naar die zielige jongen.Meskien hij krijgt geen aandacht van de meiden met hoofddoek daarom zegt hij dat misschien.

laboudanda
15-10-2002, 18:16
Enne...je hebt natuurlijk naast normale HOOFDOEKJES ook PIRATEN hoofdoekjes.. zien er stoer uit... En vergeet de ooglapje NIET he..

laboudanda
15-10-2002, 18:28

Yeah right ...21 jaar toen je nog een PIPI van een BABYtje was had je niet eens HAREN laat staan een hoofddoekje.. BUT I GOT UR POINT FA!

Pagina's : [1] 2